Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres ut som en god plan :o)

Hvis du velger å kjøpe whisky om du skal lage delfiakake, kan du også bruke whiskyen til irish coffee. Det er muligens det eneste med whisky jeg liker. Cognac er snadder da.

Tviler på at vi kjøper inn whiskey... Skal kjøpe ei flaske med Galiano og ei flaske med Baileys + øl. Hjemme har vi rødvin + ei flaske med Tyrkisk. Det får holde.

Gleder meg! Alle ungene skal sove hos min søster :-)

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

10

• AneM1365380603

7

• Lillemus

5

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Delfiakaker er noe av det ekleste som finnes, etter min mening *urk*.

Du ba ikke om min utidige mening, men ;)

For noen år siden ville jeg vært enig med deg, da syntes jeg det var forferdelig kvalmt.

Men nå synes jeg det er veldig godt med et lite stykke. Men må skjæres i tynne, tynne skiver da. Den oppskriften som ligger på www.freia.no er kjempegod da. Brukte den i fjor, og skal bruke den i år igjen.

Skrevet

2 kilo hjemmelaget marsipan er ferdig med sjokolade og alt. Et glass brente mandler er klart. (Har aldri lagd det før, men det er jo kjempegodt) Hvite kakemenn og pepperkaker + deler til pepperkakehus er klart.

Da gjenstår krumkaker, lime pepperkakehus og kransekakestenger. Skal også bake 3 fruktkaker. De siste tingene HÅPER jeg på å få gjort, men det er ikke slik at det MÅ gjøres.

Lager ikke noe spesiell mat på forhånd.

Leste "lime pepperkakehus" som "laim (altså den frukten) pepperkakehus" :-D

Tenkte at dette var nå et nymotens påfunn med å bruke LIME på pepperkakehuset :-)

Skrevet

Leste "lime pepperkakehus" som "laim (altså den frukten) pepperkakehus" :-D

Tenkte at dette var nå et nymotens påfunn med å bruke LIME på pepperkakehuset :-)

*ler* Nei, ingen frukter på pepperkakehuset her i gården.

Skrevet

*ler* Nei, ingen frukter på pepperkakehuset her i gården.

Det er da godt at vi holde fast på noen tradisjoner, ikke sant?

*ser for meg et syden-pepperkakehus pyntet med lime, ananas og stjernefrukt*

Skrevet

Delfiakaker er noe av det ekleste som finnes, etter min mening *urk*.

Du ba ikke om min utidige mening, men ;)

Mmm, elsker delfikake! Minner meg om farmor :)

Annonse

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg lagde delfiakake, for første gang. Og puffa ris med sjokolade! Blir kalt risboller og riskaker og mye annet rart.. pappa fant på at corn flakes også kunne brukes, så har ca halvparten med hver. Anbefaler å prøve med cornflakes!

Siden samboeren min ikke tåler kakao (pga migrene) og jeg ELSKER så mørk sjokolade som mulig, lagde jeg bare en halv delfiakake, slik at jeg ikke sitter igjen med en haug fett-og-sukker-kake alene. Får da være måte på selv til jul ;-).

Fant ingen liten form å ha det i, så jeg måtte bruke en slik rund plastboks med lokk. La papir opp oppi, ventet et døgn, tok kaka utav papiret og la i boksen. Litt snodig form men det funker ;-).

Magen er ikke så glad i hvete, og fant heller ikke Per kjeks da jeg handlet, så droppa dem. Hadde i valnøtter og geletopper og rørte dem godt rundt! Hadde kakestrø på toppen :-). Nam-nam!

Gjest Moro men dårlig tid
Skrevet

Jeg og mitt yngste barn skal lage ting og tang i morgen.

Det blir kransekakestenger. Marsipankuler dyppet i mørk kokesjokolade. Hvite kakemenn og brune pinner.

Så hadde jeg ¨håpet på litt smågodis til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...