Gå til innhold

Verdiskap

Gjest Safe i hjem

Anbefalte innlegg

Gjest Safe i hjem
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe et høysikret verdiskap for å oppbevare noen verdifulle ting i. Jeg skal bolte det fast og gjemme det. Det eneste jeg er redd for er ran. Er det sannsynlig med ran ?

Gjest Bjølsen
Skrevet

Det kommer litt an på hvor i landet du bor da.

Her på Bjølsen Gård har det så vidt jeg vet ikke vært ran i nyere tid.

Undrende bruker
Skrevet

I en bankboks er du sikret mot alt også ran, men det er mer tungvint.

Skrevet

Jeg hadde heller tenkt på brann...

Hadde lagt inn alle negativer og cd plater,så ved en evt brann mister man ikke alle bildene!

Skrevet

Ran i private hjem er ikke særlig sannsynlig, det kan du nok ta helt med ro.

Men pass på at skapet har solide vegger på alle kanter, ikke bare en solid dør. Det hjelper så lite med all verdens låser og koder hvis bakveggen kan åpnes med en boksåpner. :- )

Gjest tryggere boliger
Skrevet

Ran i private hjem er ikke særlig sannsynlig, det kan du nok ta helt med ro.

Men pass på at skapet har solide vegger på alle kanter, ikke bare en solid dør. Det hjelper så lite med all verdens låser og koder hvis bakveggen kan åpnes med en boksåpner. :- )

Men tyveri i private boliger er da ganske vanlig?

Men dersom man bor i blokk (og høyere opp enn 1ste), som jeg, så er heldigvis tyveri mye mer sjelden enn dersom man bor i enebolig og/eller på bakkeplan. En kjempefordel med å bo i blokk, som mange glemmer! Her er det nemlig mange som ville se om ukjente folk prøvde å lure seg inn om natten. De kan ikke klatre gjennom vinduer høyt oppe på veggen heller.

Skrevet

Jeg hadde vært mer redd for brann. Jeg ønsker meg en safe til å oppbevare bilder mv. i.

Skrevet

Men dersom man bor i blokk (og høyere opp enn 1ste), som jeg, så er heldigvis tyveri mye mer sjelden enn dersom man bor i enebolig og/eller på bakkeplan. En kjempefordel med å bo i blokk, som mange glemmer! Her er det nemlig mange som ville se om ukjente folk prøvde å lure seg inn om natten. De kan ikke klatre gjennom vinduer høyt oppe på veggen heller.

Det er forskjell på innbrudd og tyveri og ran. Hvis du ranes må du være til stede selv, og (i dette tilfellet) bli truet til å låse opp safen.

Gjest svigermora
Skrevet

Der jeg bodde før var det innbrudd i øverste og nest øverste etasje i et terrassehus. De klatret ned fra taket... Hvis de vil inn, så kommer de inn. Du er neppe tryggere oppi etasjene.

Skrevet

Jeg hadde vært mer redd for brann. Jeg ønsker meg en safe til å oppbevare bilder mv. i.

Enig

Skrevet

Vi har brannskap til viktige dokumenter og slikt. Det er ikke en safe som sådan, men ganske solide greier, og tungt som fy. Kan boltes til gulvet. Jeg tror neppe en standard innbruddstyv ville gidde å ta seg bryet med å bryte opp brannskapet, det er jo som regel narkiser som rasker med seg det de finner av verdier i farten. TV, stereo, kamera, sånne ting.

Innbrudd er ikke så vanlig som folk tror. I 2006 var det 3500 anmeldte innbrudd totalt i hele landet, og det inkluderer innbrudd i biler og butikker/bedrifter. Men de som selger oss innbruddsalarmer vil selvsagt ha oss til å tro at dette er et stort og vanlig problem. Brann er mye vanligere.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor i landet du bor da.

Her på Bjølsen Gård har det så vidt jeg vet ikke vært ran i nyere tid.

Det er kanskje ikke så rart :-)

Gjest tryggere boliger
Skrevet

Der jeg bodde før var det innbrudd i øverste og nest øverste etasje i et terrassehus. De klatret ned fra taket... Hvis de vil inn, så kommer de inn. Du er neppe tryggere oppi etasjene.

Det kommer jo helt an på hvordan boligen er, da. Terrassehus som ligger i en skråning slik at de kommer inn øverst, er mulig for innbruddstyver. Jeg bor i en vanlig blokk, på rett underlag, og skal man opp på taket her må man ha en kjempehøy brannstige! Ville vært synlig for alle og enhver, det er så gjennomsiktig område her.

Det samme hvis fremmede prøvde å bryte seg inn hoveddøra.

Jeg føler at jeg bor veldig trygt, jeg. Jeg har opplevd innbrudd to ganger, - og begge gangene var da jeg bodde i enebolig, på bakkeplan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...