Gå til innhold

Dødsviktig FU: Gavelapper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør man! (Oi - der brukte jeg et ord som Geir ikke kan fordra!! *makan* Men så skal man vel lete lenge for å finne en som er så mye anti-semantiker som han....*S*)

Men samtidig virker det jo litt i overkant med utstrakt bruk av kalligrafi på en gavelapp, da.

Jeg bruker ikke noe annet enn en god kulepenn som fremstiller min naturlige håndskrift på best mulig måte. Ikke noe kalligrafidilling her i gården nei.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

38

• mariaflyfly

5

• Glimtipper

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda, det vil hun sikkert. Men altså bare om innpakkingspapiret og gavelappen matcher.

Ja, selvsagt! *klasker seg i pannen*

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg synes det burde vært et spørsmål om gavelappene skal matche innpakkingspapiret. Som du skjønner er det en av mine kampsaker.''

Ja, jeg begynner å lure på om jeg selv kanskje kommer fra et umøblert hjem!

''Ja, jeg begynner å lure på om jeg selv kanskje kommer fra et umøblert hjem!''

Eller fra et hjem der møblene er av diverse stiler og gir et rotete inntrykk. ;-)

Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

13 december.

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?

Ja, eg har alltid et lager liggende.

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

Nei, eg har reservert meg mot reklame i postkassen.

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?

Før brukte eg alltid knyte-fast-lapper (mitt lager var gammalt), men nå har eg gått over til klistre-på-lapper (ikkje den glatte typen).

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?

Æææ..Nei!

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?

Niks.

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

Gavelapper, det har eg jo svart på før.

Hvis eg noterer på papiret så går det alltid hull, og da kan mottaker smugtitte inni.

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Ja, men de kan du spare til en ny tråd, siden det er 12 dager igjen til jul.

Skrevet

Å?

Mener du å si at venninnen min kanskje ikke vil HA dorullnissen jeg har laget? Trodde det bare gjaldt dorullnisser laget av _barn_, jeg....

*LOL*

Ikke si du er i ferd med å melde deg inn i snobbe- og sutreklubben som ramser opp gaver de IKKE vil ha?

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Onkel Gubben" - LOL!!

Er vel Gubben jeg kaller ham om jeg skriver noe om ham her, så da måtte det jo bli onkel Gubben. Hjemme er det like forbudt å kalle ham gubben som det er for han å kalle meg kjerring. :-)

Annonse

Skrevet

Eller fra et hjem der møblene er av diverse stiler og gir et rotete inntrykk. ;-)

Ja, huff! Slikt etser seg inn i et ungt barnesinn, og man blir aldri helt 'rett' etterpå, uansett hvor mye man prøver å oppdra seg selv. Likevel ender man en vakker dag opp med å gi bort en gave der lapp og papir ikke matcher... *sukk* ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg bruker ikke noe annet enn en god kulepenn som fremstiller min naturlige håndskrift på best mulig måte. Ikke noe kalligrafidilling her i gården nei.

Jeg er stor tilhenger av kalligrafi! Tenk å skrive på gavelapper uten å tenke på mottagers smak og stil... Fysj!

Skrevet

Nå banner du i kirka, ChiengMai. Alle vet at DOL-mødre har et perfekt møblert hjem, som selvfølgelig aldri gir et rotete inntrykk. De pynter diskre og vakkert til jul, baker syv slag med kaker, handler julegaver som er politisk korrekte til et passe antall mennesker, samtidig som de har råd til å starte førti tråder om dagen om hvor dårlige gavene til svigermor er.

Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

13 december.

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?

Ja, eg har alltid et lager liggende.

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

Nei, eg har reservert meg mot reklame i postkassen.

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?

Før brukte eg alltid knyte-fast-lapper (mitt lager var gammalt), men nå har eg gått over til klistre-på-lapper (ikkje den glatte typen).

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?

Æææ..Nei!

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?

Niks.

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

Gavelapper, det har eg jo svart på før.

Hvis eg noterer på papiret så går det alltid hull, og da kan mottaker smugtitte inni.

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Ja, men de kan du spare til en ny tråd, siden det er 12 dager igjen til jul.

''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

13 december.''

Aner vi en liten Lucia-fetisj?

''Før brukte eg alltid knyte-fast-lapper (mitt lager var gammalt), men nå har eg gått over til klistre-på-lapper (ikkje den glatte typen).''

Ah - en mann som makter å fornye seg! :-) *stum av beundring*

''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Ja, men de kan du spare til en ny tråd, siden det er 12 dager igjen til jul.''

Men det er jo 13. desember i _morgen_, jo!!

Skrevet

Er vel Gubben jeg kaller ham om jeg skriver noe om ham her, så da måtte det jo bli onkel Gubben. Hjemme er det like forbudt å kalle ham gubben som det er for han å kalle meg kjerring. :-)

*S* Det så bare så artig ut:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå banner du i kirka, ChiengMai. Alle vet at DOL-mødre har et perfekt møblert hjem, som selvfølgelig aldri gir et rotete inntrykk. De pynter diskre og vakkert til jul, baker syv slag med kaker, handler julegaver som er politisk korrekte til et passe antall mennesker, samtidig som de har råd til å starte førti tråder om dagen om hvor dårlige gavene til svigermor er.

Visste det var en grunn til at jeg ikke passet inn i DOL-mødregjengen....!

Har ingen svigermor!

Gjest ChiengMai
Skrevet

*S* Det så bare så artig ut:-)

Flirte litt for meg selv da jeg skrev det, ja. :-O

Annonse

Skrevet

*LOL*

Ikke si du er i ferd med å melde deg inn i snobbe- og sutreklubben som ramser opp gaver de IKKE vil ha?

Nei, jeg tar selvsagt imot alt med stor glede, men jeg skjønner jo av innleggene på dol at jeg må ta meg i akt for hva jeg selv gir bort, om jeg skal ha nubbsjangs til å bli bedt i juleselskaper i fremtiden også:-)

Og "forbudet" mot dorullnisser gjelder vel bare dem som barn har laget, sant? Alle vet jo at barn søler med lim og tegner på øynene usymmetrisk etc. Tenker folk hadde skiftet mening om dorullnissene hvis de bare hadde fått dem fra noen som gjør jobben skikkelig!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Nå banner du i kirka, ChiengMai. Alle vet at DOL-mødre har et perfekt møblert hjem, som selvfølgelig aldri gir et rotete inntrykk.''

Ja, det er jo sant. Her er det innimellom fryktelig rotete, men gu'bedremeg om noe ikke sto i stil! :-)

Skrevet

*knegg*

Kjeder du deg, morsan?

(Jeg rappet jentungens lager av klistrepåmerkelapper i fjor, men ikke si det til henne.)

Skrevet

*knegg*

Kjeder du deg, morsan?

(Jeg rappet jentungens lager av klistrepåmerkelapper i fjor, men ikke si det til henne.)

Jeg bare bidrar til voksenopplæringen, slik at vi alle (meg selv inkludert) kan lære seg hvordan man helst bør gjøre dette her med lappene. :-D

Skrevet

''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

13 december.''

Aner vi en liten Lucia-fetisj?

''Før brukte eg alltid knyte-fast-lapper (mitt lager var gammalt), men nå har eg gått over til klistre-på-lapper (ikkje den glatte typen).''

Ah - en mann som makter å fornye seg! :-) *stum av beundring*

''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Ja, men de kan du spare til en ny tråd, siden det er 12 dager igjen til jul.''

Men det er jo 13. desember i _morgen_, jo!!

''Men det er jo 13. desember i _morgen_, jo!!''

Eg har ett lite lager...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, huff! Slikt etser seg inn i et ungt barnesinn, og man blir aldri helt 'rett' etterpå, uansett hvor mye man prøver å oppdra seg selv. Likevel ender man en vakker dag opp med å gi bort en gave der lapp og papir ikke matcher... *sukk* ;-)

''Likevel ender man en vakker dag opp med å gi bort en gave der lapp og papir ikke matcher... *sukk* ;-)''

Ja, huff og huff. Vi er noen usle småkryp, vi mennesker... Men trøsten må være at vi gjør så godt vi kan. Og det er _alltid_ noen andre som er verre, som f.eks bruker tennissokker til dress. Tenke seg til, altså!

Skrevet

Dødsviktig FU: Gavelapper!

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens? Om jeg kjøper noen, er det like før jul.

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år? Har et lager fra i fjor!

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen? Jeg bruker sånne jeg får i posten, men jeg pleier betale giroene.

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper? Jeg bruker hva jeg har, men synes det er enklest med de jeg klistrer på.

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen? Nei.

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv? Nei.

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til? Bruker gavelapper.

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå? Det må være Lar du butikken klistre på til-fra-lapp. Ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...