cit Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Skulle ønske det ordet ikke ble brukt lenger, slettet fra alle ordbøker for evig og alltid. Et aldeles motbydelig ord. Ordets opprinnelse er en misforståelse. Det er oppkalt etter en bibelsk mann, Onan, som brukte avbrutt samleie for å unngå å gjøre en enke gravid. Han tilfredstilte ikke seg selv. Så har den katolske kirken misbrukt ordet til å spre uberettiget skyld og skam for egen seksualitet. Naturens egen orden skal ingen klandres for - ingen tar skade av det. Vær så snill, ikke bruk det ordet mer, heller "selvtilfredstillelse" eller lignende. 0 Siter
Flaxseed Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere, onani onanere! 0 Siter
adelie Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Onani og masturbasjon er vel naturlige begreper om en naturlig ting. Ordene er i vanlig bruk. Vi kan ikke fjerne dem selv om det vekker ubehag hos enkelte. Du må henvende deg til norsk språkråd eller noe sånt, hvis du har vektige begrunnelser. 0 Siter
Gjest :oD Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Liker det ordet, jeg. Positivt. Glede. Lyst. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Navnet skjemmer ingen. Andre legger nok ikke samme i ordet som deg, hvorvidt man forbinder ordet med skyldfølelse og/eller lyst og glede kan jo være svært ulikt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Onani, onana, life goes on, yah! Nananana life goes on. *nynner* 0 Siter
Jølsen Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes godt folk kunne kutte ut ord som "tarmfreser", "skinkerytter", "flatbanker" og slike ting. Får ekle biloder i hodet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Onani, onana jeg er lykkelig og gra jeg trenger ingen venner for jeg har jo mine hender... Mandag, tirsdag, onsdag onanerar jag, torsdag, fredag, lørdag likaså, søndag brukar man i kyrkan gå, men søndag onanerar jag endå! Onani, onana, onanera - onanera mera ja! ) (klarer ikke få med melodien her, men det er selvfølgelig fra Are og Odin) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Onani, onana jeg er lykkelig og gra jeg trenger ingen venner for jeg har jo mine hender... Mandag, tirsdag, onsdag onanerar jag, torsdag, fredag, lørdag likaså, søndag brukar man i kyrkan gå, men søndag onanerar jag endå! Onani, onana, onanera - onanera mera ja! ) (klarer ikke få med melodien her, men det er selvfølgelig fra Are og Odin) Hehe 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 ''Vær så snill, ikke bruk det ordet mer, heller "selvtilfredstillelse" eller lignende.'' Det ordet kommer eg ihvertfall aldri til å bruke, det høres både ensomt og akademisk ut. Men ronking må vel være bra? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 ''Vær så snill, ikke bruk det ordet mer, heller "selvtilfredstillelse" eller lignende.'' Det ordet kommer eg ihvertfall aldri til å bruke, det høres både ensomt og akademisk ut. Men ronking må vel være bra? ''Men ronking må vel være bra?'' Høh - hva med oss damer da, vi ronker ikke?! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 ''Men ronking må vel være bra?'' Høh - hva med oss damer da, vi ronker ikke?! Nei, men ronking er vårt ord, så dere får værsågod finne deres eget hvis ikkje masturbasjon og onani er bra nok. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Nei, men ronking er vårt ord, så dere får værsågod finne deres eget hvis ikkje masturbasjon og onani er bra nok. Onani er bra nok for meg, men trådstarter likte det ikke. 0 Siter
cit Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 ''Vær så snill, ikke bruk det ordet mer, heller "selvtilfredstillelse" eller lignende.'' Det ordet kommer eg ihvertfall aldri til å bruke, det høres både ensomt og akademisk ut. Men ronking må vel være bra? ''Men ronking må vel være bra?'' Endelig noen som var enig! :-) En dag blir vi vel kvitt det der religiøse ordet... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.