Gå til innhold

Daimiskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk lyst til å lage det til jul når en eller annen nevnte det her inne nå. :o) Har kikket litt på nettet, men her er oppskriftene veldig ulike! Eller ikke oppskriftene, men fremgangsmåten.

Så hvor lenge stekes bunnen? I 2 timer på 120 grader? Eller i 45 min på 170 grader? Skal man smøre formen eller ikke?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan man ikke lage bunnen uten steking, ala ostekakebunn?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197636438' post='3750602]

Kan man ikke lage bunnen uten steking, ala ostekakebunn?

Nei, i daimiskake skal det være mandelbunn, ikke sånn ekkel kjeksbunn. Basta.

Skrevet

Nei, i daimiskake skal det være mandelbunn, ikke sånn ekkel kjeksbunn. Basta.

Okei, bakepapir.

30 min på 170 grader nederst i ovnen, sier mamma'n min.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197636930' post='3750607]

Okei, bakepapir.

30 min på 170 grader nederst i ovnen, sier mamma'n min.

Det står det på flere oppskrifter ser jeg, så da går jeg for den steketiden. :o) Tænks!

Skrevet

hvis du kan vente til i morgen skal du få en kanon god oppskrift av meg :) er ikke hjemme nå.

Annonse

Skrevet

hvis du kan vente til i morgen skal du få en kanon god oppskrift av meg :) er ikke hjemme nå.

Lager den i morra ettermiddag eller søndag formiddag så jeg kan vente en stund. :o)

Skrevet

Du har også langstekt bunn, blir den bedre på lavere temp og lengre steking altså?

Jeg vet ikke om den blir bedre når den blir stekt så lenge. Jeg har bare bruk denne oppskriften - og vi synes den er knallgod.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...