Gå til innhold

Potetmos sammen med ?

Anbefalte innlegg

Gjest Isflaket
Skrevet

Blir det ikke litt tørt å ha potetmos alene sammen med kyllingfilet og grønnsaker? Jeg innbiller meg at man bør ha litt saus ved siden av?

Enig med deg,, litt saus må man ha:-)

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• hare1365380455

4

• Atene

3

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Men jeg bruker mye smør og melk i potetmosen.

ok!

Gjest Isflaket
Skrevet

Høres spennende ut! Takk:)

Fikk det servert en gang, og det var utrolig godt, selv om jeg egentlig ikke er så glad i kjøttdeig:-)

Skrevet

Forresten,min mor mor lager en ildfast form med mos!

Da har hun i erter,gulrøtter,tomatpure,løk og kjøttdeig!

Veldig god!

Blander hun sammen alt før hun har det i ildfast form?

AneM1365380603
Skrevet

Det høres ut som en spennende middag. Må prøve den oppskriften en gang:)

Jeg ble så sulten nå :(

Jeg lager stort sett alltid mosen selv her, og alltid er det gjettekonkurranse om hvor mange poteter jeg har brukt. He he. Først forteller jeg om størrelsen på dem, så starter de å gjette. Det går dobbelt så mange poteter som til en vanlig middag. Etterpå er vi potetSTAPPET ;)

Skrevet

Jeg ble så sulten nå :(

Jeg lager stort sett alltid mosen selv her, og alltid er det gjettekonkurranse om hvor mange poteter jeg har brukt. He he. Først forteller jeg om størrelsen på dem, så starter de å gjette. Det går dobbelt så mange poteter som til en vanlig middag. Etterpå er vi potetSTAPPET ;)

Artig:)

Det aller beste jeg vet er middagspølser med spaghetti, hjemmelaga potetmos, smelta smør, ketchup og sennep! Jeg eter som en gal når jeg får dette, så vi kan rett og slett ikke ha det særlig ofte ;-)

Jeg er også veldig glad i "Brennende kjærlighet" (stekt bacon, stekte pølsebiter og surret løk med potetmos som tilbehør). Kaloribombe deluxe ;-)

Skrevet

Det er helst barna her i huset som liker potetmos, derfor blir det også da servert pølser eller joikakaker med den :)

Skrevet

Har du prøvd det? Jeg spiste det på restaurant og synes det var knallgodt! Hvilket krydder kan brukes der tro? Potetene skjæres med ostehøvel og stekes i stekeovnen. Det blir noe sprøtt og noe mykt. Fantastisk godt!

hare1365380455
Skrevet

Stek kjøttdeig og lag brun saus. Ha kjøttdeigen i sausen og ha til potetmos.

hare1365380455
Skrevet

Potetmos er godt til kraftige gryteretter.

Jeg lager det også ofte til kyllingfilet, da slipper jeg å tenke på saus. Og til den ferdigkokte juleskinken man får kjøpt nå. Du kan ha grønnsaker ved siden av, eller bruke noen som kan blandes i mosen, da spiser barna mer av dem. Rødbeter gir knallrosa mos.

Jeg er ikke vant til juleskinke, men jeg har sett det i butikken. Er det til middag altså? Er det ikke mye fett på?

AneM1365380603
Skrevet

Artig:)

Det aller beste jeg vet er middagspølser med spaghetti, hjemmelaga potetmos, smelta smør, ketchup og sennep! Jeg eter som en gal når jeg får dette, så vi kan rett og slett ikke ha det særlig ofte ;-)

Jeg er også veldig glad i "Brennende kjærlighet" (stekt bacon, stekte pølsebiter og surret løk med potetmos som tilbehør). Kaloribombe deluxe ;-)

Har du spaghetti og mos til samme måltid? Mannen min elsker pølser med spaghetti, for meg er det et b-måltid.

Den der brennende kjærligheten høres utrolig godt ut, nam :) Jeg ble så sulten her at jeg måtte ta meg litt mat.

En doler har gitt meg oppskrift på noe som familien min her elsker. Det er fifty/fifty potetmos og kålrabistappe. Serveres med pølse og makaroni.

Skrevet

Ferdigkokt juleskinke skjæres i skiver, og stekes sammen med eplebiter, brokkolibuketter og løk. Til dette er det veldig godt med potetmos.

Det er også godt med potetmos til joikakaker, kjøttboller, stekt bacon og sikkert mye annet.

Jeg synes den fra pose er knallgod. Men hjemmelaget er alltid best. Halvt om halvt med kålrot og potet blir også en meget god mos som passer særlig godt til røkt mat.

Skrevet

Har du prøvd det? Jeg spiste det på restaurant og synes det var knallgodt! Hvilket krydder kan brukes der tro? Potetene skjæres med ostehøvel og stekes i stekeovnen. Det blir noe sprøtt og noe mykt. Fantastisk godt!

Det lagde morfar alltid til mamma og søskenene hennes på lørdagskveldene :)

Han krydra med salt og hadde over blank eddik. Veldig godt!!

Skrevet

Stek kjøttdeig og lag brun saus. Ha kjøttdeigen i sausen og ha til potetmos.

Takk for tips!

Skrevet

Det lagde morfar alltid til mamma og søskenene hennes på lørdagskveldene :)

Han krydra med salt og hadde over blank eddik. Veldig godt!!

takk for hjelpa :)

Skrevet

Har du spaghetti og mos til samme måltid? Mannen min elsker pølser med spaghetti, for meg er det et b-måltid.

Den der brennende kjærligheten høres utrolig godt ut, nam :) Jeg ble så sulten her at jeg måtte ta meg litt mat.

En doler har gitt meg oppskrift på noe som familien min her elsker. Det er fifty/fifty potetmos og kålrabistappe. Serveres med pølse og makaroni.

Det siste der blir jo nesten som spaghetti og potetmos i samme måltid, bare at spaghettien er bytta ut med makaroni :)

Egentlig unødvendig å ha begge deler, men absolutt veldig godt!

Brennende kjærlighet er farlig godt, men bør ikke spises for ofte dersom man vil passe vekta ;-)

Skrevet

Ferdigkokt juleskinke skjæres i skiver, og stekes sammen med eplebiter, brokkolibuketter og løk. Til dette er det veldig godt med potetmos.

Det er også godt med potetmos til joikakaker, kjøttboller, stekt bacon og sikkert mye annet.

Jeg synes den fra pose er knallgod. Men hjemmelaget er alltid best. Halvt om halvt med kålrot og potet blir også en meget god mos som passer særlig godt til røkt mat.

Takk for mange tips!

AneM1365380603
Skrevet

Det siste der blir jo nesten som spaghetti og potetmos i samme måltid, bare at spaghettien er bytta ut med makaroni :)

Egentlig unødvendig å ha begge deler, men absolutt veldig godt!

Brennende kjærlighet er farlig godt, men bør ikke spises for ofte dersom man vil passe vekta ;-)

Det høres bedre ut med spaghetti og mos enn bare spaghetti til pølsene.

Jeg laget en gang hjemmelaga mos til noen unger som aldri hadde spist det. De syntes det var ekkelt med klumpene, he he. Mannen min kunne ikke forstå poenget med alt det arbeidet første gangen jeg laget mos til han. Han mente det ville være enklere med posemos. Da han var ferdig å spise forsto han godt :o) Nå vil han helst ikke ha posemos. Jeg synes den fra Toro er ok, de andre er ekle.

hare1365380455
Skrevet

Vi har også hatt det til/på pølse i pølsebrød.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...