Gå til innhold

Windows Vista

Gjest vindu-trøbber

Anbefalte innlegg

Gjest vindu-trøbber
Skrevet

Noen andre som har problemer med denne versjonen av Windows? Jeg får f.eks. ikke brukt minnepinnene mine på denne, fordi den har ikke driverne som man trenger til det...

Er det mulig å forandre Windows versjon, eller er det mye styr?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det er mye problemer med Vista og de fleste jeg kjenner velger å avinstallere det for å få alt i orden igjen...

Skrevet

Kjører du Vista 64-bit så kan du få driverproblemer, men i 32-bit utgaven skal du være uheldig om du får problemer.

Gjest vindu-trøbber
Skrevet

Kjører du Vista 64-bit så kan du få driverproblemer, men i 32-bit utgaven skal du være uheldig om du får problemer.

Hvordan forandrer jeg det i tilfelle fra 64 til 32 bit da?

Gjest vindu-trøbber
Skrevet

Det er mye problemer med Vista og de fleste jeg kjenner velger å avinstallere det for å få alt i orden igjen...

Har de bare avinstallert det, uten problemer? Vet du noe om hvordan man gjør dette? De jeg har snakket med, mener det er en komplisert prosedyre....

Skrevet

Hvordan forandrer jeg det i tilfelle fra 64 til 32 bit da?

Da må du nok avinstallere windows og helst formatere harddisken for så å installere windows på nytt.

Husk da backup av alt du har.

Det er vel kommet en service pack til vista, har du lastet ned denne?

Gjest vindu-trøbber
Skrevet

Da må du nok avinstallere windows og helst formatere harddisken for så å installere windows på nytt.

Husk da backup av alt du har.

Det er vel kommet en service pack til vista, har du lastet ned denne?

Service pack - nei det har jeg ikke hørt om før. Hva inngår i den?

Skrevet

Angående minnepinner og annet, gå inn på hjemmesiden til produktet og se om de har drivere til Vista der.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Service pack - nei det har jeg ikke hørt om før. Hva inngår i den?

Du finner helt sikker info og link til nedlasting/hvordan du får tak i det på www.microsoft.no, tror du ikke? :-)

Og det Gurojenta mener er nok at man fjerner faenskapet for godt, og legger inn XP, forrige versjonen av Windows. Vista er bare søppel, det burde ikke blitt sluppet så tidlig. Ikke bare du som sliter med drivere. Og de som finnere drivere sliter med å legge dem inn, og fortsatt fungerer ikke det de skal ha.

Var enten elkjøp eller expert (eller begge!) som måtte gjøre slik at man valgte selv hva man ville ha med en ny pc, for så mange kunder ville ha ny pc, men UTEN Vista-søplet.

Snakk med folk du kjenner som kan litt over gjennomsnittet data, de har nok ei plate XP liggende og kan legge inn til deg. Du må da ta vare på alt du vil ha, så fjerner de Vista.

Gjest vindu-trøbber
Skrevet

Du finner helt sikker info og link til nedlasting/hvordan du får tak i det på www.microsoft.no, tror du ikke? :-)

Og det Gurojenta mener er nok at man fjerner faenskapet for godt, og legger inn XP, forrige versjonen av Windows. Vista er bare søppel, det burde ikke blitt sluppet så tidlig. Ikke bare du som sliter med drivere. Og de som finnere drivere sliter med å legge dem inn, og fortsatt fungerer ikke det de skal ha.

Var enten elkjøp eller expert (eller begge!) som måtte gjøre slik at man valgte selv hva man ville ha med en ny pc, for så mange kunder ville ha ny pc, men UTEN Vista-søplet.

Snakk med folk du kjenner som kan litt over gjennomsnittet data, de har nok ei plate XP liggende og kan legge inn til deg. Du må da ta vare på alt du vil ha, så fjerner de Vista.

Tusen takk for hjelp :) Jeg tror det ser ut til at jeg bør finne noen datakyndige som kan fjerne hele driten. Problemet er bare at de som kan noe data ser seg selv så uvurderlige og kostbare at de gidder ikke å komme på besøk for å fikse opp maskineriet...Iallefall det jeg har inntrykk av da...:P

Gjest pærebrus875
Skrevet

Tusen takk for hjelp :) Jeg tror det ser ut til at jeg bør finne noen datakyndige som kan fjerne hele driten. Problemet er bare at de som kan noe data ser seg selv så uvurderlige og kostbare at de gidder ikke å komme på besøk for å fikse opp maskineriet...Iallefall det jeg har inntrykk av da...:P

Jeg kan godt "forsvare" datakyndige litt. Sier ikke at du faller i kategoriene her, ikke misforstå meg. Dette er veldig generellt, men de fleste datakyndige kjenner seg nok igjen.

Mange har absolutt null peiling på "den boksen man trykker på for å starte pcen" og det som er inni. Finner på egne navn til ting, og gidder ikke å lære seg vertfall litt grunn-utrykk. "internetvisningen" fungerer ikke osv.. Man blir litt lei av å få telefoner om at "den greia, du vet den man bruker til å se på ting med, den fungerer ikke mer, men den fungerte igår". osv osv osv.. at man ikke kan si et navn på et program ihvertfall.

Og så har du de som aldri forstår at de gjør noe galt, de som ikke er så stødige i pc SKAL IKKE prøve å fikse ting ved å tukle i innstillinger de ikke har peiling på. TIlfeldig tukling fikser svært lite, og så kommer jeg innom da og må først finne utav hva personen har tuklet med, for å så finne ut hva som var galt før personen tuklet. Personen aner jo så klarti kke HVA som er endret heller. "noe internett-greier bare"

Og de som "vet best". Min favoritt.. Hadde ei venninne med en "gammel haug" av en pc, som det var svært lite "vedlikedholdsarbeid" på, mye programmer som lå inne som ingen brukte, som da tok både plass og minne. Jeg rensket opp litt, fjernet det fordømrade Limewire-greiene hun hadde (det er søppel og følger ofte med virus i både programmet og filene man laster ned). Forklarte henne at jeg skulle sette opp Emule (jeg har brukt det i 4-5 år. Aldri hatt et problem) så skulle jeg vise henne hvordan man søkte osv. Greit for henne, så lenge hun fikk et nedlastingsprogram.

Så får jeg beskjed et par uker senere om at jeg måtte se på pcen igjen, den gikk så sakte osv igjen. Så har da geniet lagt inn Limewire på ny og fått seg virus... spurte hvorfor hun gadd det? "for det emule greiene dine gikk så sakte".... det stemmer at limewire er litt raskere når det gjelder sanger, men jeg vil heller vente 20-30 min på en sang uten virus.. Så jeg ble rett og slett irritert og sa at jeg gidder ikke å fikse når du bare legger inn ting som gir deg virus. "neivel da får den være sånn da, limewire er så mye bedre!".... hun fikk bare mer og mer problemer med pcen, tror nettet ble "ødelagt" også for i ukene framover så logga hun ofte av og på uten noen grunn. Men jeg sa nei til å komme å fikse, for hun tok jo ikke et hint.Å fjerne limewire og renske litt på pcen igjen på ville nok fikset det meste igjen, men når hun sikkert bare kom til å legge det inn på ny...

Så er man blant de med mange venner som ikke har peiling på data, og mange ringer med slike problemer, så forstår jeg godt at man blir litt lei. Jeg kan godt fikse pcen til folk, men jeg sier klart i fra at "programmene X,Y og Z må ikke legges inn igjen, da fortsetter bare problemene.. jeg skal finne sikre alternativ til deg". Og når da program X,Y og gjerne enda flere søpleprogrammer blir lagt inn på ny, vel...

Uansett så vil nok sikkert butikken du kjøpte pcen på hjelpe deg, de tar vel kanskje bare servicebeløpet på en 200-300 kr for de timene det tar å legga inn XP, siden du har kjøpt det selv så koster jo ikke det noe ekstra. Er verdt et forsøk å spørre der ihvertfall. Eller prøve andre kjeder og se om de gjør det billigere.

Vil tro at "nerdene" du kjenner vil hjelpe deg om du spør fint :-). Og sier at det ikke er noe mer du krever, og at det er problemet ditt. Ikke en masse annet stress.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...