Gå til innhold

Julegaver fra svigermor

Gjest dum svigermor på 59

Anbefalte innlegg

Ser i en tråd for litt siden hvordan dere kritiserer og ler av gaver fra svigermor. Synes dere virker bortskjemte og vanskelige jeg. Hva er det dere blir glad for da? Er alle gaver fra svigermor forhåndsdømt?

Jeg synes det er ekstremt vanskelig å finne på noe til min svigerdatter. Hun er 32 og har alt. Parfyme/godlukt er utelukket. Hun bruker kun et merke, og det har hun mye av. Smykker har hun i bøtter og spann. Tør ikke kjøpe noe til huset, tror ikke det blir brukt når det er fra meg. Noen som har forslag? Hva ville dere andre "bortskjemte" svigerdøtre blitt glad for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293747-julegaver-fra-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Bookworm

4

• Jølsen

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Aliza1365380759

Siden jeg er student, pleier jeg å lage en ønskeliste spesielt til "svigermor", med 10-12 forskjellige ønsker (særlig bøker og eventuelle hus&kjøkkenting), hvor de kan kjøpes og ca hvor mye de koster. Jeg får med andre ord bare ting jeg ønsker meg hos svigers! ;) Hva med å spørre sønnen din..? Ellers slår jeg et slag for bøker, f.eks "Snømannen" av Jo Nesbø eller "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini.

Jeg tror faktisk at jeg med hånden på hjertet aldri har mislikt noe som kommer fra svigermor! Jeg har faktisk fått flere "rare" gaver fra egen mor, men kanskje det skyldes at svigermor går mer inn for å finne en gave som passer?

Hvis jeg skal utsette noe som helst når det gjelder gavene fra svigermor, må det være at hun er prinsippiell motstander av å kjøpe fellesgaver til mannen min og meg, selv om vi har ønsket det. Det er jo veldig hyggelig at hun kjøper individuelle gaver, men hadde jo vært hyggelig med en fellesgave innimellom - det er ikke alltid så lett for oss heller å komme med tips og forslag til individuelle gaver.

Men jeg betviler ikke at det finnes ganske mange gavemottagere som er vanskeligere enn meg, og det er mange vrange svigerdøtre som ikke legger godvilja til. Men samtidig skjønner jeg jo godt at man kan bli litt matt dersom man f eks får nytt sengesett hvert år for tiende året på rad! ;-)

Gjest Angela25

Jeg blir glad for alt som svigermor har kjopt til meg:-) Rettere sagt, svigerforeldre.

Men hvis man har alt man trenger, saa kan man jo tenke ut andre idèer, som en jule-blomsterdekorasjon med lys i, 5 ukers lotto, et gavekort, eller hjemmelagde kaker,brod eller annen mat. Jeg setter stor pris paa slike ting:-) Ingenting slaar mors (eller svigermors) mat!!:-)

''Ser i en tråd for litt siden hvordan dere kritiserer og ler av gaver fra svigermor. Synes dere virker bortskjemte og vanskelige jeg. ''

Du har helt rett. Mange her inne, og andre steder også, er bortskjemte drittunger som bare vil ha og ha. Ingenting er bra nok, og folk lager faktisk tråder hvor de diskuterer hva de misliker å få til jul. Hvorfor skal man _forvente_ å få noe? De burde ikke få noe som helst.

Får man noe, setter man pris på det, og så holder man kjeft dersom man ikke liker gaven.

Annonse

Jeg blir glad for alt som svigermor har kjopt til meg:-) Rettere sagt, svigerforeldre.

Men hvis man har alt man trenger, saa kan man jo tenke ut andre idèer, som en jule-blomsterdekorasjon med lys i, 5 ukers lotto, et gavekort, eller hjemmelagde kaker,brod eller annen mat. Jeg setter stor pris paa slike ting:-) Ingenting slaar mors (eller svigermors) mat!!:-)

''Jeg blir glad for alt som svigermor har kjopt til meg:-) Rettere sagt, svigerforeldre.''

Du virker så snill og god, jeg liker deg :-)

Svigermor pleier å kjøpe bøker eller vin til meg, og det blir jeg alltid glad for!

Fint å høre at noen setter pris på ting også. Jeg mener selv gaver man ikke liker, skal man sette pris på fordi man faktisk har fått noe. Det er ikke alle her i verden som får noe i det hele tatt, og det tror jeg mange bortskjemte drittunger i dette landet glemmer, samme hvor gamle de er.

''Rettere sagt, svigerforeldre. ''

;-) Jeg lurte på om jeg skulle inkludere svigerfar i mitt svar, men ettersom jeg meget sterkt betviler at han har gjort noe som helst i anlending julegavekjøp til meg enn å bære posen med gavene inn i huset, så unnlot jeg å nevne han i et svar som krediterer _innkjøperen_! ;-)

Men gaven er jo selvsagt fra ham også;-)

Siden jeg er student, pleier jeg å lage en ønskeliste spesielt til "svigermor", med 10-12 forskjellige ønsker (særlig bøker og eventuelle hus&kjøkkenting), hvor de kan kjøpes og ca hvor mye de koster. Jeg får med andre ord bare ting jeg ønsker meg hos svigers! ;) Hva med å spørre sønnen din..? Ellers slår jeg et slag for bøker, f.eks "Snømannen" av Jo Nesbø eller "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini.

Det er gode bøker.

Kanskje du kan forhøre deg litt hos din sønn? Ellers setter jeg stor pris på gaver som kan forbrukes - litt ekstra god mat, te, sjokolade og sånne ting som jeg sjelden handler inn selv. En kurv med litt godsaker og en flaske vin, kanskje? Og høre med din sønn om det er noen sjokolader eller andre ting hun liker ekstra godt?

Kanskje du kan forhøre deg litt hos din sønn? Ellers setter jeg stor pris på gaver som kan forbrukes - litt ekstra god mat, te, sjokolade og sånne ting som jeg sjelden handler inn selv. En kurv med litt godsaker og en flaske vin, kanskje? Og høre med din sønn om det er noen sjokolader eller andre ting hun liker ekstra godt?

Jeg er også veldig glad i gaver som kan forbrukes - jeg har alltid tenkt "hva kan gå galt" der. Men i julegavetrådene snakker jo flere om at de ikke liker slikt som vin, sjokolade, kaffe/te, bodylotion, ansiktskrem osv.

Jeg ville ha likt alt det ovennevnte.

Jeg er også veldig glad i gaver som kan forbrukes - jeg har alltid tenkt "hva kan gå galt" der. Men i julegavetrådene snakker jo flere om at de ikke liker slikt som vin, sjokolade, kaffe/te, bodylotion, ansiktskrem osv.

Jeg også

Annonse

Jeg også

Jeg kan forstå allergikere, da, men det tror jeg må være eneste unntaket.

Ta f eks sjokolade/konfekt. Her hender det seg selvsagt at jeg fåt typer som jeg ikke synes er så innmari gode selv. Men jeg blir likevel alltid glad for det og setter pris på omtanken. Uansett så er det jo litt ekstra flott å sette fram en "fiiin" sjoklade til gjester.

Og vedr vin: Jeg er mest glad i rødvin, mannen min mest glad i hvitvin, og vi har derfor ikke unngått å legge merke til at folk som gir bort vin nesten alltid gir bort rødvin. Litt rart i grunnen, men det er svært, svært sjelden vi har fått hvitvin. Men det er fullstendg uproblematisk. Selv om også jeg hadde likt hvitvin best, er det ikke noe problem å få rødvin. Man kan jo servere den til gjester, eller 'resirkulere' den som gave til noen andre. Jeg synes ikke noe om 'gaveresirkulering' generelt, men akkurat når det gjelder vin er jo det helt ypperlig! :-)

Jeg også. Bring it on!

Det er gode bøker.

Julegavene til min svigerdatter blir kun fra meg, svigerfaren hennes har "ny" kone og de gir for seg. Jeg takker for tipsene deres, tror jeg går for Bailys (eller hvordan det nå skrives) og en god bok, kanskje lydbok. Gir gjerne vin og mat også jeg, men vin drikker hun ikke. Kanskje jeg lager noe god sild og baker et godt brød! Jul blir det uansett...

Jeg også. Bring it on!

*S*

Jeg husker forresten et år svigermor spurte hva jeg ønsket meg, og bl a nevnte jeg en ansiktskrem av et bestemt merke og type, og akkurat denne typen hadde undertittelen "anti wrinkle cream" el lign skrevet godt synlig på krukka.

Til jul fikk jeg ansiktskrem av dette merket, men IKKE den typen med anti-wrinkle! ;-) Min teori om dette var at hun sikkert hadde blitt engstelig for at jeg skulle ta "anti-wrinkle" ille opp - sm et hint om at "nå har du jammen meg begynt å bli gammal"! ;-)

Ikke alltid så lett å være svigermor - min mor hadde glatt kjøpt antirynkekrem uten å bekymre seg for at jeg skulle ta det ille opp;-)

Jeg kan forstå allergikere, da, men det tror jeg må være eneste unntaket.

Ta f eks sjokolade/konfekt. Her hender det seg selvsagt at jeg fåt typer som jeg ikke synes er så innmari gode selv. Men jeg blir likevel alltid glad for det og setter pris på omtanken. Uansett så er det jo litt ekstra flott å sette fram en "fiiin" sjoklade til gjester.

Og vedr vin: Jeg er mest glad i rødvin, mannen min mest glad i hvitvin, og vi har derfor ikke unngått å legge merke til at folk som gir bort vin nesten alltid gir bort rødvin. Litt rart i grunnen, men det er svært, svært sjelden vi har fått hvitvin. Men det er fullstendg uproblematisk. Selv om også jeg hadde likt hvitvin best, er det ikke noe problem å få rødvin. Man kan jo servere den til gjester, eller 'resirkulere' den som gave til noen andre. Jeg synes ikke noe om 'gaveresirkulering' generelt, men akkurat når det gjelder vin er jo det helt ypperlig! :-)

Den dummeste gaven som som jeg kan huske ble gitt bort noen gang, sørget jeg selv for.

Min bror bodde i utlandet og jeg tenkte at han måtte være glad for å masse deilig norsk sjokolade.

Det jeg glemte i farten var at han har melkeallergi. Passelig dumt å glemme at sin egen bror har melkeallergi, men han er heldigvis en type som alltid er glad uansett og fikk jo noe å spandere på venner da:)

Den dummeste gaven som som jeg kan huske ble gitt bort noen gang, sørget jeg selv for.

Min bror bodde i utlandet og jeg tenkte at han måtte være glad for å masse deilig norsk sjokolade.

Det jeg glemte i farten var at han har melkeallergi. Passelig dumt å glemme at sin egen bror har melkeallergi, men han er heldigvis en type som alltid er glad uansett og fikk jo noe å spandere på venner da:)

*he he* Fort gjort! ;-)

Gjest Angela25

''Rettere sagt, svigerforeldre. ''

;-) Jeg lurte på om jeg skulle inkludere svigerfar i mitt svar, men ettersom jeg meget sterkt betviler at han har gjort noe som helst i anlending julegavekjøp til meg enn å bære posen med gavene inn i huset, så unnlot jeg å nevne han i et svar som krediterer _innkjøperen_! ;-)

Men gaven er jo selvsagt fra ham også;-)

Hehe:-) Ja det er nok slik i vaar familie ogsaa! Men kunne jo ikke utelate han:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...