Gå til innhold

reise med barn - flytoget

Gjest alene på tur med barn

Anbefalte innlegg

Gjest alene på tur med barn
Skrevet

jeg skal reise til venner på østlandet å feire julen der. jeg skal ta med meg mine to barn.

jeg er ikke veldig bereist og derfor nok noe usikker og spent. vi lander sent på kvelden og tenkte ta flytoget til sentrum.

leser på flytoget.no at barn under 16 år er gratis sammen med voksen. gjelder dette begge barna mine eller må jeg betale for ett?

ellers, hvordan går man frem for å kjøpe billetter og når barn gratis?

har blitt fortalt at man må dra kort eller lese billett i noen maskiner for i det hele tatt komme inn/ut av området ved flytoget? Hvordan blir dette da med to barn og om kun meg skal ha betalt billett??

håper noen kan ta seg tid å hjelpe en usikker og spent alenemamma:)

Fortsetter under...

Skrevet

Ett barn pr voksen går gratis, dvs du må betale billett for barn nr. 2.

Det er billettsalg på Gardermoen, like ved der du skal igjennom billettkontrollen. Personalet hjelper deg gjennom slusen når du har barn som går på samme billett som en voksen.

God tur, det der går helt sikkert kjempefint. Det er enkelt og greit.

Skrevet

Lett som en plett!

Du går bare frem til "sperrene" og drar kortet. Ingen grunn til å kjøpe en fysisk billett. Velg destinasjon (f.eks. Oslo S) og trykk på OK. Om barna står foran deg er det ikke noe problem å få alle gjennom når porten åpnes. Om det mot formodning skulle være vanskelig får du hjelp av betjeningen som alltid er rett i nærheten.

Det er ingen sperrer eller kontroll når dere går av i Oslo.

For øvrig stemmer det ikke at du bare kan ta med ett barn gratis - alle barn i følge med voksen reiser gratis på Flytoget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...