Gå til innhold

FU: Når sjekker dere Lucia-glitteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje de kommer på salg i morgen eller fredag. ;)

Men jeg kan jo ikke hoppe direkte til kategori pre-A vel?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• Åsemor

7

• laban

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå har de ikke Lucia på den måten på skolen, men jeg minnes en Luciadag for noen år siden... Jeg spurte faren flere ganger flere dager i forveien om han hadde en ren hvit t-skjorte som Poden kunne ha på seg. Åjada - det var ikke noe problem! Jeg ba ham sjekke, men det var ikke nødvendig for det hadde han ja!

Vel.. Poden var stjernegutt iført pappas eneste hvitskjorte... :o)

Men da gikk det jo fint da :-)

Skrevet

''Vel.. Poden var stjernegutt iført pappas eneste hvitskjorte... :o)

''

Hehe, i fjor var det en liten gutt i barnehagen som var iført pappaens nesten-hvite-men-med-reklameinnslag-RBKskjorte. :D

Vi har hatt en gutt som spradet rundt i Lucia-toget iført stripete genser!

Og det fordi han simpelthen _nektet_ å ha på seg Lucia-drakten som mor hadde anskaffet særskilt for anledningen...;-)

Skrevet

Jeg lurer fælt på når vi trenger å stå opp.

7.45, kle på oss, kjøre 7.55, være i bhg 8.00. Det kan funke.

Eventuelt... Stå opp, bruke 10 minutter på å få på størstesnuppa klær, mens minsten henger på puppen. Så bytte bæsjebleie på baby, mens storesøstra kler av seg. 10 minutter på å takle trassanfalls-hyling mens man prøver å overtale jenta til å i det minste ha på seg en strømpebukse og genser, og ikke bare 2 strømpebukser.

5 minutter på å forklare at vi må ha jakke på når det er kaldt ute. 7 minutter på å observere at jenta tar først en lue, så nei... ikke den. Men så den. GJØRE SØØØØL. Nei, ikke den lua heller. Vanter! Vanter er alltid en god ide. Bare TI fingre som må finne hver sin plass, og med GJØRE SØL tar det ikke bare 10 sekunder som med mine vanter.

Så er vi klare, og jeg åpner døra. VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL. Det var jo JEG som ville åpne døra. Nei, nå er det ikke greit at jeg får åpne døra, for jeg skulle gjøre det først! Nei, ikke kom her og si at jeg måtte sagt fra på forhånd, så nå setter jeg meg ned og nekter å bevege meg.

Vel, prøve å bære en snart 3-åring i den ene armen og babybilsete + baby i den andre armen tar også sin tid, og nå er det selvsagt GÅ SØØØØL, IKKE BÆR MÆI!!! og så må vi tilbake til døra og hun må stå der i 2 minutter og surmule før hun gidder å gå ned trappa SØL. Aiai, bilen må skrapes. Hvor er skrapene. Og hvorfor i helvete får jeg ikke opp døra? Jaja. Det gjør jo ingenting å krabbe 3 stk + et bilsete inn bagasjerommet. Så ut og skrape. Etter man har lett etter skrapen både inne, ute og i garasjen. Putte smokk på baby, gi streng beskjed til største om at hun ikke får lov å ta armene ut fra setebeltet. Fortsatt via bagasjerommet, selvsagt.

Nei, nå får vi opp døra på førersiden, og er klare til å dra. Hvis det ikke hadde vært for at hun MÅ TISSE! Og det KAN ta såpass lang tid at vi i miljøvennlig ånd ikke lar bilen stå og gå, så da må lillesøster også være med inn. Heldigvis er bilen blitt så varm at vi får opp døra der og nå.

Blir jaggu svett allerede. Kanskje jeg må opp 5.30 for å rekke det? ;)

*ha ha* morsomt skrevet!

Skrevet

Pes! hadde i alle fall stått opp før ti minutter før dere skl gå...

I morges hadde jeg en vrang 3,5-åring, Alt var galt. Hun ville ikke ta av nattkjølen - den kunne hun ha på i barnehagen - hun ville ikke tisse - hun ville ikke spise frokost - hun ville kaste tripp-trappstolen (det var babystol) - vi hadde stygt hus - hun ville ikke greie håret - ville ikke ta på trøye......

Så vi laget bolledeig før vi gikk til barnehagen. Da ble hun blid. Stønn!

Hehe, jenta vår hadde magesjau her, og klokken 4 på natten NEKTET hun å ta av pysj og bleie, selv om alt var tilgriset med bæsj, og hylte som en stukken gris da jeg tok det av. Så ville hun TA AV SØØØØØL, så spurte jeg henne om hun seriøst ville TA PÅ en pysj full av bæsj, bare for å ta den på sjøl, og jada, det ville hun. Hun gjorde det bare med den ene delen, så var det greit med den andre. Men full krise at jeg la det i vaskemaskinen, og ikke hun. Aiaiai... På sånne tidspunkter har jeg virkelig dårlig tålmodighet vet jeg.

Skrevet

Men jeg kan jo ikke hoppe direkte til kategori pre-A vel?

Joda, men du trenger jo ikke å fortelle noen om det. Og kanskje du glemmer det, så er du plutselig nede på D eller E igjen. ;)

Skrevet

Vi har hatt en gutt som spradet rundt i Lucia-toget iført stripete genser!

Og det fordi han simpelthen _nektet_ å ha på seg Lucia-drakten som mor hadde anskaffet særskilt for anledningen...;-)

Husker da gutten vår var 3,5 og de skulle ha karneval på barnehagen. Jeg hadde sydd spøkelsesdrakt til ham - og giret ham skikkelig opp. Han la seg ned på badegoldet - og jeg sminket ham skikkelig skummel - med mørke stor øyne - à la UHU.

Da han reiste seg og så seg selv i speilet, satte han i et hyyyyyl, og nektet å være så nifs. Jeg måtte pent vaske av ham all sminken. Vi kjørte til barnehagen, han nektet å ha på seg spøkelsesdrakten, og nektet å komme inn i rommet sammen med de andre banra som hadde kledd seg ut. Han satt på kjøkkenet bak døra og kikket såvidt ut på de andre....

Skrevet

Joda, men du trenger jo ikke å fortelle noen om det. Og kanskje du glemmer det, så er du plutselig nede på D eller E igjen. ;)

Ok. Skal sjekke LIndex en dag.... og ikke si noen her om det....

Skrevet

Husker da gutten vår var 3,5 og de skulle ha karneval på barnehagen. Jeg hadde sydd spøkelsesdrakt til ham - og giret ham skikkelig opp. Han la seg ned på badegoldet - og jeg sminket ham skikkelig skummel - med mørke stor øyne - à la UHU.

Da han reiste seg og så seg selv i speilet, satte han i et hyyyyyl, og nektet å være så nifs. Jeg måtte pent vaske av ham all sminken. Vi kjørte til barnehagen, han nektet å ha på seg spøkelsesdrakten, og nektet å komme inn i rommet sammen med de andre banra som hadde kledd seg ut. Han satt på kjøkkenet bak døra og kikket såvidt ut på de andre....

Uff, da, stakkar liten! ;-)

Gjest rullekanin
Skrevet

De ordner lys på barnehgen, men ikke drakt og glitter. Lurt å ta med ei t-skjorte!

De ordner alt på vår barnehage;o) Herrlig! (Jeg har sjekket det opp.)

Skrevet

Klarer du å rykke helt opp til punkt c til neste år er du der du "bør" være; du rekker å ordne det som mangler, men stresser ikke opp alle andre ikke-fullt-så-perfekte mødre (og fedre?) ved å være klar flere uker i forveien.

Skrevet

D.

Det vil si, skolen har nok skjønt lunta, for her skulle alle ha med stæsjet et par dager i forveien. Vi tenkte uansett ikke på det før rett før leggetid dagen før. Eh - gubben tenkte på det, jeg hadde ikke fått med hva de trengte og når engang.

Skrevet

Første gangen datteren min var med på karneval i barnehagen (som toåring), ble drakten hengende i garderoben - noe jeg forsåvidt var forberedt på. Hun har aldri likt å kle seg ut, men det verste var at noen hadde masker eller i hvert fall noe i den retning. Hun hadde mer enn nok med å våge å være sammen med de andre, om hun ikke skulle skifte tøy selv også...

Skrevet

Jeg skulle bake til avslutningen i kveld. Hadde glemt det i går kveld. Satte derfro bolledeig i morges, som ble kaldhevet mens vi var på jobb. Ringte ungene kvart på fire og satte dem til å trille ut boller, som jeg stekte da jeg kom hjem litt over halv fem. Avslutning halv seks.

Gikk fint det - bortsett fra at jeg skulle hatt myyyye mindre gjær i deigen når den ble kaldhevet - bollene luktet og smakte altfor mye gjær....

*smekk på lanken*

Jeg stekte sjokolademuffins til håndballavslutningen kl. 0130 natt til igår.

I tillegg til at håndballgutta var fornøyde, luktet det ganske hyggelig i huset om morgenen.

Skrevet

Jeg var i kategori C i alle år. Nå er det slutt - og jeg savner det ikke. Har fått min dose med søte hvitkledde. Men jeg tenker på det om morgenen - på alle som nå leter febrilsk etter en hvit T-trøye og denslags.

Siste året i barnehagen hadde jeg lovet minstemann et sånt batterilys. Det ble selvfølgelig innkjøpt i god tid av undertegnede. 13.12. var på en mandag det året. Søndag morgen tok jeg fram alt utstyret, inkludert lyset, og satte batteri i det. Barnefaren, som har jobbet som elektriker, kommenterte at den øverste "flamme"delen satt litt dårlig - og tok lyset for å "skru det til skikkelig". Knas...

Heldigvis var det søndagsåpent, og gjerningsmannen ble sendt til byen med klar beskjed om å ikke komme hjem uten nytt lys. Han fikk tak i - men det var ikke lett. Slike lys har jo begrenset salgspotensiale mellom 14.12. og ca. 1.12.

Skrevet

Jeg lurer fælt på når vi trenger å stå opp.

7.45, kle på oss, kjøre 7.55, være i bhg 8.00. Det kan funke.

Eventuelt... Stå opp, bruke 10 minutter på å få på størstesnuppa klær, mens minsten henger på puppen. Så bytte bæsjebleie på baby, mens storesøstra kler av seg. 10 minutter på å takle trassanfalls-hyling mens man prøver å overtale jenta til å i det minste ha på seg en strømpebukse og genser, og ikke bare 2 strømpebukser.

5 minutter på å forklare at vi må ha jakke på når det er kaldt ute. 7 minutter på å observere at jenta tar først en lue, så nei... ikke den. Men så den. GJØRE SØØØØL. Nei, ikke den lua heller. Vanter! Vanter er alltid en god ide. Bare TI fingre som må finne hver sin plass, og med GJØRE SØL tar det ikke bare 10 sekunder som med mine vanter.

Så er vi klare, og jeg åpner døra. VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL. Det var jo JEG som ville åpne døra. Nei, nå er det ikke greit at jeg får åpne døra, for jeg skulle gjøre det først! Nei, ikke kom her og si at jeg måtte sagt fra på forhånd, så nå setter jeg meg ned og nekter å bevege meg.

Vel, prøve å bære en snart 3-åring i den ene armen og babybilsete + baby i den andre armen tar også sin tid, og nå er det selvsagt GÅ SØØØØL, IKKE BÆR MÆI!!! og så må vi tilbake til døra og hun må stå der i 2 minutter og surmule før hun gidder å gå ned trappa SØL. Aiai, bilen må skrapes. Hvor er skrapene. Og hvorfor i helvete får jeg ikke opp døra? Jaja. Det gjør jo ingenting å krabbe 3 stk + et bilsete inn bagasjerommet. Så ut og skrape. Etter man har lett etter skrapen både inne, ute og i garasjen. Putte smokk på baby, gi streng beskjed til største om at hun ikke får lov å ta armene ut fra setebeltet. Fortsatt via bagasjerommet, selvsagt.

Nei, nå får vi opp døra på førersiden, og er klare til å dra. Hvis det ikke hadde vært for at hun MÅ TISSE! Og det KAN ta såpass lang tid at vi i miljøvennlig ånd ikke lar bilen stå og gå, så da må lillesøster også være med inn. Heldigvis er bilen blitt så varm at vi får opp døra der og nå.

Blir jaggu svett allerede. Kanskje jeg må opp 5.30 for å rekke det? ;)

Denne må du skrive ut og lese opp i konfirmasjonen!!! Fantastisk lesning..

Skrevet

Det mangler en kategori mellom D og E:

Selve dagen mellom frokost og idet du kler på barnet ytterklær og skal til å gå i bhg...

Selve kjolen hadde jeg ikke tid til å stryke, var bare sjeleglad for at jeg i det hele tatt fant den!

Og takk og lov for glitteret jeg kjøpte på Europris for noen dager siden!!

Skrevet

Kategori AA (hyperkontrollert nevrotiker): Alt ligger klart i en kasse på loftet, der jeg la det bort året før.

Det gjør det i år også, men heldigvis trengs det ikke mer.

Skrevet

Vi er kategori D, ja. Men ikke kjole, det er den samme krøllete T-skjorta hvert år. Og det samme glitteret som ligger i posen med T-skjorta...

Skrevet

Kategori AA (hyperkontrollert nevrotiker): Alt ligger klart i en kasse på loftet, der jeg la det bort året før.

Det gjør det i år også, men heldigvis trengs det ikke mer.

Jeg fant en drakt for mye, jeg, i år! Det viste seg at gutten min hadde fått med en ekstra hjem fra skoleavslutningen i går - og ei jente i klassen hadde fått med en for lite....

Snakket med mammaen hennes i går, og hun hadde blitt SÅ glad da jenta kom hjem på mandag med LUciadrakten som hadde vært på avveier i nesten ett år :-)

AA har jeg ingen ambisjoner om å bli, men det høres jo himla praktisk ut da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...