Gå til innhold

Hun vil gi gaver til oss...

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg kunne visst vært den kjipe venninna... For jeg synes julegaver er helt topp, og kjøper til mange.

Hva hinting om pris angår, så kan det jo hende at hun merket din motstand, og tolket det dithen at du var redd det skulle være dyrt og flott. Ikke nødvendigvis at hun forventer å få tilbake noe i samme prisklasse.

Må forresten spørre om noe: Hvem gir/får dine barn gaver til/fra? Hvis vi skulle kuttet ut tanter og onkler og venner, så hadde vi endt med oss selv og en farmor som giver/mottaker. Og det ville jo blitt bare trist...

''Hvem gir/får dine barn gaver til/fra? Hvis vi skulle kuttet ut tanter og onkler og venner, så hadde vi endt med oss selv og en farmor som giver/mottaker. Og det ville jo blitt bare trist...''

Lilletuppa mi er bare 17 mnd ennå, og har ikke noe interesse for gaver. Hun kommer til å få noen få gaver - en fra mamma og pappa, og en fra hvert besteforeldrepar og fra sine tre onkel/tante-par. Det er meer en nok. Hun kommer ikke til å kunne forholde seg til disse seks gavene en gang.

Gjest Shira :o)
Skrevet

For meg er "en hyggelig liten hilsen" bare rot og unødvendig ting. Jeg forsøker etter beste even å begrense mengden småting i huset - jeg vil ikke ha en søt liten såpe eller telys-holder eller noe slikt.

Men uansett hvor pent jeg forsøker å si dette, så er det vanskelig å nå frem med budskapet uten å virke sur og utakknemlig.

Jeg syntes det er hyggelig å få ting som brukes opp - blomster, vin, noe fin mat. Hvis jeg kommer på besøk til noen, så forsøker jeg å gi slike ting som vertinnegave.

''Jeg syntes det er hyggelig å få ting som brukes opp - blomster, vin, noe fin mat. Hvis jeg kommer på besøk til noen, så forsøker jeg å gi slike ting som vertinnegave.''

Det er slike ting jeg mener med en hyggelig hilsen. Jeg liker ikke nips selv, så det er denne type gaver jeg mener som en hilsen.

Jeg oppfatter ikke at folk er sure, for at de kutter ned på gaver, men jeg vil gjerne ha beskjed :o)

fuji1365380447
Skrevet

Hyggelig at hun vil gi gave, og jeg skulle til å si at jeg ville gitt en symbolsk gave igjen, en rimelig plante, blomst e.l. Men jeg synes det var direkte frekt av henne og antyde prisen, tydeligvis med forventning om at hun skulle få det samme igjen!

Var jeg deg ville jeg kanskje nevnt, om det passer litt indirekte, å fortelle om at du var blitt enig med gode venner om å droppe gaver til jul. Så kan du likevel gi henne en liten gave i form av en såpe, en blomst e.l. I håp om at hun tar hintet...

Jeg tror nok ikke hun mente å være frekk - det var nok mer som Mom33 sa - at hun merket motstanden fra meg, og ville berolige meg om at det ikke skulle være noen store gaver...

Men det er ikke bare prisen som bekymrer/irriterer meg. Jeg syntes også at det er irriterende å måtte ut på kjøpesenter og butikker og stresse rundt etter jobb! Jeg liker ikke å shoppe når jeg har dårlig tid etter jobb, jeg blir stressa og sur og svett av det.

jeg har lyst til å bruke den lille fritiden jeg har sammen med famlien min, og ikke på et kjøpesenter.

Skrevet

Jeg tror nok ikke hun mente å være frekk - det var nok mer som Mom33 sa - at hun merket motstanden fra meg, og ville berolige meg om at det ikke skulle være noen store gaver...

Men det er ikke bare prisen som bekymrer/irriterer meg. Jeg syntes også at det er irriterende å måtte ut på kjøpesenter og butikker og stresse rundt etter jobb! Jeg liker ikke å shoppe når jeg har dårlig tid etter jobb, jeg blir stressa og sur og svett av det.

jeg har lyst til å bruke den lille fritiden jeg har sammen med famlien min, og ikke på et kjøpesenter.

Det skjønner jeg veldig godt. Men om man planlegger litt, og kjøper mange gaver i slengen, trenger man jo ikke bruke mye tid på det.

Skrevet

"jeg har sørget for at ingen av mine venninner gir til hverandre"

Det må jeg si! Liker ikke jeg, så skal ingen andre like det heller?

fuji1365380447
Skrevet

"jeg har sørget for at ingen av mine venninner gir til hverandre"

Det må jeg si! Liker ikke jeg, så skal ingen andre like det heller?

Det kom litt feil ut, ja. Jeg legger meg selvfølgelig ikke opp i om andre av mine venner ønsker å gi gaver til hverandre.

Det jeg gjorde var å ta initiativ itl at vi skulle begrense gavene mellom oss i venninneflokken. Og alle var enige i at det ble alt for mye.

Skrevet

''Hvem gir/får dine barn gaver til/fra? Hvis vi skulle kuttet ut tanter og onkler og venner, så hadde vi endt med oss selv og en farmor som giver/mottaker. Og det ville jo blitt bare trist...''

Lilletuppa mi er bare 17 mnd ennå, og har ikke noe interesse for gaver. Hun kommer til å få noen få gaver - en fra mamma og pappa, og en fra hvert besteforeldrepar og fra sine tre onkel/tante-par. Det er meer en nok. Hun kommer ikke til å kunne forholde seg til disse seks gavene en gang.

Neida, en 17-måneder gammel unge kan ikke det, men hva tenker du når barnet blir 6-7-8 år?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Neida, en 17-måneder gammel unge kan ikke det, men hva tenker du når barnet blir 6-7-8 år?

Liten tanke: er hun ikke vant med å få gaver fra "alle" rundt seg fra hun er liten, så tror jeg ikke hun bryr seg stort. Det er jo da "helt normalt" for henne å ikke få lass med gaver.

Så kanskje like greit å kutte ned allerede fra barna er så små, og ikke når de er 6-7-8-9 år ;-)?

Skrevet

Liten tanke: er hun ikke vant med å få gaver fra "alle" rundt seg fra hun er liten, så tror jeg ikke hun bryr seg stort. Det er jo da "helt normalt" for henne å ikke få lass med gaver.

Så kanskje like greit å kutte ned allerede fra barna er så små, og ikke når de er 6-7-8-9 år ;-)?

For all del, det er jo superflott om man virkelig klarer å få dette med gaver til å være uviktig og uinteressant!

Problemet med barn, bare, er at de snakker sammen, og det er viktig å få mange pakker. Antallet er viktig. Våre får absolutt ikke lassevis med gaver, men hadde de fått 3-4-5 hadde det nok vært litt trist...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...