Gå til innhold

Dødsviktig FU: Gavelapper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

JA''

*dåner av dette pilitisk ukorrekte svaret*

Hun er i det minste ærlig. Så det er jo formildende omstendigheter.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

38

• mariaflyfly

5

• Glimtipper

5

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''1. Når kjøper dere gavelapper, folkens? ''

Før jul. ;)

''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

Kjøper nye, om ikke så trendy.

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

Nei. Har aldri fått sånne, jeg. Kanskje fordi jeg har sånn nei til reklame-greie på postkassa?

''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?''

Klistrelapper går fortest.

''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?''

Nope.

''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?''

Nope. Bare gavene som kommer fra barnehagen til Lillesøster.

''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

Bruker lapper.

''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?''

Nei, jeg bare venter på når du skal presentere statistikken. Med fiffige søyle- og sirkeldiagrammer og sånn. :)

''Bare gavene som kommer fra barnehagen til Lillesøster.''

Oi, får dere gaver fra selve barnehagen? ;-) Ikke verst!

''jeg bare venter på når du skal presentere statistikken. Med fiffige søyle- og sirkeldiagrammer og sånn. :)''

Akk - her har dol sine begrensninger! Vanskelig å få til diagrammer ved hjelp av vanlig tastatur....

Skrevet

Hun er i det minste ærlig. Så det er jo formildende omstendigheter.

Er du sikker på det? ;-) Trodde dol-politiet slo ned på ethvert tilløp til politisk ukorrekte svar? ;-)

Skrevet

''Bare gavene som kommer fra barnehagen til Lillesøster.''

Oi, får dere gaver fra selve barnehagen? ;-) Ikke verst!

''jeg bare venter på når du skal presentere statistikken. Med fiffige søyle- og sirkeldiagrammer og sånn. :)''

Akk - her har dol sine begrensninger! Vanskelig å få til diagrammer ved hjelp av vanlig tastatur....

Du kager det fint i Excel eller noe sånn, også får du webbis til å legge det ut. Trå til nå, det er jo ikke så mye annet å gjøre om dagen.

Skrevet

Er du sikker på det? ;-) Trodde dol-politiet slo ned på ethvert tilløp til politisk ukorrekte svar? ;-)

Jeg er dønn ærlig på sånne ting ja :-) Orker ikke late som om jeg er mer hellig enn jeg er, eller mer kreativ enn jeg er.

Er vel litt lat også.

Jeg får av og til litt dårlig samvitiighet hvis jeg får pakker som er ekstra pent pakket inn med ekstra forseggjorte lapper som matcher - fordi jeg ikke setter nok pris på det.....

Mannen min er forresten litt bedre enn meg når det gjelder å betale for de derre til-og-fra-lappene. Jeg gidder aldri å betale, han betaler når han kommer på det :-)

Skrevet

Du kager det fint i Excel eller noe sånn, også får du webbis til å legge det ut. Trå til nå, det er jo ikke så mye annet å gjøre om dagen.

Nei, det har du jo rett i. Greit å fylle disse kjedelige førjulsdagene med litt aktiviteter! :-)

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

''Viktig tema :o)''

Glad du er enig!!! :-)

''Samboeren til en venninne av meg vil gjerne kjøpe papir, merkelapper og bånd selv. Hun får heller ikke pakke inn gavene til hans side, her skal det gjøres skikkelig. Han kom hjem her en dag med papir, merkelapper og bånd til noen få gaver. Det kosta over 400 kr. Det er utrolig viktig at pakkene er eksklusivt innpakket ;)''

Wow! Jeg er på en måte imponert. Tenker det holder med å si "på en måte", slik at jeg ikke beskyldes for å kritisere andres forbruk, jf dunjakke-til-ettåring-tråden;-)

En ting som jeg synes er litt vanskelig nå som vi er blitt så mange, det er å få plass til alle navna. Vi tar ikke med oss voksne, men 4 navn på fra-plassen kan ofte bli litt trangt. Heldigvis heter ikke ungene Margareth Antoniette, Frederik Aleksander, Elisabeth Karoline og Susanna Birgitta.

Noe å tenke på når man planlegger flere barn. Korte navn slik at det blir plass på merkelappen.

Skrevet

Jeg er dønn ærlig på sånne ting ja :-) Orker ikke late som om jeg er mer hellig enn jeg er, eller mer kreativ enn jeg er.

Er vel litt lat også.

Jeg får av og til litt dårlig samvitiighet hvis jeg får pakker som er ekstra pent pakket inn med ekstra forseggjorte lapper som matcher - fordi jeg ikke setter nok pris på det.....

Mannen min er forresten litt bedre enn meg når det gjelder å betale for de derre til-og-fra-lappene. Jeg gidder aldri å betale, han betaler når han kommer på det :-)

''Jeg får av og til litt dårlig samvitiighet hvis jeg får pakker som er ekstra pent pakket inn med ekstra forseggjorte lapper som matcher - fordi jeg ikke setter nok pris på det.....''

He he. Jeg synes det er artig med litt forseggjort, men ikke _dyrt_ forsseggjort. Men en gang 'flesket' jeg til og kjøpte et til/fra-kort til ca 50-60 kroner til en helt vanlig bursdaggave til en venninne, og da jeg senere kom på besøk hadde hun faktisk _rammet_ inn kortet fordi hun syntes det var så pent;-)

Det var jo litt artig, da, men ellers koster jeg aldri på slike summer på bursdagkortet - da legger jeg heller det i selve gaven.

Skrevet

En ting som jeg synes er litt vanskelig nå som vi er blitt så mange, det er å få plass til alle navna. Vi tar ikke med oss voksne, men 4 navn på fra-plassen kan ofte bli litt trangt. Heldigvis heter ikke ungene Margareth Antoniette, Frederik Aleksander, Elisabeth Karoline og Susanna Birgitta.

Noe å tenke på når man planlegger flere barn. Korte navn slik at det blir plass på merkelappen.

I vår familie har vi nesten verdensrekord i korte navn, og så er vi bare tre i familien. Men selv for oss blir det veldig snaut med plass, særlig hvis man skal ha med onkel og tante foran navnene...;-)

Skrevet

Kjøpte noen i fjor, noen forrige uke, noen i går.

''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?'' Det er jo så mange, så de blir gjerne liggende ja.

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?'' Jepp. LHL og...

''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?''Klistre på, for da slipper jeg å TRE. ;)

''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?'' Not at all. Prøver å tenke litt på størrelsen... Store lapper til store gaver, små lapper til små gaver. Eller store lapper til gaver hvor navnene er lange eller mange. De siste jeg kjøpte var like store alle sammen, så det slipper jeg å tenke noe særlig på. Ja, også prøver jeg å matche utseende litt med gavepapiret og gavebåndet da. ;)

''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?'' Det har hendt, men ikke i år.

''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?'' Gavelapper. Med noen få unntak.

''8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?''

Ja, f.eks HVOR kjøper man gavelapper. Forrige uke kjøpte jeg på Elkjøp, i går kjøpte jeg på Nille. Har sett de har noen på Meny og, men de syns ikke jeg var fine.

Skrevet

1. November, som oftest.

2. Har alltid noen liggende fra tidligere juler. Antall lapper i en pakke stemmer aldri overens med antall gaver. Så kjøper jeg noen nye hvert år, og bruker noen nye og noen gamle.

3. Jeg bruker gavelapper (og julekort) fra munn - og fotmalerne, men jeg betaler for dem. Hvis ikke ville jeg ikke brukt dem.

4. Jeg bruker alltid knyte-på-lapper, synes det er finest. Klistrelapper er mer praktisk, de faller ikke av, og mer miljøvennlige, for du kan droppe båndet.

5. Jeg prøver å være nøye med det, og finner alltid noe som passer godt til noen mottakere. Til andre synes jeg ikke noen av motivene passer, så da bruker jeg noen av de som ble "til overs". Jeg tror ikke mottakeren legger merke til at jeg har lagt omtanke i valg av gavelapper.

6. Har stadig store planer om å lage gavelapper selv, for å få noen som matcher papiret og passer perfekt til mottakeren, men det har foreløpig ikke blitt noe av det.

7. Jeg bruker gavelapper. Å skrive rett på papiret er jo enda mer miljøvennlig enn å bruke klistrelapper.

8. Andre ultraviktige spørsmål:

- Bruker du enkle eller doble gavelapper?

- Hva slags motiver: kristne, julekoselig eller nisser?

- Hva skriver du med? Vanlig kulepenn?

- Hvordan skriver du? Vanlig håndskrift, pen skrift som kaligrafi eller blokkbokstaver/store bokstaver

- Foretrekker du at det står trykt "God jul" på gavelappene, eller synes du det er noe tull?

- Hvor påpasselig er du med at gavelapper, papir og bånd matcher?

Og sist, men ikke minst: Kjønn, alder og sivilstand/familieforhold.

Skrevet

I dag.

''2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

Har som regel liggende sammen med restene av julepapir, men det er alltid for få.

''3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

Har gjort det, ja.

''4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?''

Jeg foretrekker å få knyte-fast-lapper fordi jeg liker å legge lappen inn i gavene slik at jeg ikke glemmer hvem jeg (eller helst ungene, da) har fått dem fra. Men jeg kjøpte en praktisk rull med klistrelapper i dag, da.

''5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?''

Ikke veldig nøye, men hvis det er opplagte ting, så.

''6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?''

Ja, vi lager noen hvert år. Jeg er vokst opp med å lage alle lappene selv, men jeg har nok ikke fått så kunstneriske barn, så vi sliter litt med å få opp antallet.

''7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

På julegaver har vi alltid lapper.

Gjest rullekanin
Skrevet

Uff, husker ikke alle spørsmålene dine. Før var jeg veldig nøyen på dette med til/fra lapper. Jeg brukte aldri å få gavene pakket inn i butikken heller, det gjorde jeg selv. Da var det fint papir med matchende bånd og lapper.... Nå får jeg gavene pakket inn og blir svært glad om de klistrer på en til/fra lapp. (Slike lapper kunne jeg ikke fordra før)

I går lagde vi til/fra lapper hele familien og koste oss med det. Enkelt, og lappene blir fine.

Annonse

Skrevet

''Når kjøper dere gavelapper''

- sammen med gavepapir o.l. Dvs.når jeg har handlet de første juleavene.

''Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

- hvis jeg finner igjen eller husker hvor jeg har lagt gavelapper fra i fjor, bruker jeg dem i år og! Hvis ikke kjøper jeg nye. Men gidder ikke tenke på om de er "trendy". ;-)

''Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

- Ja selvsagt. Hva skal jeg ellers gjøre med dem? Sende dem tilbake?

''Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper''

-Klistrepå-lapper er enklest, men knytepå-lapper er finest :P

''Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen''

-Nei! Den går vel i søpla sammen med gavepapiret tenker jeg...

''Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?''

- av og til. Som regel bare hvis jeg går tom for ferdiglagede ;-)

''Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

- bruker gavelapper ja! (Er det ikke det denne FU'en handler om da? ;-P)

''Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?''

- Ja, du har glemt det ultraviktige spørsmålet om hvorvidt man selv tar vare på gavleppene etter at pakken er åpnet!!?

Skrevet

''Når kjøper dere gavelapper''

- sammen med gavepapir o.l. Dvs.når jeg har handlet de første juleavene.

''Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?''

- hvis jeg finner igjen eller husker hvor jeg har lagt gavelapper fra i fjor, bruker jeg dem i år og! Hvis ikke kjøper jeg nye. Men gidder ikke tenke på om de er "trendy". ;-)

''Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?''

- Ja selvsagt. Hva skal jeg ellers gjøre med dem? Sende dem tilbake?

''Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper''

-Klistrepå-lapper er enklest, men knytepå-lapper er finest :P

''Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen''

-Nei! Den går vel i søpla sammen med gavepapiret tenker jeg...

''Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?''

- av og til. Som regel bare hvis jeg går tom for ferdiglagede ;-)

''Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?''

- bruker gavelapper ja! (Er det ikke det denne FU'en handler om da? ;-P)

''Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?''

- Ja, du har glemt det ultraviktige spørsmålet om hvorvidt man selv tar vare på gavleppene etter at pakken er åpnet!!?

''Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

- Ja selvsagt. Hva skal jeg ellers gjøre med dem? Sende dem tilbake?''

*he he* man kunne jo kanskje resirkulere dem? ;-)

''Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

- Ja, du har glemt det ultraviktige spørsmålet om hvorvidt man selv tar vare på gavleppene etter at pakken er åpnet!!?''

Ja! Godt spørsmål! :-) Jeg sparer bare på lappene til gavene er ryddet bort. Det er en grei måte å huske hva man fikk av hvem! :-)

Skrevet

''Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

- Ja selvsagt. Hva skal jeg ellers gjøre med dem? Sende dem tilbake?''

*he he* man kunne jo kanskje resirkulere dem? ;-)

''Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

- Ja, du har glemt det ultraviktige spørsmålet om hvorvidt man selv tar vare på gavleppene etter at pakken er åpnet!!?''

Ja! Godt spørsmål! :-) Jeg sparer bare på lappene til gavene er ryddet bort. Det er en grei måte å huske hva man fikk av hvem! :-)

''*he he* man kunne jo kanskje resirkulere dem? ;-)''

- lol, ja det ville være det mest hensiktsmessige, når vi nå først har fått dem i posten! ;-)

''Jeg sparer bare på lappene til gavene er ryddet bort. Det er en grei måte å huske hva man fikk av hvem! :-)''

- Ja, man sparer dem til dagen etterpå eller noe, eller til man har skrevet en liste over gavene med hvem man fikk hva fra e.l. Så regner jeg med lappene går i søpla sammen med det andre papirsøplet! Det stiller virkelig spørsmålet om hvorvidt det er verdt å legge mye arbeid ned i disse lappene!? :o

Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

Lager selv på juleverksted med venner, barn og venners barn.

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?

Se spm 1

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

Nei.

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?

Hvis jeg bruker kjøpelapper, sverger jeg til klistre-på-varianten. Knyte-kjøpelapper har som regel så små, skjøre hull til tråden. Det er klønete, og jeg stoler ikke helt på at de blir hengende fast.

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?

Hehe. Jeg er glad i innpakning, så jeg prøver faktisk å få gavelappens utseende til å passe med gavens innpakning, i farge og stil. Litt sjukt, jeg vet det, men jeg koser meg med det.

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?

Se spm 1, 2 og 5.

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

Det hender også jeg skriver rett på papiret, ja. Det kan være både praktisk og fint.

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Kan jeg aldri tenke meg. :)

Skrevet

Åh! Åh! Jeg kom på et KJEMPEVIKTIG spørsmål du glemte å stille vedr pakkelapper:

Blir du sur og utakknemlig dersom pakkelappene på gavene du får ikke står i stil med dine forventninger, og tenker at giveren jaggu bare kunne spart seg hele greia?

Skrevet

Åh! Åh! Jeg kom på et KJEMPEVIKTIG spørsmål du glemte å stille vedr pakkelapper:

Blir du sur og utakknemlig dersom pakkelappene på gavene du får ikke står i stil med dine forventninger, og tenker at giveren jaggu bare kunne spart seg hele greia?

''Blir du sur og utakknemlig dersom pakkelappene på gavene du får ikke står i stil med dine forventninger, og tenker at giveren jaggu bare kunne spart seg hele greia?

''

Hehe, priceless. :)

Og hva med dersom ikke pakkelappen står i samsvar med mønsteret på papiret?

Skrevet

1. Når kjøper dere gavelapper, folkens?

Stort sett aldri. Mamma får mange i posten og gir vekk en del til meg. Jeg har et lager fra i fjor jeg regner med å bruke.

2. Har dere alltid et lager liggende igjen, eller kjøper du nye, trendy lapper hvert år?

Lager.

3. Hender det at du bruker gavelapper som du har fått fra hånd- og fotmalerne, selv om du ikke har betalt giroen?

Ja. Moren min betaler ikke for alle de kortene hun får tilsendt. Hun vil ikke betale for noe som irriterer henne.

4. Hva er best: Klistre-på-lapper eller knyte-fast-lapper?

Jeg sverger til knyte-fast-lapper.

5. Er du veldig nøye med å tilpasse motiv på gavelappen til mottakeren, slik at vedkommende skjønner at du har lagt ekstra mye omtanke i gavelappen?

Nei.

6. Lager du eller andre i husholdningen gavelapper selv?

Nei.

7. Bruker du gavelapper, eller bare noterer du på selve papiret med penn hvem gaven skal til?

Jeg bruker gavelapper. Papiret blir gjerne ødelagt hvis jeg prøver å skrive på det.

8. Har jeg glemt noen ultraviktige spørsmål om gavelapper nå?

Ja. Driver du med gjenbruk av gavelapper (dvs. skriver med blyant, pusser ut og bruker igjen neste år).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...