Gjest Fenga Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har havnet i et aldri så lite dilemma - som jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg å løse. Saken er at jeg nå har kjøpt inn de julegavene jeg hadde tenkt å kjøpe i år - og brukt opp hele julegavebudsjettet mitt på disse (jeg kjøper få, men relativt dyre gaver). Så langt er i grunnen alt helt greit. Problemet oppsto først når sjefen på den forholdsvis nye jobben min sier at alle pleier å gi hverandre julegaver på avdelingen (vi er i alt 5 personer) - og i dette lå selvsagt et aldri så lite hint om at jeg også må kjøpe julegaver til de andre. Jeg er for så vidt glad for at han informerte meg om dette, for det er jo alltid fryktelig pinlig å få gaver av mennesker man selv ikke har kjøpt til. Problemet mitt nå er imidlertid at jeg i grunnen ikke har råd til å kjøpe flere gaver, det må i alle fall bli noen særdeles billige greier (det frister ikke så veldig å "shoppe loss" på Nille heller liksom). Hva kan jeg gi til disse menneskene (som jeg ikke har noe kontakt med utenfor jobben), som er helt ok, men som likevel ikke koster stort? (gavene bør ligge på maks 50 kroner). Noen som har noen ideer? Ettersom de andre på avdelingen sikkert kommer til å bruke mer penger på gavene enn det jeg har mulighet til, er det en fordel hvis gavene ikke er så lette for mottakerne å prissette. Noen som har noen forslag? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 En pose god te eller kaffe fra spesialbutikk/kaffebar + noen gode konfektbiter eller lignende. Trenger ikke være mye. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Hvis jeg var ganske ny i en jobb ville jeg kjøpt en stor konfekteske på deling - som står åpen for alle på lunsjrommet el.l. 0 Siter
Rosalita Evita Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Ett år da jeg var fattig, lagde jeg honning lys til alle venner. Kostet meg bortimot 30kr for to, med en fin liten sløyfe påsatt. Jeg fikk kjøpt flak av bivoks på apoteket, der veker også var å få kjøpt. Så kjøpte jeg noen meter bånd på en hobby forretning. Jeg klipte bivoksflaket i to (to trekanter) og rullet de med veke inni, slik at lyset ble bredest nederst. Så satte jeg en sløyfe på ett av de to lysene. Denne gaven ble overraskende godt mottatt av de fleste. De som kanskje ikke likte de, kunne fritt frem tenne lysene, og kjapt bli kvitt julegaven. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Fleeceteppe, lys eller en julestjerne kanskje? 0 Siter
adelie Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Delikatesser - f.eks. på butikker a la oliviero eller noe slikt. oliven /oljer, og ikke minst snadder, og såper.. - fra kr. 40,- Altså 40,- x 5 personer. Topp gaver 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Lag hjemmelagede karameller eller sjokoladekuler etc. Putt dem i fargede småformer (aluminiumsfolieformer...aner ikke hva det heter?) og legg på syltetøyglass eller i kremmerhus. Bruker du syltetøyglass, kan du trekke lokket med stoff e.l. og sette på navnelapp og skrive innholdet med pen skrift...f.eks....? 0 Siter
Orio Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Noen spiselige, hjemmelagde gaver? Sild, krydderolje, konfekt? Det er mye som ikke tar så lang tid å lage, og det trenger heller ikke bli så dyrt. Du trenger heller ikke kjenne dem så veldig godt for å vite hva de kanskje setter pris på. Litt finere lys enn man gjerne kjøper til seg selv, ev. sammen med servietter, er også koselig å få. En god kaffe/te kan også være fint, for de som drikker det. Cluet er da å legge seg på en litt mer "eksklusiv" variant enn det folk kjøper til daglig. Juleblomster kan også gå an. Til/fra mennesker du ikke kjenner så godt synes jeg det er en fordel om gaven bli konsumert på et vis. Men er det ikke litt spesielt at alle som jobber sammen kjøper gaver til hverandre? Hvor mye pleier de andre å kjøpe for, vet du det? Et tips til neste år kan være å strikke ullsokker, jeg elsker å få ullsokker til jul. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.