morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Dødsviktig FU: Gavelapper! 1. Når kjøper dere gavelapper, folkens? Om jeg kjøper noen, er det like før jul. 2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år? Har et lager fra i fjor! 3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen? Jeg bruker sånne jeg får i posten, men jeg pleier betale giroene. 4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper? Jeg bruker hva jeg har, men synes det er enklest med de jeg klistrer på. 5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen? Nei. 6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv? Nei. 7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til? Bruker gavelapper. 8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå? Det må være Lar du butikken klistre på til-fra-lapp. Ja! ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå? Det må være Lar du butikken klistre på til-fra-lapp. Ja!'' Er det noen som _nekter_ butikken å klistre på til&fra-lapp? ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Nei, jeg tar selvsagt imot alt med stor glede, men jeg skjønner jo av innleggene på dol at jeg må ta meg i akt for hva jeg selv gir bort, om jeg skal ha nubbsjangs til å bli bedt i juleselskaper i fremtiden også:-) Og "forbudet" mot dorullnisser gjelder vel bare dem som barn har laget, sant? Alle vet jo at barn søler med lim og tegner på øynene usymmetrisk etc. Tenker folk hadde skiftet mening om dorullnissene hvis de bare hadde fått dem fra noen som gjør jobben skikkelig! *føyer dorullnisse fra morsan til ønskelisten* (forøvrig antar jeg tuveluva får vann på mølla etter denne tråden her - re. tråden nedenfor) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg bare bidrar til voksenopplæringen, slik at vi alle (meg selv inkludert) kan lære seg hvordan man helst bør gjøre dette her med lappene. :-D Jeg synes jeg har bidratt mest så langt. 0 Siter
annegunn Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg bare bidrar til voksenopplæringen, slik at vi alle (meg selv inkludert) kan lære seg hvordan man helst bør gjøre dette her med lappene. :-D Jaha. Neste år får du la guttungen lure noen til å kjøpe et digert lass gavelapper, slik at du har noen å rappe flere år framover. Du starter selvfølgelig en parallell gavepapirtråd straks? For ikke å snakke om en parallell-parallell gavetrådtråd? 0 Siter
fresja Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå? Det må være Lar du butikken klistre på til-fra-lapp. Ja!'' Er det noen som _nekter_ butikken å klistre på til&fra-lapp? ;-) Det er nok noen som nekter; hvorfor spør ekspeditøren ellers om han/hun skal lime på lapp? 0 Siter
trultis Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg er stor tilhenger av kalligrafi! Tenk å skrive på gavelapper uten å tenke på mottagers smak og stil... Fysj! Du skriver med løkkeskrift til bestemor da? 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Jaha. Neste år får du la guttungen lure noen til å kjøpe et digert lass gavelapper, slik at du har noen å rappe flere år framover. Du starter selvfølgelig en parallell gavepapirtråd straks? For ikke å snakke om en parallell-parallell gavetrådtråd? Gavetrådtråd!! At jeg ikke tenkte på det selv! 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes jeg har bidratt mest så langt. Nåja, det kan vel diskuteres.... Ikke kom her og ypp deg bare fordi du kommer fra en fiinere familie enn meg, ass! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Viktig tema ) Jeg hamstrer gavelapper. Bruker helst de som bare er å klistre på pga latskap, men jeg synes de som kan lukkes igjen er finest. Med sånne lapper er det også vanskeligere å se hvem gaven er til. Jeg liker å skjule den litt for ungene Jeg bruker gjerne sånne fotmaler-lapper. Jeg bryr meg lite om at merkelappen skal matche papiret. Samboeren til en venninne av meg vil gjerne kjøpe papir, merkelapper og bånd selv. Hun får heller ikke pakke inn gavene til hans side, her skal det gjøres skikkelig. Han kom hjem her en dag med papir, merkelapper og bånd til noen få gaver. Det kosta over 400 kr. Det er utrolig viktig at pakkene er eksklusivt innpakket 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 ''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?'' Har ikke kjøpt ennå - må vel gjøre det en dag.... ''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?'' Pleier å ha noen liggende, men som regel er det for få. Kjøper IKKE trendy lapper - bruker alltid opp de som kommer i posten fra en eller annen organisasjon, og så kjøper jeg noen i full fart på Rema eller en bokhandel jeg er innom. ''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?'' JA ''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?'' Knyte-fast-lapper liker jeg best - men det er sabla praktisk med de som allerede er klistret på gaven i butikken :-) ''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?'' NEI! Har vel aldri tenkt den tanken.... ''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?'' Ja - ungene lager jo noen. Det er kjempekoselig, men jeg tenker litt sånn at det er synd de bruker så lang tid på å lag en sånne en liten lapp som gir så kort glede.... ''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?'' *kremt* Hender jeg skriver rett på - men jeg prøver jo å ha gavelapp tilgjengelig da.... ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?'' Nei - tror ikke det. For meg er gavelapp kun en praktisk ordning til å vite hvem gaven er til og fra, ikke noe mer. Har aldri tenkt tanken til Glimtipper om at gavelappene skal matche papiret! Høres jeg kynisk ut nå? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Spørsmål 9: Klistrer du resten av gavelappene på kroppen, slik at det danner seg et mønster, eller bruker du de som kromkaker og heller saus i? Dobbelt *LOL* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du skriver med løkkeskrift til bestemor da? Claro! 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Viktig tema ) Jeg hamstrer gavelapper. Bruker helst de som bare er å klistre på pga latskap, men jeg synes de som kan lukkes igjen er finest. Med sånne lapper er det også vanskeligere å se hvem gaven er til. Jeg liker å skjule den litt for ungene Jeg bruker gjerne sånne fotmaler-lapper. Jeg bryr meg lite om at merkelappen skal matche papiret. Samboeren til en venninne av meg vil gjerne kjøpe papir, merkelapper og bånd selv. Hun får heller ikke pakke inn gavene til hans side, her skal det gjøres skikkelig. Han kom hjem her en dag med papir, merkelapper og bånd til noen få gaver. Det kosta over 400 kr. Det er utrolig viktig at pakkene er eksklusivt innpakket ''Viktig tema )'' Glad du er enig!!! :-) ''Samboeren til en venninne av meg vil gjerne kjøpe papir, merkelapper og bånd selv. Hun får heller ikke pakke inn gavene til hans side, her skal det gjøres skikkelig. Han kom hjem her en dag med papir, merkelapper og bånd til noen få gaver. Det kosta over 400 kr. Det er utrolig viktig at pakkene er eksklusivt innpakket ;)'' Wow! Jeg er på en måte imponert. Tenker det holder med å si "på en måte", slik at jeg ikke beskyldes for å kritisere andres forbruk, jf dunjakke-til-ettåring-tråden;-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 ''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?'' Har ikke kjøpt ennå - må vel gjøre det en dag.... ''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?'' Pleier å ha noen liggende, men som regel er det for få. Kjøper IKKE trendy lapper - bruker alltid opp de som kommer i posten fra en eller annen organisasjon, og så kjøper jeg noen i full fart på Rema eller en bokhandel jeg er innom. ''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?'' JA ''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?'' Knyte-fast-lapper liker jeg best - men det er sabla praktisk med de som allerede er klistret på gaven i butikken :-) ''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?'' NEI! Har vel aldri tenkt den tanken.... ''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?'' Ja - ungene lager jo noen. Det er kjempekoselig, men jeg tenker litt sånn at det er synd de bruker så lang tid på å lag en sånne en liten lapp som gir så kort glede.... ''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?'' *kremt* Hender jeg skriver rett på - men jeg prøver jo å ha gavelapp tilgjengelig da.... ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?'' Nei - tror ikke det. For meg er gavelapp kun en praktisk ordning til å vite hvem gaven er til og fra, ikke noe mer. Har aldri tenkt tanken til Glimtipper om at gavelappene skal matche papiret! Høres jeg kynisk ut nå? ''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen? JA'' *dåner av dette pilitisk ukorrekte svaret* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?'' Ja. Bruker du EU godkjente gavelapper? Er gavelappene CE merka? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du har fått overraskende mange seriøse svar:) 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Du har fått overraskende mange seriøse svar:) *S* Tenkte det samme selv! :-) Hvilket beviser at dols apetitt på juletråder er umettelig!! :-D 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Du har fått overraskende mange seriøse svar:) Hehe, vurderte lenge om jeg skulle la meg rive med eller bare le av tråden. 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 *føyer dorullnisse fra morsan til ønskelisten* (forøvrig antar jeg tuveluva får vann på mølla etter denne tråden her - re. tråden nedenfor) Ja, jeg anser det som herved bevist at jeg både er med i gjengen og har x-factor og jeg-vet-ikke-hva! ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 ''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens? '' Før jul. ''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?'' Kjøper nye, om ikke så trendy. ''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?'' Nei. Har aldri fått sånne, jeg. Kanskje fordi jeg har sånn nei til reklame-greie på postkassa? ''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?'' Klistrelapper går fortest. ''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?'' Nope. ''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?'' Nope. Bare gavene som kommer fra barnehagen til Lillesøster. ''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?'' Bruker lapper. ''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?'' Nei, jeg bare venter på når du skal presentere statistikken. Med fiffige søyle- og sirkeldiagrammer og sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.