Gjest Hilsen ny vernepleier i år Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 altfor krevende? Tenker da på fysisk tungt arbeid, og ikke for mye utageringer. Jobber nå med rehabilitering, noe som er tungt både fysisk og psykisk. Er det noen erfarne vernepleiere her som har erfaring i sine jobber, og kan gi noen tanker til meg? 0 Siter
Gjest Hilsen ny vernepleier i år Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Hva med rusmisbrukere? Takk for svar. Jeg ser at det i min kommune ofte søkes medarbeidere i rus og psykiatritjenesten, men noen sier det er tungt å jobbe med rusmisbrukere. Jeg har ingen erfaring der, så jeg vet ikke. Har du erfaring eller noe å vise til? 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du kan jobbe innenfor psykiatri. 0 Siter
Gjest Hilsen ny vernepleier i år Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du kan jobbe innenfor psykiatri. Vet du hvordan det er å jobbe innenfor psykiatri? stort felt forstår jeg. 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Vet du hvordan det er å jobbe innenfor psykiatri? stort felt forstår jeg. Joda, har jobbet der selv, men som sykepleier. Jobbet på lukket avdeling, men det er ganske tungt både fysisk og psykisk. Tenkte mer på åpen avdeling, eller på dagsenter (heter det det?) for din del, for å unngå krevende fysisk aktivitet. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Takk for svar. Jeg ser at det i min kommune ofte søkes medarbeidere i rus og psykiatritjenesten, men noen sier det er tungt å jobbe med rusmisbrukere. Jeg har ingen erfaring der, så jeg vet ikke. Har du erfaring eller noe å vise til? Jeg har ingen erfaring selv, men jeg har et familiemedlem som jobbet innen rusmiljoet med menn. Hun syntes det var svaert toft innimellom aa jobbe med menn, da de ofte kunne komme med slibrige bemerkninger, eller de kunne feks. begynne aa sloss...Da hendte det hun maatte traa til. Men hun har ei sterk personlighet med temperament, og hun passet kjempegodt i jobben! Hun jobbet ogsaa med kvinnelige rusmisbrukere. Jeg tror hun trivdes bedre der. Selvsagt var det nye utfordringer hver dag, paa begge plassene, og det var noe hun trivdes godt med. Hun fungerte som mekler, psykolog, kokk, eller en venn. Jobben var veldig allsidig, og man boer nok ha en sterk psyke, da man ikke vet hva man kan komme borti... 0 Siter
Adriana Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du kan jobbe på en omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede? Noen slike boliger har multihandikappede og personer som utagerer, men andre har personer som klarer seg nesten selv og trenger bare hjelp til matlaging og boveiledning. Det er veldig forskjellig. Du kan jo sjekke ut de omsorgsboligene i nærheten av deg. Søk på en evt. ledig stilling og begynn som ekstravakt eller hør på jobbintervjuet om hva slags beboere det er der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.