Gå til innhold

Julekaker med eggeplommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bakte de første julekakene i går kveld, en stor porsjon med kokosmakroner. Jeg har seks eggeplommer til overs og syns det var litt synd å kaste dem. Finnes det julekaker hvor man kan bruke disse ekstra eggeplommene?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror berlinerkranser krever flere eggeplommer enn -hviter. Men det blir mye hvis du skal bruke alle 6.

Oppskriften må du søke etter selv, det ligger sikkert mange varianter på nettet.

Skrevet

Du kan også lage en omelett med flere eggeplommer enn hvitter. Eller majones.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fattigmann. Så vidt jeg husker skal det kun være eggeplommer i dem, ikke hele egg.

Skrevet

Fattigmann. Så vidt jeg husker skal det kun være eggeplommer i dem, ikke hele egg.

Men er ikke fattigmann en kake man trenger et spesielt jern til? (eller var det goro..?)

Annonse

Skrevet

Men er ikke fattigmann en kake man trenger et spesielt jern til? (eller var det goro..?)

Fattigmann kokes i smult. Goro stekes i spesielt jern ja.

Skrevet

Fattigmann kokes i smult. Goro stekes i spesielt jern ja.

Jeg har koketopp med gass, må si at jeg er litt skeptisk til å koke i smult da. Kanskje jeg er overdrevet hysterisk for gass.

Skrevet

Hva med daimiskake? I min oppskrift er det seks eggeplommer. Den holder seg fint i fryseren frem til jul og er super som dessert. :)

Skrevet

Hva med daimiskake? I min oppskrift er det seks eggeplommer. Den holder seg fint i fryseren frem til jul og er super som dessert. :)

Daimiskake holder seg ikke i fryseren. ;o) Den spaserer opp på benken og ber om å bli spist, helt av seg selv. Og det er jo ikke mulig å motstå en slik bønn? *Sikler*

Skrevet

Daimiskake holder seg ikke i fryseren. ;o) Den spaserer opp på benken og ber om å bli spist, helt av seg selv. Og det er jo ikke mulig å motstå en slik bønn? *Sikler*

Ja, hvordan kunne jeg glemme det? ;-) Det er skikkelig snadder! :)

Gjest svigermora
Skrevet

Søkte selv på nettet etter slike kaker, og endte opp med Gullkake! Kjempegod formkake med eggeplommer.

Annonse

Skrevet

Søkte selv på nettet etter slike kaker, og endte opp med Gullkake! Kjempegod formkake med eggeplommer.

Har du oppskriften? Sitter med et lass eggeplommer etter å ha bakt kransekake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...