Lillemus Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg mener fra dere selv? Er det vanlig f.eks. å gi ønskeliste til svigerinne/svoger? Jeg gir noen svært konkrete tips til kjæresten min (fordi han gjerne vil det) og jeg kommer med ønsker om andre spør, men jeg vet om et tilfelle hvor en voksen uoppfordret kom med ønskeliste til svigerinna si... Er ikke det _litt_ frekt? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 vi er vant med øsnkelister i min familie, både fra barn og fra voksne. Mannen min syntes at det var helt forkastelig, men han har vel innsett at det er litt praktisk da.... Har snakket seinest i kveld med min mor om ulike ønskelister fro meg selv, min mann, pappa og henne selv.... Kjempepraktisk, synes jeg :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde aldri fått meg til å gi noen noe ønskeliste. Det var noe man gjorde som barn om det ble spurt etter det... 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Jeg synes egentlig alltid at uoppfordrete ønskelister er litt frekt! har også fått bryllupsinvitasjon der ønskelista var vedlagt i konvolutten....;-) Men det er jo veldig praktisk å ha en liste med noen tips, da, i tilfelle noen spør. Og det er ikke frekt å spørre...;-) Jeg selv etterspør ønskelister fra våre foreldre hvert år, men får som regel ingen tips. De maser nesten vettet av seg til tider for å få tips både fra oss og fra barnebarnet, men de tror visst at det er kjempelett å finne på noe til dem...;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Ikke om ingen ber meg om å skrive en. Å komme uoppfordret med en syns jeg er frekt. Da tror jeg nesten at jeg hadde kjøpt alt annet enn det som stod på lista ;O) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Frekt. Jeg hadde demonstrativt kjøpt noe heeelt annet, men allikevel noe som jeg ville tro de hadde bruk for. 0 Siter
Gjest rullekanin Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Kunne ikke falt meg inn å sende ønskeliste fra meg selv nei.. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Det er kun når noen spør at jeg prøver å komme på noe vi trenger. Jeg foreslår alltid noe som ikke er kostbart. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Nei ikke noen liste fra meg nei. Men jeg videreformidler hva de ulike rundt meg ønsker seg, og det vet jeg at de gjør i forhold til meg og. Så det kommer da fram på et vis likevel! 0 Siter
Orio Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Ville aldri uoppfordret kommet med en ønskeliste. Men jeg ber ofte om ønskeliste fra de jeg skal kjøpe gave til (og de spør meg), ellers kan jeg komme med tilfeldige bemerkninger om at jeg ønsker meg det eller det gjennom året, uten at jeg har bursdag eller jul i tankene. 0 Siter
kragens Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Vi har alltid operert med ønskelister i familien, om ikke en fysisk liste forteller vi hverandre hva vi ønsker oss. I år har jeg sendt tekstmeldinger og snakket med andre i familien om hva vi ønsker oss og fått det samme tilbake, det er jeg som står for den biten i vårt hus. Det er praktisk, mer enn noe annet. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes egentlig alltid at uoppfordrete ønskelister er litt frekt! har også fått bryllupsinvitasjon der ønskelista var vedlagt i konvolutten....;-) Men det er jo veldig praktisk å ha en liste med noen tips, da, i tilfelle noen spør. Og det er ikke frekt å spørre...;-) Jeg selv etterspør ønskelister fra våre foreldre hvert år, men får som regel ingen tips. De maser nesten vettet av seg til tider for å få tips både fra oss og fra barnebarnet, men de tror visst at det er kjempelett å finne på noe til dem...;-) ''har også fått bryllupsinvitasjon der ønskelista var vedlagt i konvolutten....;-)'' Men er ikke det ganske vanlig da? Som regel fyller brudeparet ut en liste over diverse butikker man kan finne de tingene de samler paa og onsker seg. Her i Spania er det vanlig aa gi penger, slik jeg har forstaatt det. Vi skal gifte oss her neste aar, men maa innromme at jeg synes det blir flaut aa skrive paa invitasjonen at vi onsker oss penger...Men det er vel mer praktisk ogsaa kanskje,da folka maa reise med fly og greier fra Norge... 0 Siter
Flaxseed Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Dere er helt sinnsyke. Å gi gaver til hverandre er det mest kvalmeste man kan gjøre. Noe så falskt kan man ikke finne andre plasser. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Dere er helt sinnsyke. Å gi gaver til hverandre er det mest kvalmeste man kan gjøre. Noe så falskt kan man ikke finne andre plasser. Jeg skjønner du har en dårlig dag i dag og det er leit for deg, men jeg synes du skal logge av og gjøre noe annet enn å svare surt/frekt i annenhver tråd her inne. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Herregud. Dere er helt sinnsyke. Å gi gaver til hverandre er det mest kvalmeste man kan gjøre. Noe så falskt kan man ikke finne andre plasser. Hvorfor er det så kvalmt å gi andre en liten oppmerksomhet? Jeg gir ikke dyre gaver for å innynde meg til andre eller for å vise meg, men gir gjerne en liten ting som er valgt ut med omtanke til akkurat den mottakeren som får den. 0 Siter
morsan Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 ''har også fått bryllupsinvitasjon der ønskelista var vedlagt i konvolutten....;-)'' Men er ikke det ganske vanlig da? Som regel fyller brudeparet ut en liste over diverse butikker man kan finne de tingene de samler paa og onsker seg. Her i Spania er det vanlig aa gi penger, slik jeg har forstaatt det. Vi skal gifte oss her neste aar, men maa innromme at jeg synes det blir flaut aa skrive paa invitasjonen at vi onsker oss penger...Men det er vel mer praktisk ogsaa kanskje,da folka maa reise med fly og greier fra Norge... Vi laget også ønskelister, og plasserte kopi hos våre foreldre. Vi vet at enkelte onkler/tanter etc ringte til dem og spurte, og da kunne foreldrene våre gi tips. Vi ga ønskeliste til de av våre venner som spurte eksplisitt. Jeg ville følt det meget ubehagelig å skulle vedlegge en ønskeliste, da den fort ser ut som en "kravsliste". Det må være lov å gi annet enn det som står på en ønskeliste også. 0 Siter
Mirabell Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 ''har også fått bryllupsinvitasjon der ønskelista var vedlagt i konvolutten....;-)'' Men er ikke det ganske vanlig da? Som regel fyller brudeparet ut en liste over diverse butikker man kan finne de tingene de samler paa og onsker seg. Her i Spania er det vanlig aa gi penger, slik jeg har forstaatt det. Vi skal gifte oss her neste aar, men maa innromme at jeg synes det blir flaut aa skrive paa invitasjonen at vi onsker oss penger...Men det er vel mer praktisk ogsaa kanskje,da folka maa reise med fly og greier fra Norge... Jeg har aldri fått bryllupsinvitasjon som inkluderte ønskeliste. Jeg er enig med morsan i at ønskelisten bør komme på oppfordring... 0 Siter
Sofline Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Søsteren til samboer kommer i hvert fall med en detaljert ønskeliste hvert år, og hun spør hvert år etter vår. Jeg synes ikke det er frekt, men veldig greit. Men det er selvfølgelig forskjell på folk. :-) Moren min og bestemoren min får også en ønskeliste av meg (de ber om det hvis jeg ikke sender selv). 0 Siter
Jølsen Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 At voksne lager ønskeliste, er for dumt, på alle måter. Frekt eller ikke frekt, barnlig ville jeg heller si. 0 Siter
Sofline Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg skjønner du har en dårlig dag i dag og det er leit for deg, men jeg synes du skal logge av og gjøre noe annet enn å svare surt/frekt i annenhver tråd her inne. Enig. Jeg tror Flaxeed har en dårlig dag stort sett hver dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.