Gå til innhold

Julegaver fra svigermor

Gjest dum svigermor på 59

Anbefalte innlegg

Vi får fellesgave fra svigerforeldrene mine og jeg fikk hakeslepp i fjor! For vi fikk sausøse og serveringsbestikk i Hardangersølv (heter det det???) og 5000,-!!! Holdt på å besvime jeg! Jeg syntes jo det hadde holdt lenge med en av sølvtøytingene og ikke den andre og heller ikke pengene jeg da, men... Da jeg sa til svigermor at dette var da alt for mye (de har tre barn...) så lo hun bare blidt og sa:"Nåja, vi får nå ikke pengene med oss dit vi skal!"

Jeg blir kjempeglad for gaven jeg får til bursdagen min fra svigers også, bl.a. en orkide og et kjempefint stettfat i tre. :o)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Bookworm

4

• Jølsen

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Vi får fellesgave fra svigerforeldrene mine og jeg fikk hakeslepp i fjor! For vi fikk sausøse og serveringsbestikk i Hardangersølv (heter det det???) og 5000,-!!! Holdt på å besvime jeg! Jeg syntes jo det hadde holdt lenge med en av sølvtøytingene og ikke den andre og heller ikke pengene jeg da, men... Da jeg sa til svigermor at dette var da alt for mye (de har tre barn...) så lo hun bare blidt og sa:"Nåja, vi får nå ikke pengene med oss dit vi skal!"

Jeg blir kjempeglad for gaven jeg får til bursdagen min fra svigers også, bl.a. en orkide og et kjempefint stettfat i tre. :o)

Hardangerbestikk er av stål, ikke sølv. :o)

Men er det ikke slik at dere ikke bor sammen ennå? Litt rart med fellesgaver da, synes jeg. Eller tar jeg feil av sambo-spørsmålet?

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197501661' post='3749192]

Hardangerbestikk er av stål, ikke sølv. :o)

Hva heter det da - det som har masse kruseduller på håndtaket? Ikke min favoritt, men det er nå det han har fått opp gjennom årene. Jo - Telesølv er det! selv har jeg Odel som er mye med minimalistisk. Jaja. :o) Ikke noen tragedie akkurat.

Men er det ikke slik at dere ikke bor sammen ennå? Litt rart med fellesgaver da, synes jeg. Eller tar jeg feil av sambo-spørsmålet?

Neida, vi bor ikke sammen til hverdags, men jeg bor hos ham når han er hjemme og ungene mine er hos pappan. :o) Og ofte er ungene med hos ham også, de har eget rom der og trampoline og greier. Og de ser på meg som en svigerdatter da, ungene får gaver omtrent på lik linje med biologiske barnebarn også.

Annonse

Gjest annlovinda

Har alltid fått fine gaver av mine svigerforeldre. De spør alltid etter ønskeliste, så da får de det. Og jeg får alltid noe jeg ønsker meg og har bruk for.

Jeg får også ønskeliste av mine svigerforeldre, så da kan vi kjøpe noe de ønsker seg også.

Selvfølgelig har jeg spurt både henne og sønnen min, men det er aldri noe spesielt hun/de ønsker seg, fordi de kjøper alt de trenger selv. Barnevakt er en selvfølge ellers, også middager.

Så jeg går for det jeg skrev i sted, og regner med at hun bytter boka hvis den ikke skulle falle i smak.

En sånn svigermor ønsker jeg meg til jul!! ;0)

Gjest dum svigermor på 59

Las vel litt mellom linjene jeg da. Dramatiserte og gjorde det mye verre enn det var;o) Skal ikke gjenta seg!

njaa, hun er vel en del bortskjemt, også av sin egen mor som også stiller opp når det trengs og sånn. Men hun er ikke sær synes jeg. Hun takker og sier ikke at hun ikke blir glad for gaver jeg har gitt henne før, men det er ikke godt å vite hva hun egentlig synes da. Dere sier vel heller ikke rett til svigermor at hun kan dra til ¤%%&//"## med gavene sine! Vil jo gjerne gi noe som blir godt mottatt da.

Gjest jammen ikke lett, nei!

Jeg forstår godt at det er vanskelig for svigermødre å kjøpe gaver. Derfor setter jeg veldig pris på når min svigermor spør meg. Og for å ikke gjøre det for vanskelig for henne, så har jeg alltids noen boktitler klar, pluss at hun vet at jeg setter pris på juleblomster og andre forgjengelige/forbruksting heller enn ting jeg strengt tatt ikke har bruk for. Passer på å spre prisklassene litt også.

Så det er fint når hun spør! Men jeg blir likevel stadig forundra når jeg åpner gaver fra henne og finner diverse nips fra 10-kronersmarkedet på Rema, klær i feil størrelse, eller ting vi allerede har. Da får jeg følelsen av at det ikke er særlig viktig hva jeg får, bare hun pakker inn et eller annet for syns skyld. Mens gavene til sønnen sin og barnebarn bugner av gjennomtanke.

Kjære "dum svigermor" - du er neppe dum. Men en liten prat med svigerdatra di skader aldri. Det viser interesse - samme om du nå ender opp med å kjøpe noe annet til slutt. Og heller enn å raske i hop diverse ting, så kjøp noe luksus som er bare til henne.

Annonse

Gjest Ikke bra å være utakknemmelig

Min svigemor pleier å kjøpe for eks.sokker og godis og så legger hun penger sammen med dette. Hun gir altså for det meste penger til jul.

Veldig uvant for meg dette, for.eks.så har hun allerede for en stund siden fortalt min mann hvor mye penger hun skal gi hver enkelt, og at hun gir for det meste penger, som før.

Synes det er uvant å gi penger, ser for meg julen som en tid da vi tenker litt spesiellt på andre og kjøper ting vi føler passer den litt ekstra. Å gi penger blir derfor litt "kaldt" for meg.

Men det er klart jeg er fornøyd meg svigemors gaver. Jeg pleier å kjøpe meg noe tøy eller noe og så forteller jeg henne hva hun har kjøpt til meg :)

Svigemor har to barnebarn på andre siden som er svært bortskjemte, de har alltid et eller annet å utsette på klærne eller tingen hun kjøper så derfor gidder hun ikke handle noe til dem mer men gir bare penger. (husker et år her som hun satt igjen med en haug klær etter jul hun måtte bytte og for å slippe mas så gav hun de barna penger i steden for nytt bytttetøy)

Blir jo dobbelt så dyrt for henne det.

Vår side derimot har hun veldig glede av å gi ting, vi er alle veldig takknemmelige for det vi får, ungene er glad for klær og vi voksne også. Så hun har litt lettere for å kjøpe ting til oss.

Men det er klart det er lettvindt for ei godt voksen dame å bare gi penger ved siden av en eller annen liten ting. Det er vel lettvintheten som driver der tror jeg.

Over til spørsmålet ditt, selv om jeg synes penger er litt kaldt så blir jeg selvsakt fornøyd.

Jeg har også ønsket med cd før til jul, jeg blir glad for klær, såper, duker, hva som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...