fru Burlefot Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg bakte de første julekakene i går kveld, en stor porsjon med kokosmakroner. Jeg har seks eggeplommer til overs og syns det var litt synd å kaste dem. Finnes det julekaker hvor man kan bruke disse ekstra eggeplommene? 0 Siter
laban Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg tror berlinerkranser krever flere eggeplommer enn -hviter. Men det blir mye hvis du skal bruke alle 6. Oppskriften må du søke etter selv, det ligger sikkert mange varianter på nettet. 0 Siter
Atene Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Berlinerkranser. Eller lag spaghetti carbonara til middag. 0 Siter
Speak Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Du kan også lage en omelett med flere eggeplommer enn hvitter. Eller majones. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Fattigmann. Så vidt jeg husker skal det kun være eggeplommer i dem, ikke hele egg. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 Fattigmann. Så vidt jeg husker skal det kun være eggeplommer i dem, ikke hele egg. Men er ikke fattigmann en kake man trenger et spesielt jern til? (eller var det goro..?) 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Men er ikke fattigmann en kake man trenger et spesielt jern til? (eller var det goro..?) Fattigmann kokes i smult. Goro stekes i spesielt jern ja. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 Fattigmann kokes i smult. Goro stekes i spesielt jern ja. Jeg har koketopp med gass, må si at jeg er litt skeptisk til å koke i smult da. Kanskje jeg er overdrevet hysterisk for gass. 0 Siter
flowy Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Hva med daimiskake? I min oppskrift er det seks eggeplommer. Den holder seg fint i fryseren frem til jul og er super som dessert. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Hva med daimiskake? I min oppskrift er det seks eggeplommer. Den holder seg fint i fryseren frem til jul og er super som dessert. Daimiskake holder seg ikke i fryseren. ;o) Den spaserer opp på benken og ber om å bli spist, helt av seg selv. Og det er jo ikke mulig å motstå en slik bønn? *Sikler* 0 Siter
flowy Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Daimiskake holder seg ikke i fryseren. ;o) Den spaserer opp på benken og ber om å bli spist, helt av seg selv. Og det er jo ikke mulig å motstå en slik bønn? *Sikler* Ja, hvordan kunne jeg glemme det? ;-) Det er skikkelig snadder! 0 Siter
Gjest svigermora Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Søkte selv på nettet etter slike kaker, og endte opp med Gullkake! Kjempegod formkake med eggeplommer. 0 Siter
Orio Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Søkte selv på nettet etter slike kaker, og endte opp med Gullkake! Kjempegod formkake med eggeplommer. Har du oppskriften? Sitter med et lass eggeplommer etter å ha bakt kransekake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.