Gå til innhold

Disconnecter hele tiden... Datahjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge laptoppene mine disconnecter kontinuerlig. Det skjer samtidig, så jeg antar det må være et problem med enten routeren eller modemet eller hos Telenor.

Routeren og modemet lyser som de skal (alt er grønt) og jeg har forsøkt flere restarter av begge, uten resultat.

Ved diagnostikk av tilkoblingsproblemet og forsøk på reparering får jeg opp flere forskjellige forslag. DN Gateway er offline, firewall som blokkerer for tilkobling (det er ikke riktig), finner ikke det ønskede trådløse nettverket... Problemet er at datamaskinene går mellom lokal tilkobling, ingen tilkobling og lokal/internett tilkobling. Når internett er tilgjengelig er det gruelig tregt, men jeg vet ikke om det er fordi datamaskinen disconnecter flere ganger mens den laster sidene.

Det trådløse nettverket mitt er sikret. Ingenting er endret på noen av laptoppene, routeren eller andre instillinger siden sist tilkoblingen fungerte slik den skulle.

Jeg skjønner virkelig ikke hva dette er. Noen ideer?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Begge er koblet til via trådløst? Få tak i en nettkabel og se om du får nett da. Har du nett via ledning, så er det neppe telenor.

Får du ikke nett da heller, så er det enten pcene eller nettverket i seg selv, men siden begge 2 går så må du enten ha gjort "noe lurt" eller fått virus på begge 2, og det skal jo litt til..

Trådløst ER ustabilt, sånn er det bare. Men det skal ikke være så ustabilt. En enkel måte å sjekke om det er virus på pcene eller lignende er jo å få en venn til å komme med sin bærbar for å se hva som skjer med den pcen, så får du utelukket hva det ikke er.

Skrevet

Begge er koblet til via trådløst? Få tak i en nettkabel og se om du får nett da. Har du nett via ledning, så er det neppe telenor.

Får du ikke nett da heller, så er det enten pcene eller nettverket i seg selv, men siden begge 2 går så må du enten ha gjort "noe lurt" eller fått virus på begge 2, og det skal jo litt til..

Trådløst ER ustabilt, sånn er det bare. Men det skal ikke være så ustabilt. En enkel måte å sjekke om det er virus på pcene eller lignende er jo å få en venn til å komme med sin bærbar for å se hva som skjer med den pcen, så får du utelukket hva det ikke er.

Jeg skal prøve direkte tilkobling til modemet med tid og stunder, men akkurat nå har jeg ikke mulighet til det, så jeg ønsker andre forslag.

Trådløst nettverk kan riktignok være noe mer ustabilt, men dette er ikke i nærheten av normalt.

Virus har jeg nok ikke. Den ene laptoppen har ikke vært i bruk på lenge før jeg nå sjekket tilkoblingen, så det skal litt til for at de begge har pådratt seg samme problemet.

Jeg lurer rett og slett på om routeren min må skiftes ut.

Takk for svar :)

Skrevet

Hadde samme problem, og feilen var at maskina plutselig ikke var rett instilt ifm han som fiksa det. Det var noe med automatisk/manuell oppkobling, om jeg ikke husker feil. Har Linksys.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197723646' post='3751491]

Hadde samme problem, og feilen var at maskina plutselig ikke var rett instilt ifm han som fiksa det. Det var noe med automatisk/manuell oppkobling, om jeg ikke husker feil. Har Linksys.

Jeg har sjekket det aller meste av instillinger og slikt, bare for å være sikker, men uten resultat.

Det eneste jeg kan se som kan forårsake så varierte tilkoblingsproblemer er om routeren sliter. Jeg avventer til jeg kommer hjem fra vinterferie, så får jeg prøve direkte tilkobling til modemet. Om det gir resultater, så får jeg bytte ut routeren.

Takk for tipset uansett :)

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg skal prøve direkte tilkobling til modemet med tid og stunder, men akkurat nå har jeg ikke mulighet til det, så jeg ønsker andre forslag.

Trådløst nettverk kan riktignok være noe mer ustabilt, men dette er ikke i nærheten av normalt.

Virus har jeg nok ikke. Den ene laptoppen har ikke vært i bruk på lenge før jeg nå sjekket tilkoblingen, så det skal litt til for at de begge har pådratt seg samme problemet.

Når den er ubrukt lenge så skal det jo litt til for at noen har tuklet med innstillinger og fått virus, så da kan du nok utelukke pc-problem.

Vår router røyk også, men vi bruker ledning. Husker det var mye at vi plutselig logget av fra msn, eller at nettet først gikk veldig sakte før msn logget av.. så var mye styr, men ikke så ofte som du har det da, men mulig det at du har trådløst gjør at det skjer oftere?

Når vi bytta ut routeren så funka alt helt fint, så er nok gode sjanser for at det er den.

Skrevet

Helt garantert pga. dårlig signal imellom router og de bærbare. Det kan være forstyrrelser som gjør at signalet er ustabilt. Har du fri sikt til routeren fra de bærbare? Hva slags trådløst modemt har du i de bærbare?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har samme problemet? Men jeg tror det skjedde etter at vi fikk ny router for ca tre uker siden, jeg kan hvertfall ikke komme på at det kan være noe annet.

Så jeg slår et slag for routeren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...