Sofline Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197500591' post='3749158] Frekt. Jeg hadde demonstrativt kjøpt noe heeelt annet, men allikevel noe som jeg ville tro de hadde bruk for. Hvorfor det? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197500591' post='3749158] Frekt. Jeg hadde demonstrativt kjøpt noe heeelt annet, men allikevel noe som jeg ville tro de hadde bruk for. Det er selvfølgelig greit med sånne avtalte lister/ønsker, innad i familien (våre foreldre/barn) - men at en svigerinne (som man kanskje ikke har tenkt å kjøpe noe til i det heletatt) kommer uoppfordret med ei fullspekka liste, synes jeg er noe over kanten. Hver sin smak ;o) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Hvorfor det? Hei! Jeg klebba - så svaret ditt ligger et hakk opp for innlegget ditt 0 Siter
Sofline Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197543748' post='3749486] Det er selvfølgelig greit med sånne avtalte lister/ønsker, innad i familien (våre foreldre/barn) - men at en svigerinne (som man kanskje ikke har tenkt å kjøpe noe til i det heletatt) kommer uoppfordret med ei fullspekka liste, synes jeg er noe over kanten. Hver sin smak ;o) Jeg regner med at hvis folk kommer med ønskelister er det fordi man pleier å gi gave til hverandre. 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg er enig med deg, jeg synes det er litt frekt som voksen å gi ønskeliste til andre voksne. Men som regel blir det på ett eller annet tidspunkt mellom september og desember, spurt fra forskjellige familiemedlemmer hva vi ønsker oss til jul, og da ramses det jo opp noen ting:-) Men bare på forespørsel da. Ellers skriver jeg ønskeliste til min (mann) og datter, fordi de gjerne vil ha det med seg når de skal shoppe til mamma:-) Da er det nøye utvalgte ønsker, som holder seg innenfor grensen til hennes budsjett:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Søsteren til samboer kommer i hvert fall med en detaljert ønskeliste hvert år, og hun spør hvert år etter vår. Jeg synes ikke det er frekt, men veldig greit. Men det er selvfølgelig forskjell på folk. :-) Moren min og bestemoren min får også en ønskeliste av meg (de ber om det hvis jeg ikke sender selv). Ja, men det blir noe annet når man blir spurt etter en ønskeliste. Jeg har nok skrevet ønskeliste til mine foreldre, men etter at de har spurt om å få det... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Jeg er enig med deg, jeg synes det er litt frekt som voksen å gi ønskeliste til andre voksne. Men som regel blir det på ett eller annet tidspunkt mellom september og desember, spurt fra forskjellige familiemedlemmer hva vi ønsker oss til jul, og da ramses det jo opp noen ting:-) Men bare på forespørsel da. Ellers skriver jeg ønskeliste til min (mann) og datter, fordi de gjerne vil ha det med seg når de skal shoppe til mamma:-) Da er det nøye utvalgte ønsker, som holder seg innenfor grensen til hennes budsjett:-) At jeg gir ønskeliste til kjæresten min er fordi han gjerne vil det og fordi jeg synes det er for galt om han skulle legge mye penger i noe jeg egentlig verken ønsker meg eller trenger. ) Men det hadde aldri falt meg inn å komme ubedt til hans søster med en ønskeliste f.eks! Om folk spør hva jeg eller ungene ønsker oss til jul så kommer jeg jo opp med et svar som er i den prisklassen jeg vet gavene pleier å ligge på, max. Men det er kun på konkret forespørsel og det er noe helt annet. 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 At jeg gir ønskeliste til kjæresten min er fordi han gjerne vil det og fordi jeg synes det er for galt om han skulle legge mye penger i noe jeg egentlig verken ønsker meg eller trenger. ) Men det hadde aldri falt meg inn å komme ubedt til hans søster med en ønskeliste f.eks! Om folk spør hva jeg eller ungene ønsker oss til jul så kommer jeg jo opp med et svar som er i den prisklassen jeg vet gavene pleier å ligge på, max. Men det er kun på konkret forespørsel og det er noe helt annet. Nemlig, det var jo det som var poenget mitt også:-) 0 Siter
Gjest Rattatata Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197500591' post='3749158] Frekt. Jeg hadde demonstrativt kjøpt noe heeelt annet, men allikevel noe som jeg ville tro de hadde bruk for. Ha ha, da har man problemer vettu ... Er det rart det blir krig sier jeg med så mye store unger der ute. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg regner med at hvis folk kommer med ønskelister er det fordi man pleier å gi gave til hverandre. Hehe, ja det kan du si! Ikke alltid alle er skrudd sammen på samme måte ;o) 0 Siter
Gjest en ønskeliste Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg får av mannen min, mine søsken, og mine foreldre. Jeg gir ikke ønskeliste, men datteren min skrev en ønskeliste fra oss til foreldrene mine. Jeg ga lenge gaver til mannens søsken, men de gir ikke til oss så det dropper jeg nå. 0 Siter
Orio Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg skjønner du har en dårlig dag i dag og det er leit for deg, men jeg synes du skal logge av og gjøre noe annet enn å svare surt/frekt i annenhver tråd her inne. Tror heller det er snakk om et dårlig liv enn en dårlig dag. 0 Siter
morsan Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Tror heller det er snakk om et dårlig liv enn en dårlig dag. *ho ho* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.