Piraye Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Les mitt svar til Piraye. heh. Jaja..........*host*menn(!)*host* 0 Siter
ekte nick Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Skrevet 13. desember 2007 Les mitt svar til Piraye. Ok Geir, siden du ser ut til å ha peil: Hva skyldes da støtet jeg får når jeg går ut av bilen? Kan det være farlig? Kan det ha oppstått etter billakkering? Og er det noe å gjøre med det bortsett fra å holde i bildøren når jeg går ut? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Ok Geir, siden du ser ut til å ha peil: Hva skyldes da støtet jeg får når jeg går ut av bilen? Kan det være farlig? Kan det ha oppstått etter billakkering? Og er det noe å gjøre med det bortsett fra å holde i bildøren når jeg går ut? Det er mest sannsynlig Statisk Elektrisistet. http://no.wikipedia.org/wiki/Statisk_elektrisitet Det er _ikkje_ farlig. Ja, det kan skyldes billakeringen, mye pussing og gnikking. Det vil nok bli mindre av det ettersom det blir utladet etterhvert. Ta i bilens karroseri/metalldeler _før_ du reiser deg fra setet og går ut, det må ikkje være i bildøra. 0 Siter
mrxx Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Hva er det? Jordfeil. Hva kan man gjøre med det? Finne og fikse jordfeilen. Ikke jordfeil men statisk elektrisitet. Det kommer enten av klærne dine eller av bilsete/trekket. Du har ikke hatt det forsøket på skolen hvor du gnir deg kraftig mot stolsete så håret på hode ditt reiser seg? Det er det samme som skjer i bilen. I det du går ut av bilen så lades dette ut når du tar i døren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.