Gå til innhold

FU: Når sjekker dere Lucia-glitteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden trodd at barnehage stiller med drakter, men nå er jeg plutselig i tvil, og aner ikke.

Men barnehagen har tidlig skjønt at jeg ikke holder styr på noe som helst, annet enn merking av klær (der er jeg barnehagens beste!) så de forventer nok ikke at tuppa mi møter opp i morgen med hvit kjole og glitter i håret eller hvor det skal være, nei. ;)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• Åsemor

7

• laban

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, jeg er for lettvinte løsninger. ;)

Jeg og min kjære sitter her med hver vår oc og pimoer en ny rødvin. Fantastisk god :-)

INCA - merlot bonarda - fra Argentina.

Har aldri smakt den før - men den var sabla god!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg og min kjære sitter her med hver vår oc og pimoer en ny rødvin. Fantastisk god :-)

INCA - merlot bonarda - fra Argentina.

Har aldri smakt den før - men den var sabla god!!!!!!!!!

Ser det - etter tastinga på siste innlegget å dømme. :P

Skrevet

Bre en glede :-)

Den barnehagen vi har hatt barna i før, har hatt Luciafeiring ute, og da har de måttet ha hvit drakt utenpå jakker eller dress - altså store t-skjorter.

I år blir det innefeiring for begge jentene, og da kan de bruke inne-draktene.

Men det blir hardt å være i barnehagen 0755! Vanligvis er vi der en halvtime seinere. Kan vi ta med de to eldste tro? Ellers må de jo gå altfor tidlig til skolen!

Hehe... Vi pleier såvidt å klare å rekke samlinga til 9.30, så her må nok vekkerklokka på for å rekke 8.00. Har smurt nistematen allerede i dag da, så da slipper jeg det. Og er nydusjet alle tre. Så da må vi vel bare hive oss i noen klær før vi er klare.

Skrevet

Jeg har hele tiden trodd at barnehage stiller med drakter, men nå er jeg plutselig i tvil, og aner ikke.

Men barnehagen har tidlig skjønt at jeg ikke holder styr på noe som helst, annet enn merking av klær (der er jeg barnehagens beste!) så de forventer nok ikke at tuppa mi møter opp i morgen med hvit kjole og glitter i håret eller hvor det skal være, nei. ;)

Ha ha ha!

Du holder deg i kategori E, ser jeg :-D

Skrevet

Ser det - etter tastinga på siste innlegget å dømme. :P

*kremt*

Har hatt to store glass pluss litt Brie. Frister med litt til - men burde vel ikke siden vi skal være i barnehagen såpass tidlig i morgen...?????

mannen min begynner å trekke seg fra Lucia frokosten, men han må jo stille, ikke sant?

Skrevet

*kremt*

Har hatt to store glass pluss litt Brie. Frister med litt til - men burde vel ikke siden vi skal være i barnehagen såpass tidlig i morgen...?????

mannen min begynner å trekke seg fra Lucia frokosten, men han må jo stille, ikke sant?

Selvfølgelig må han stille. Jeg må jo stille! ;)

Skrevet

Hehe... Vi pleier såvidt å klare å rekke samlinga til 9.30, så her må nok vekkerklokka på for å rekke 8.00. Har smurt nistematen allerede i dag da, så da slipper jeg det. Og er nydusjet alle tre. Så da må vi vel bare hive oss i noen klær før vi er klare.

Det går jo egentlig fortere hvis vi kan ta med alle tre i barnehagen - for da kan de to eldste også få boller til frokost i morgen - så sparer vi 15-20 minutter.....

Hmmmmm - hvis vi står opp 0710 - alle kler seg på en halvtime og lar være å spise frokosten, så kan vi gå hjemmefra 0750 og være i bhg 0755....

Så kan skolebarna være der til 0820 og løpe til skolen, som begynner halv ni.

tror jeg vedtar den planen!

Skrevet

Du glemte en kategori for dem som mener å være D, men som ikke kommer på det før i halv ett-tida...

Skrevet

Selvfølgelig må han stille. Jeg må jo stille! ;)

Nå sendte han melding til meg om at jeg bør slå av pc-en og ta meg av ham :-)))))))

Skrevet

Nå sendte han melding til meg om at jeg bør slå av pc-en og ta meg av ham :-)))))))

Først må han love å innfinne seg i barnehagen i morra. *streng*

Skrevet

Først må han love å innfinne seg i barnehagen i morra. *streng*

Han sitter der med drabelig rødvinhikke - og sier "javel"....

Tror vi må putte oss i seng nå.....

Skrevet

Det går jo egentlig fortere hvis vi kan ta med alle tre i barnehagen - for da kan de to eldste også få boller til frokost i morgen - så sparer vi 15-20 minutter.....

Hmmmmm - hvis vi står opp 0710 - alle kler seg på en halvtime og lar være å spise frokosten, så kan vi gå hjemmefra 0750 og være i bhg 0755....

Så kan skolebarna være der til 0820 og løpe til skolen, som begynner halv ni.

tror jeg vedtar den planen!

Jeg lurer fælt på når vi trenger å stå opp.

7.45, kle på oss, kjøre 7.55, være i bhg 8.00. Det kan funke.

Eventuelt... Stå opp, bruke 10 minutter på å få på størstesnuppa klær, mens minsten henger på puppen. Så bytte bæsjebleie på baby, mens storesøstra kler av seg. 10 minutter på å takle trassanfalls-hyling mens man prøver å overtale jenta til å i det minste ha på seg en strømpebukse og genser, og ikke bare 2 strømpebukser.

5 minutter på å forklare at vi må ha jakke på når det er kaldt ute. 7 minutter på å observere at jenta tar først en lue, så nei... ikke den. Men så den. GJØRE SØØØØL. Nei, ikke den lua heller. Vanter! Vanter er alltid en god ide. Bare TI fingre som må finne hver sin plass, og med GJØRE SØL tar det ikke bare 10 sekunder som med mine vanter.

Så er vi klare, og jeg åpner døra. VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL. Det var jo JEG som ville åpne døra. Nei, nå er det ikke greit at jeg får åpne døra, for jeg skulle gjøre det først! Nei, ikke kom her og si at jeg måtte sagt fra på forhånd, så nå setter jeg meg ned og nekter å bevege meg.

Vel, prøve å bære en snart 3-åring i den ene armen og babybilsete + baby i den andre armen tar også sin tid, og nå er det selvsagt GÅ SØØØØL, IKKE BÆR MÆI!!! og så må vi tilbake til døra og hun må stå der i 2 minutter og surmule før hun gidder å gå ned trappa SØL. Aiai, bilen må skrapes. Hvor er skrapene. Og hvorfor i helvete får jeg ikke opp døra? Jaja. Det gjør jo ingenting å krabbe 3 stk + et bilsete inn bagasjerommet. Så ut og skrape. Etter man har lett etter skrapen både inne, ute og i garasjen. Putte smokk på baby, gi streng beskjed til største om at hun ikke får lov å ta armene ut fra setebeltet. Fortsatt via bagasjerommet, selvsagt.

Nei, nå får vi opp døra på førersiden, og er klare til å dra. Hvis det ikke hadde vært for at hun MÅ TISSE! Og det KAN ta såpass lang tid at vi i miljøvennlig ånd ikke lar bilen stå og gå, så da må lillesøster også være med inn. Heldigvis er bilen blitt så varm at vi får opp døra der og nå.

Blir jaggu svett allerede. Kanskje jeg må opp 5.30 for å rekke det? ;)

Skrevet

Han sitter der med drabelig rødvinhikke - og sier "javel"....

Tror vi må putte oss i seng nå.....

:)

Skrevet

Eventuelt... Stå opp, bruke 10 minutter på å få på størstesnuppa klær, mens minsten henger på puppen. Så bytte bæsjebleie på baby, mens storesøstra kler av seg. 10 minutter på å takle trassanfalls-hyling mens man prøver å overtale jenta til å i det minste ha på seg en strømpebukse og genser, og ikke bare 2 strømpebukser.

5 minutter på å forklare at vi må ha jakke på når det er kaldt ute. 7 minutter på å observere at jenta tar først en lue, så nei... ikke den. Men så den. GJØRE SØØØØL. Nei, ikke den lua heller. Vanter! Vanter er alltid en god ide. Bare TI fingre som må finne hver sin plass, og med GJØRE SØL tar det ikke bare 10 sekunder som med mine vanter.

Så er vi klare, og jeg åpner døra. VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL. Det var jo JEG som ville åpne døra. Nei, nå er det ikke greit at jeg får åpne døra, for jeg skulle gjøre det først! Nei, ikke kom her og si at jeg måtte sagt fra på forhånd, så nå setter jeg meg ned og nekter å bevege meg.

Vel, prøve å bære en snart 3-åring i den ene armen og babybilsete + baby i den andre armen tar også sin tid, og nå er det selvsagt GÅ SØØØØL, IKKE BÆR MÆI!!! og så må vi tilbake til døra og hun må stå der i 2 minutter og surmule før hun gidder å gå ned trappa SØL. Aiai, bilen må skrapes. Hvor er skrapene. Og hvorfor i helvete får jeg ikke opp døra? Jaja. Det gjør jo ingenting å krabbe 3 stk + et bilsete inn bagasjerommet. Så ut og skrape. Etter man har lett etter skrapen både inne, ute og i garasjen. Putte smokk på baby, gi streng beskjed til største om at hun ikke får lov å ta armene ut fra setebeltet. Fortsatt via bagasjerommet, selvsagt.

Nei, nå får vi opp døra på førersiden, og er klare til å dra. Hvis det ikke hadde vært for at hun MÅ TISSE! Og det KAN ta såpass lang tid at vi i miljøvennlig ånd ikke lar bilen stå og gå, så da må lillesøster også være med inn. Heldigvis er bilen blitt så varm at vi får opp døra der og nå.

Hahahaha! Ubetalelig! Jeg tror du skal safe og stå opp 05.00. Ihvertfall hvis du vil ha håp om en dusj.

Og for sikkerhets skyld - når det gjelder å krabbe inn fra bagasjerommet - been there, done it.

Skrevet

Nå har de ikke Lucia på den måten på skolen, men jeg minnes en Luciadag for noen år siden... Jeg spurte faren flere ganger flere dager i forveien om han hadde en ren hvit t-skjorte som Poden kunne ha på seg. Åjada - det var ikke noe problem! Jeg ba ham sjekke, men det var ikke nødvendig for det hadde han ja!

Vel.. Poden var stjernegutt iført pappas eneste hvitskjorte... :o)

Skrevet

Oi - det hadde jo vært morsomt da :-)

Men det er jo forsent for i år - og jeg kan jo ikke være SÅ tidlig at jeg allerede nå planlegger Luciafeiring for neste år.....

Kanskje de kommer på salg i morgen eller fredag. ;)

Skrevet

Hahahaha! Ubetalelig! Jeg tror du skal safe og stå opp 05.00. Ihvertfall hvis du vil ha håp om en dusj.

Og for sikkerhets skyld - når det gjelder å krabbe inn fra bagasjerommet - been there, done it.

Jeg har dusjet i kveld, så jeg håper at vi bare kan hoppe i klærne og komme oss avgårde rimelig kjapt. Har faktisk tenkt at hvis jeg må vekke babyen tar jeg henne bare med i pysjen og skifter i barnehagen mens ungene gjør seg klare... Sånn for å spare på de kostbare minuttene på morgenen. Fankern altså, jeg pleier å sove skjønnhetssøvnen klokken åtte jeg.

Skrevet

Pes! hadde i alle fall stått opp før ti minutter før dere skl gå...

I morges hadde jeg en vrang 3,5-åring, Alt var galt. Hun ville ikke ta av nattkjølen - den kunne hun ha på i barnehagen - hun ville ikke tisse - hun ville ikke spise frokost - hun ville kaste tripp-trappstolen (det var babystol) - vi hadde stygt hus - hun ville ikke greie håret - ville ikke ta på trøye......

Så vi laget bolledeig før vi gikk til barnehagen. Da ble hun blid. Stønn!

Skrevet

Nå har de ikke Lucia på den måten på skolen, men jeg minnes en Luciadag for noen år siden... Jeg spurte faren flere ganger flere dager i forveien om han hadde en ren hvit t-skjorte som Poden kunne ha på seg. Åjada - det var ikke noe problem! Jeg ba ham sjekke, men det var ikke nødvendig for det hadde han ja!

Vel.. Poden var stjernegutt iført pappas eneste hvitskjorte... :o)

''Vel.. Poden var stjernegutt iført pappas eneste hvitskjorte... :o)

''

Hehe, i fjor var det en liten gutt i barnehagen som var iført pappaens nesten-hvite-men-med-reklameinnslag-RBKskjorte. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...