Gå til innhold

lurer på om jeg skal sende julekort

Anbefalte innlegg

Gjest skal skal ikke sende kort
Skrevet

min mann har en god venn som har kreft..Nå er han innlagt på sykehus og det virker som han ikke har lenge igjen.Det jeg lurer på er om jeg skal sende familien julekort som jeg pleier.Det er bilde av barna.Synes det er rart og ønske de riktig god jul når det er slikt.

Vil gjerne ha noen synspunkter

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ville sendt julekort, men skippet vanlige godjul etc. Heller skrevet at jeg/vi tenker mye på dere, mange klemmer fra xxxx

Skrevet

Jeg synes du skal sende julekort.

Så kan du jo skrive at du tenker på dem i en vanskelig tid!

Det setter de sikkert pris på.

Skrevet

Lurte på det samme ifjord, men valgte å sende et kort. Prøvde å se det fra hans ståsted: "Dødsdømt av kreft, ingen bryr seg med å sende meg julekort i år, jeg skal jo dø likevel." Hvis det hadde vært meg så tror jeg at jeg hadde ønsket at alle fortsatte å gjøre det samme som før, og ikke minnet meg på det som skulle skje. Jeg fikk forresten et kort ifra han også, han døde på januar og kortet er et godt minne.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Tja, om det var meg som da var mottaker ville jeg ikke likt det. Jul er familiehøytid, og "nå skal alle være glade og kose seg fordi ingenting er fælt i verden"-tid for mange. Er liksom ikke lov å være trist.. Spørs vel om de feirer jul i det hele tatt i år om det står så dårlig tid, jeg ville ikke orket familiesammenkomster i en slik stund.

MEN, et personlig julekort, hvor det står at du ønsker det beste for mann og resten av familien, at du håper de likevel kan finne et lyspunkt i hverdagen, og at du skriver at du ikke håper du støter dem med "gode ønsker" midt oppi det vonde, men bare ønsker å si hei og at du ønsker alt vel, så ville ikke det støtt meg ihvertfall.

Da ville jeg bare blitt glad, at jeg blir "behandlet som alle andre", men at man tar seg tid og skrive litt personlig også.

Så får du velge om de står deg nær nok til at du føler det blir rett med personlig julekort, eller om du føler det er best å la være. Skader jo ikke å snakke med andre venner av dem hva de har gjort, om du kjenner andre. Om de kanskje vet hvordan julefeiringen vil gå osv.

Skrevet

Selvføgelig skal du sende julekort hvis du pleier det!! Det er jo nettopp i sånne stunder at det er ekstra viktig å minne hverandre på at en tenker på hverandre! Men du trenger jo ikke å skrive standarden :"Ønsker dere en riktig god jul og et fantastsik godt nytt år" akkurat! :o Skriv at dere er med dem i tankene og noen gode ord som støtter dem i den vanskelige tiden!

Annonse

Gjest Isflaket
Skrevet

Går vel ann å skrive litt på en annen måte? F.eks Med ønske om en fredfull julehøytid, eller noe sånn? Syns absolutt du skal sende kortet, i en sånn tid trenger i alle fall menneker å bli tenkt på:-)

Skrevet

Ville sendt julekort, men skippet vanlige godjul etc. Heller skrevet at jeg/vi tenker mye på dere, mange klemmer fra xxxx

Enig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville sendt kort, men jeg hadde kanskje droppa den vanlige "god jul og et godt nytt år i 2008". Et kort i juletiden er en fin måte å vise denne familien at du tenker på dem, særlig når du har pleid å sende dem en hilsen. Hadde jeg vært kreftsyk og alle de hilsener som jeg var vant å få hadde uteblitt, så hadde jeg nok tenkt at jeg var avskrevet allerede...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...