Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Potetmos passer da til alt som passer til poteter? Koteletter, annet stekt kjøtt, stekt fisk, gryteretter osv. Fordelen er jo også at man ikke trenger (like mye) saus. Vi spiser så sjelden poteter at jeg ikke husker hva poteter går til 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Hjemmelagde karbonader (helst elg, men storfekjøtt går fint det også), rosenkål og rømmesaus. Høres godt ut! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Har ikke lest de andre svarene, men jeg synes nærmest at potetmos passer sammen med det meste - ja, alt som poteter passer med. Skulle til å foreslå at potetmos er kjempegodt med fisk, men synd familien ikke liker det. Er du sikker på at du ikke kunne lure fisk i dem på et vis? Husker blant annet en oppskrift jeg fant på nettet med laks og potetmos i form som var kjempepopulær hos oss. Da blir fisken litt kamuflert og får en noe annen konsistens enn den får servert alene. Gubben er håpløs!! Mora hans gav tidlig opp å lure i han fisk. Hun mener han lukta fisk på kilometers avstand;) Den eneste gangen han har spist fisk og likt det, var en gang vi var på gallafest på hotell og han var småpussa. Han skjønte ikke at han satt og spiste sitronmarinert laks. Jammen skrøt han ikke av maten også! Hadde han vært klin edru, hadde han nok spydd... Fiskeaversjonen ligger nok mest på det psykiske planet ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Gubben er håpløs!! Mora hans gav tidlig opp å lure i han fisk. Hun mener han lukta fisk på kilometers avstand;) Den eneste gangen han har spist fisk og likt det, var en gang vi var på gallafest på hotell og han var småpussa. Han skjønte ikke at han satt og spiste sitronmarinert laks. Jammen skrøt han ikke av maten også! Hadde han vært klin edru, hadde han nok spydd... Fiskeaversjonen ligger nok mest på det psykiske planet ;-) Ikke gubben som lukta fisk da, men ...*hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Fisk er en kjempesunt å spise. Si til pappaen at han må skjerpe seg. Han skal være rollemodell for sine barn. Døh...tror du ikke jeg har sagt det? Jeg tror han overveier skilsmisse dersom jeg nevner det en gang til ;-) Ellers er han en veldig kjekk pappa, så jeg tror ungene overlever Minsten liker godt fisk og den eldste begynner å få smaken på det. Mellomsten er utrolig kresen, så der er jeg glad bare jeg får i henne middager som ikke begynner på P..... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Brennende kjærlighet. Jeg kan forresten ikke fordra potetstappe. Brennende kjærlighet er noe av det beste jeg vet (skrev det lenger nede her;)), men det er kasnskje ikke så veldig sunt ;-) Min potetmos hadde du likt 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Gubben er håpløs!! Mora hans gav tidlig opp å lure i han fisk. Hun mener han lukta fisk på kilometers avstand;) Den eneste gangen han har spist fisk og likt det, var en gang vi var på gallafest på hotell og han var småpussa. Han skjønte ikke at han satt og spiste sitronmarinert laks. Jammen skrøt han ikke av maten også! Hadde han vært klin edru, hadde han nok spydd... Fiskeaversjonen ligger nok mest på det psykiske planet ;-) Min er ikke veldig glad i fisk han heller, men han spiser det da. Skjønt - det har hendt at vi har lagd oss hver sin middag om jeg har hatt veldig lyst på fisk og han har villet ha noe annet. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Vi har også hatt det til/på pølse i pølsebrød. ja, det er sikkert også godt! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Det er helst barna her i huset som liker potetmos, derfor blir det også da servert pølser eller joikakaker med den Joikakaker er ikke akkurat det beste jeg vet, men mulig ungene liker det:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Karbonader, kokt skinke, stekt kylling Stekt kylling har vi ofte, men har aldri tenkt på potetmos sammen med det! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Nei.. Hun hun blander kjøttdeig,løk og tomatpure,litt katsup, legger det på bunnen,så legger hun grønnsakene,og mosen på toppen. Gjerne med litt ost oppå.. Visst jeg husker riktig... Høres godt ut!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Min er ikke veldig glad i fisk han heller, men han spiser det da. Skjønt - det har hendt at vi har lagd oss hver sin middag om jeg har hatt veldig lyst på fisk og han har villet ha noe annet. ) Det gjør vi også her iblant. Jeg må innrømme at jeg burde lage fisk oftere, men det er så kjedelig å styre med middagen og så er det kun jeg og minstejenta som spiser! Pappaen og eldstejenta prøver å holde maska, men ser sånn passe misfornøyd ut. Mellomsten griner på nesa og sutrer over maten *ahhhrrrg* 0 Siter
Babette Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Joikakaker er ikke akkurat det beste jeg vet, men mulig ungene liker det:) Joikakaker er namanm med hjemmelaget potetmos, kokt rosenkål og tyttebær til! Men når jeg tenker etter, synes jeg nesten alt er knallgodt. Jeg er utrustet med altfor stor matlyst, og ofte er jeg sultnere når jeg er ferdig med å spise enn før! Da kaster jeg meg over peanøttskåla. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg moser potetene i foodprosessoren, så slipper vi klumper. Tror ikke ungene hadde likt det like godt da, nei ;-) Enig i at posemos ikke er på langt nær like godt som "ekte" vare! Litt av sjarmen med hjemmelaga mos er jo at den ikke er helt glatt. Synes jeg da Jeg prøvde en gang foodprocessoren, og da ble den helt slimete i konsistensen, som om jeg hadde hatt potetmel i den. Det var ekkelt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Litt av sjarmen med hjemmelaga mos er jo at den ikke er helt glatt. Synes jeg da Jeg prøvde en gang foodprocessoren, og da ble den helt slimete i konsistensen, som om jeg hadde hatt potetmel i den. Det var ekkelt. Potetstappe i foodprosessor gir gjerne en masse som ligner på lim ja. God, gammeldags stapper er tingen. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Vi spiser det ofte med kjøttboller (gjerne fra IKEA...) eller karbonader, med brun saus og broccoli. Også sammen med fiskekaker. Og til lammekoteletter. 0 Siter
Gjest Gunlaug Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har ikke lest hele tråden, men vi har ofte potetmos til vilt, reinsdyrfilet f.eks. Og ovnsbakt fisk. Potetpuré er fantastisk godt hvis du har mandelpoteter, med tfløte, timian (frisk), smør og revet parmesan i. Det er selskapsmat! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Stekt kylling har vi ofte, men har aldri tenkt på potetmos sammen med det! Potetmos duger til det meste det Jeg er kjempeglad i potetmos, og bruker det til mye forskjellig! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Joikakaker er namanm med hjemmelaget potetmos, kokt rosenkål og tyttebær til! Men når jeg tenker etter, synes jeg nesten alt er knallgodt. Jeg er utrustet med altfor stor matlyst, og ofte er jeg sultnere når jeg er ferdig med å spise enn før! Da kaster jeg meg over peanøttskåla. Jeg er stort sett altetende, jeg også, men er ikke alt jeg liker så godt at jeg gidder å lage det selv ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.