Gå til innhold

FU: Når sjekker dere Lucia-glitteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny forumundersøkelse:

Når sjekker dere at alt er i orden før familiens yngste skal gå i Luciatog? Da tenker jeg på hvit drakt (gjerne nystrøken), glitter til hår og evt liv + eventuelle andre effekter?

A) Sånn i løpet av november en gang

B) Rundt 1. øndag i advent

C) Noen dager før Lucia-dagen

D) 12. desember klokka 2140

E) Sjekker ikke, satser på å låne noe i barnehagen/ på skolen

*kremt*

Jeg har i flere år tilhørt kategori E - i år har jeg rykket ett hakk opp - til kategori D.

Har nettopp vært borte hos en snill nabo som hadde glitter til låns :-)

Draktene var nystrøkne for to dager siden :-)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• Åsemor

7

• laban

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*morsomt* Godt du er i rute i år da :)

Mine skal ikke gå i lucia tog

Gjest rullekanin
Skrevet

Har ikke sjekket noenting enda...... Tror de ordner med alt på barnehagen. Herlig!

Mulig jeg tar med en hvit t-skjorte i tilfelle jeg har missforstått...

Skrevet

Nå minte du meg på å ta fram luciaskjorta til minsten!! Takk;-)

Stryke skjorta? Jeg tok en av mine egne, hvite t-skjorter. De blir hengende som en kjole på min lille treåring ;-) Glitter tror jeg barnehagen har...

Skrevet

*morsomt* Godt du er i rute i år da :)

Mine skal ikke gå i lucia tog

Eldsteman brukte sin på klasseavslutningen i kveld - var så fin atte :-)

Han har en hjemmesydd en, som er kombinert Lucia- og spøkelsesdrakt!

De to andre har kjøpe drakter. Førsteklassingen skal gå med skolen, hun minste med barnehagen (vi skal være der 0755 - stønn!)

Skrevet

Har ikke sjekket noenting enda...... Tror de ordner med alt på barnehagen. Herlig!

Mulig jeg tar med en hvit t-skjorte i tilfelle jeg har missforstått...

De ordner lys på barnehgen, men ikke drakt og glitter. Lurt å ta med ei t-skjorte!

Skrevet

Nå minte du meg på å ta fram luciaskjorta til minsten!! Takk;-)

Stryke skjorta? Jeg tok en av mine egne, hvite t-skjorter. De blir hengende som en kjole på min lille treåring ;-) Glitter tror jeg barnehagen har...

Bre en glede :-)

Den barnehagen vi har hatt barna i før, har hatt Luciafeiring ute, og da har de måttet ha hvit drakt utenpå jakker eller dress - altså store t-skjorter.

I år blir det innefeiring for begge jentene, og da kan de bruke inne-draktene.

Men det blir hardt å være i barnehagen 0755! Vanligvis er vi der en halvtime seinere. Kan vi ta med de to eldste tro? Ellers må de jo gå altfor tidlig til skolen!

Skrevet

Vi har vært i kategor D i alle år i barnehage. På skolen går kun 4. klasse for resten av skolen, så i år må vi til pers igjen, men det var lekse for to dager siden, så det er ordnet. (men det ble selvfølgelig ordnet sent kvelden før).

Skrevet

Eldsteman brukte sin på klasseavslutningen i kveld - var så fin atte :-)

Han har en hjemmesydd en, som er kombinert Lucia- og spøkelsesdrakt!

De to andre har kjøpe drakter. Førsteklassingen skal gå med skolen, hun minste med barnehagen (vi skal være der 0755 - stønn!)

Auda, det blir litt stress da tenker jeg...

Jeg så forresten på lindeks (tror jeg) at de selger slike luciakjoler til voksne der :) 49kr bare. Da skulle ungene dine frydet seg om du svinset rundt i den tenker jeg.

Skrevet

Vi har vært i kategor D i alle år i barnehage. På skolen går kun 4. klasse for resten av skolen, så i år må vi til pers igjen, men det var lekse for to dager siden, så det er ordnet. (men det ble selvfølgelig ordnet sent kvelden før).

Jeg hadde ikke fått strøket eldstemann sin i tide før generalprøven med klassen. Han var dypt fornærmet - han hadde vært den eneste uten hvit skjorte :-(

Men i kveld var han både Lucia og nisse - utkledd og stolt som bare det av å kunne opptre :-)

Skrevet

Auda, det blir litt stress da tenker jeg...

Jeg så forresten på lindeks (tror jeg) at de selger slike luciakjoler til voksne der :) 49kr bare. Da skulle ungene dine frydet seg om du svinset rundt i den tenker jeg.

Oi - det hadde jo vært morsomt da :-)

Men det er jo forsent for i år - og jeg kan jo ikke være SÅ tidlig at jeg allerede nå planlegger Luciafeiring for neste år.....

Skrevet

Jeg hadde ikke fått strøket eldstemann sin i tide før generalprøven med klassen. Han var dypt fornærmet - han hadde vært den eneste uten hvit skjorte :-(

Men i kveld var han både Lucia og nisse - utkledd og stolt som bare det av å kunne opptre :-)

Stryke? Skal de strykes også? ;-)

2.klassingen skal faktisk også være lucia i morgen, på juleavslutningen, det hadde jeg nesten glemt. Men der var drakten lekse i forrige uke, så jeg slipper stresset i morgen. Bortsett fra at vi må bake kake og spise middag før kl. 18, da. Men heldigvis skal pappaen hente ungene i morgen, så han får bakingen.

Skrevet

Stryke? Skal de strykes også? ;-)

2.klassingen skal faktisk også være lucia i morgen, på juleavslutningen, det hadde jeg nesten glemt. Men der var drakten lekse i forrige uke, så jeg slipper stresset i morgen. Bortsett fra at vi må bake kake og spise middag før kl. 18, da. Men heldigvis skal pappaen hente ungene i morgen, så han får bakingen.

Jeg skulle bake til avslutningen i kveld. Hadde glemt det i går kveld. Satte derfro bolledeig i morges, som ble kaldhevet mens vi var på jobb. Ringte ungene kvart på fire og satte dem til å trille ut boller, som jeg stekte da jeg kom hjem litt over halv fem. Avslutning halv seks.

Gikk fint det - bortsett fra at jeg skulle hatt myyyye mindre gjær i deigen når den ble kaldhevet - bollene luktet og smakte altfor mye gjær....

*smekk på lanken*

Skrevet

Jeg skulle bake til avslutningen i kveld. Hadde glemt det i går kveld. Satte derfro bolledeig i morges, som ble kaldhevet mens vi var på jobb. Ringte ungene kvart på fire og satte dem til å trille ut boller, som jeg stekte da jeg kom hjem litt over halv fem. Avslutning halv seks.

Gikk fint det - bortsett fra at jeg skulle hatt myyyye mindre gjær i deigen når den ble kaldhevet - bollene luktet og smakte altfor mye gjær....

*smekk på lanken*

Super-mum!

(Jeg dro på baker'n og kjøpte kringle av samme grunn i går...)

Skrevet

Super-mum!

(Jeg dro på baker'n og kjøpte kringle av samme grunn i går...)

Kringla di smakte sikkert bedre enn mine gjær-boller. Blir jo nesten rusa av lukta i huset her :-D

Skrevet

Bre en glede :-)

Den barnehagen vi har hatt barna i før, har hatt Luciafeiring ute, og da har de måttet ha hvit drakt utenpå jakker eller dress - altså store t-skjorter.

I år blir det innefeiring for begge jentene, og da kan de bruke inne-draktene.

Men det blir hardt å være i barnehagen 0755! Vanligvis er vi der en halvtime seinere. Kan vi ta med de to eldste tro? Ellers må de jo gå altfor tidlig til skolen!

Jeg tror neppe de stopper søsken i døra.... Hos oss er det julefrokost i barnehagen fram til klokka 09.30 imorgen. Både pappaen og jeg skal være med, så minstemor er overlykkelig:-))

Skrevet

Kringla di smakte sikkert bedre enn mine gjær-boller. Blir jo nesten rusa av lukta i huset her :-D

Hehe, jeg er for lettvinte løsninger. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...