Gå til innhold

Baking-gram-desiliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Skal nå bake julekake, men er veeldig fersk i dette. Det jeg lurer på er hvordan jeg regner om fra gram til dl? Noe skjema?

Skrevet

Bly eller bomull? Det er forskjellig vet du. Har du et litermål?

Skrevet

melis.. ja har litermål, men står lite på det :(

Skrevet

melis.. ja har litermål, men står lite på det :(

Står det ikke både dl og sånn: "mel" ... "sukker"... osv.?

Skrevet

Står det ikke både dl og sånn: "mel" ... "sukker"... osv.?

takker..

Nei er står lite på det jeg har, skal i anskaffelse av nytt!!

Skrevet

Det var snakk om _baking_ av julekake her!

''Bly eller bomull?''

Tror ikkje hverken bly eller bomull brukes som ingredienser når du skal bake julekake, men folk er jo litt smårare av og til så det er slett ikkje umulig. :-)

Skrevet

Vet ikke om det finnes i salg lenger, men jeg har et litermål der det er gjort om til gram i de mest brukte ingredienser, sukker, mel, melis etc. Du kan jo undersøke om det finnes, i en butikk med kjøkkenutstyr.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Det var snakk om _baking_ av julekake her!

''Bly eller bomull?''

Tror ikkje hverken bly eller bomull brukes som ingredienser når du skal bake julekake, men folk er jo litt smårare av og til så det er slett ikkje umulig. :-)

For å vise at det er forskjell på hva man har en liter av da vet du.. En liter bomull og en liter bly veier temmelig mye i forskjell, samme gjør mel/sukker/osv..

Derfor er det vanskelig å finne utav hvor mye noe er i et annet mål.

Foreslår du søker opp oppskriften du skal bruke på nett, og se om du finner en som det står dl i istedet (eller en kopp eller lignende, så har du noe du kan klare å finne utav)

Skrevet

Det kommer helt an på hva du skal måle opp. En del kokebøker har et skjema over de vanligste ingrediensene. Det eneste jeg kan si er at 100 gram vann/melk er det samme som en desiliter.

Skrevet

takker..

Nei er står lite på det jeg har, skal i anskaffelse av nytt!!

Kjøp en vekt i stedet (eller ønsk deg til jul). :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...