Gå til innhold

Dødsviktig FU: Gavelapper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

38

• mariaflyfly

5

• Glimtipper

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spørsmål 9: Klistrer du resten av gavelappene på kroppen, slik at det danner seg et mønster, eller bruker du de som kromkaker og heller saus i?

hidi, the scorpion
Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens? NÆRMERE JUL

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år? iKKE TRENDY, MEN NYE HVERT ÅR

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen? nEI, JEG HÅND- OG FOTMALER SELV

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper? KLISTRE PÅ

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen? NEI

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv? BARE NØDEN

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

SKJØNNER IKKE SPØRSMÅLET

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

HELT SIKKERT

Skrevet

Du har god tid i kveld ;o)

Jeg har tæret på et lappelager nå i flere år, er i ferd med å gå lens, og da tar jeg lukene til Smartieskalenderen, som også funker som gavelapper :)

Liker selvklebende best, men i år er det henge-på-lapper som gjelder.

Skrevet

*LOL* Tro at du fikk med deg det viktigste ;) Kanskje hva slags penn man bruker er viktig for noen?? :)

Jeg bruker klisterlapper, noen fra i år og noen fra i fjor.

Skrevet

Hehe :P. Seriøst?

''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?''

En eller annen gang jeg er innom en bokhandel før jul, evt. plukker jeg også med meg noen i reserve i kassakøen på Rema.

''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

Har ofte et lager liggende - som jeg gjerne finner i januar.

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

Nei (gjorde det før):

''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?''

Definitivt knyt-fast-lapper, likevel har jeg gjerne et klistre-på-lapp-lager i reserve (som ofte går med).

''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?''

Nei.

''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?''

Det hender, faktisk! Har vært en tradisjon i min familie. Ikke noe fancy, men hjemmegjort skulle det være.

''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

Doh! Å skrive på gaven er helligbrøde.

''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?''

Ja. Du glemte spørsmålet om man skrev noe mer på lappen enn til og fra. Og svaret mitt ville vært "ja, det hender". Det har vært en slags tradisjon i familien å skrive på en slags gåte(!) som skal antyde formålet med gaven.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197488275' post='3748646]

Du har god tid i kveld ;o)

Jeg har tæret på et lappelager nå i flere år, er i ferd med å gå lens, og da tar jeg lukene til Smartieskalenderen, som også funker som gavelapper :)

Liker selvklebende best, men i år er det henge-på-lapper som gjelder.

''Du har god tid i kveld ;o)''

Du kan vel heller si at jeg ble inspirert av alle anti-jul-innleggene som dukket opp akkurat nå til å komme med _enda_ en juletråd! ;-)

Til gjengjeld kan jeg vel nesten garantere at denne ikke er en gjenganger fra tidligere år!! :-D

Skrevet

*LOL* Tro at du fikk med deg det viktigste ;) Kanskje hva slags penn man bruker er viktig for noen?? :)

Jeg bruker klisterlapper, noen fra i år og noen fra i fjor.

Å ja!! Det med penn glemte jeg!! Samtidig kan man spørre om man skriver med blokkbokstaver eller løkkeskrift.

Skrevet

Når jeg kjøper gavene.

''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

Nye. De må jo matche innpakkingspapiret.

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

Nei, det er umoralsk.

Knyte-fast lapper, det ser penere ut. Med mindre klistrelappen matcher innpakkingspapiret bedre... Hm... Denne var litt komplisert :(

''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?''

Nei, men de må som sagt matche papiret.

Nei. Er det bedre og mer personlig og perfekt?

''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

Jeg bruker gavelapper. Man kommer da fra et møblert hjem.

Jeg synes det burde vært et spørsmål om gavelappene skal matche innpakkingspapiret. Som du skjønner er det en av mine kampsaker.

Skrevet

Hehe :P. Seriøst?

En eller annen gang jeg er innom en bokhandel før jul, evt. plukker jeg også med meg noen i reserve i kassakøen på Rema.

Har ofte et lager liggende - som jeg gjerne finner i januar.

Nei (gjorde det før):

Definitivt knyt-fast-lapper, likevel har jeg gjerne et klistre-på-lapp-lager i reserve (som ofte går med).

Nei.

Det hender, faktisk! Har vært en tradisjon i min familie. Ikke noe fancy, men hjemmegjort skulle det være.

Doh! Å skrive på gaven er helligbrøde.

Ja. Du glemte spørsmålet om man skrev noe mer på lappen enn til og fra. Og svaret mitt ville vært "ja, det hender". Det har vært en slags tradisjon i familien å skrive på en slags gåte(!) som skal antyde formålet med gaven.

''Hehe :P. Seriøst?''

Nei, egentlig ikke! ;-)

''Du glemte spørsmålet om man skrev noe mer på lappen enn til og fra. ''

Aha!!!

Forørvig var det veldig artig å lese om tradisjonen deres på dette området! :-) Da viste det seg at dette ikke var en voldsomt hjernedød tråd likevel;-)

Skrevet

Jeg får gratis i posten fra Røde kors jeg. Sånne til å henge på. Et år lagde jeg navnelapper ut av juletrepyntekuler. Skrev på til og fra med sprittusj. Folk var veldig imponerte over hvor kreativ jeg var. Hadde stjålet en ide her fra forumet, hehe.

Skrevet

Når jeg kjøper gavene.

Nye. De må jo matche innpakkingspapiret.

Nei, det er umoralsk.

Knyte-fast lapper, det ser penere ut. Med mindre klistrelappen matcher innpakkingspapiret bedre... Hm... Denne var litt komplisert :(

Nei, men de må som sagt matche papiret.

Nei. Er det bedre og mer personlig og perfekt?

Jeg bruker gavelapper. Man kommer da fra et møblert hjem.

Jeg synes det burde vært et spørsmål om gavelappene skal matche innpakkingspapiret. Som du skjønner er det en av mine kampsaker.

''Jeg synes det burde vært et spørsmål om gavelappene skal matche innpakkingspapiret. Som du skjønner er det en av mine kampsaker.''

Ja, jeg begynner å lure på om jeg selv kanskje kommer fra et umøblert hjem!

Skrevet

Jeg får gratis i posten fra Røde kors jeg. Sånne til å henge på. Et år lagde jeg navnelapper ut av juletrepyntekuler. Skrev på til og fra med sprittusj. Folk var veldig imponerte over hvor kreativ jeg var. Hadde stjålet en ide her fra forumet, hehe.

Ja, der kan man se! Nok et bevis på hvordan dol griper inn i meningmanns liv! :-) Og ved at du gjentar tipset her, kan enda flere benytte seg av det samme i år:-)

Skrevet

Å ja!! Det med penn glemte jeg!! Samtidig kan man spørre om man skriver med blokkbokstaver eller løkkeskrift.

Hvilken penn man bruker er kjempeviktig!! Man får finere håndskrift med en god penn.

Skrevet

''Jeg synes det burde vært et spørsmål om gavelappene skal matche innpakkingspapiret. Som du skjønner er det en av mine kampsaker.''

Ja, jeg begynner å lure på om jeg selv kanskje kommer fra et umøblert hjem!

Det er snakk om å ha litt klasse, morsan. Herregud, du kan da ikke bare kjøpe/lage gaver og gi de bort hvordan-som-helst.

Skrevet

Hvilken penn man bruker er kjempeviktig!! Man får finere håndskrift med en god penn.

Det gjør man! (Oi - der brukte jeg et ord som Geir ikke kan fordra!! *makan* Men så skal man vel lete lenge for å finne en som er så mye anti-semantiker som han....*S*)

Men samtidig virker det jo litt i overkant med utstrakt bruk av kalligrafi på en gavelapp, da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så snart jeg finner dem i butikken.

Ja, det har jeg. Men jeg finner dem jo aldri når adventa kommer og jeg har bruk for dem. Så lageret mitt er hva man kaller "en død fisk" der jeg kommer fra.

Ja, men vi har sluttet å få dem. :-(

Egentlig er det ett fett, og egentlig er alle like dårlige. Det er alt for dårlig plass på de fleste når det skal skrives mye. 2 cm er _aldri_ nok til "Fra: Storebror, Lillebror, tante CheingMai og onkel Gubben."

Noen er jeg mer motivert for å legge ekstra omtanke i enn andre. Dette er folk som betyr ekstra mye og som jeg vet legger omtanke i slikt selv. Noen får bare lappen som ligger øverst i bunken eller står øverst på klistrearket.

Det hender at jeg finner på sånt, ja.

Alltid gavelapp, på samme måte som jeg føler meg mistilpass når jeg gir en bursdagsgave uten kort til.

Tja, kommer ikke på noe annet enn at det er viktig at de enten er i julefarger eller har julemotiv. Selv er jeg spesielt svak for nisser av alle slag.

Skrevet

Det er snakk om å ha litt klasse, morsan. Herregud, du kan da ikke bare kjøpe/lage gaver og gi de bort hvordan-som-helst.

Å?

Mener du å si at venninnen min kanskje ikke vil HA dorullnissen jeg har laget? Trodde det bare gjaldt dorullnisser laget av _barn_, jeg....

Skrevet

Så snart jeg finner dem i butikken.

Ja, det har jeg. Men jeg finner dem jo aldri når adventa kommer og jeg har bruk for dem. Så lageret mitt er hva man kaller "en død fisk" der jeg kommer fra.

Ja, men vi har sluttet å få dem. :-(

Egentlig er det ett fett, og egentlig er alle like dårlige. Det er alt for dårlig plass på de fleste når det skal skrives mye. 2 cm er _aldri_ nok til "Fra: Storebror, Lillebror, tante CheingMai og onkel Gubben."

Noen er jeg mer motivert for å legge ekstra omtanke i enn andre. Dette er folk som betyr ekstra mye og som jeg vet legger omtanke i slikt selv. Noen får bare lappen som ligger øverst i bunken eller står øverst på klistrearket.

Det hender at jeg finner på sånt, ja.

Alltid gavelapp, på samme måte som jeg føler meg mistilpass når jeg gir en bursdagsgave uten kort til.

Tja, kommer ikke på noe annet enn at det er viktig at de enten er i julefarger eller har julemotiv. Selv er jeg spesielt svak for nisser av alle slag.

"Onkel Gubben" - LOL!!

Skrevet

Å?

Mener du å si at venninnen min kanskje ikke vil HA dorullnissen jeg har laget? Trodde det bare gjaldt dorullnisser laget av _barn_, jeg....

Joda, det vil hun sikkert. Men altså bare om innpakkingspapiret og gavelappen matcher.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...