fresja Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Hvordan smaker koriander? Finner vi det på vanlig matbutikk? Fant en oppskrift på koriandernøtter, hvor det skal være korianderfrø i deigen. Ellers ligner oppskriften på peppernøtter. 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes det er umulig å beskrive hvordan koriander smaker, borsett fra at jeg synes det er veldig godt! :-) Men jeg synes ikke det er nokså forskjellig å bruke f eks fersk koriander kontra pulver eller frø. Jeg tror kanskje ikke at korianderfrø tilhører standardutvalget i matvarebutikkene. Du har ikke en innvandrerbutikk i nærheten, da? 0 Siter
fresja Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes det er umulig å beskrive hvordan koriander smaker, borsett fra at jeg synes det er veldig godt! :-) Men jeg synes ikke det er nokså forskjellig å bruke f eks fersk koriander kontra pulver eller frø. Jeg tror kanskje ikke at korianderfrø tilhører standardutvalget i matvarebutikkene. Du har ikke en innvandrerbutikk i nærheten, da? Takk for svaret. Da får jeg regne med det smaker godt i hvert fall :-). Tror ikke her er noen innvandrerbutikker i nærheten, men jeg får kikke i matbutikkene i nabobygda. 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Takk for svaret. Da får jeg regne med det smaker godt i hvert fall :-). Tror ikke her er noen innvandrerbutikker i nærheten, men jeg får kikke i matbutikkene i nabobygda. Lykke til! :-) jeg ser forresten at det ble helt feil i andre avsnitt i mitt forrige svar: Det skulle stå at det ER smaksforskjell mlm fersk koriander og pulver! *makan* ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 I velassorterte matbutikker finner du malt koriander blant de vanlige krydderkrukkene. Antar denne kan brukes. Har også brukt den i diverse eksotiske middagsretter (en stund siden nå..). 0 Siter
birdie Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Lykke til! :-) jeg ser forresten at det ble helt feil i andre avsnitt i mitt forrige svar: Det skulle stå at det ER smaksforskjell mlm fersk koriander og pulver! *makan* ;-) Ja, jeg satte nesten kaffen i halsen her. Bra du fikk rettet det opp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.