Gjest anonym nå pga garantert hets fra sinte mødre Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Et lite hjertesukk i den travle førjulstid: Det er dette med barnevognene på shoppingsentrene. Jada, har man barn så har man barn. Men går det ikke an å bytte på å passe hverandres barn slik at man har en fridag til å gjøre unna shoppingen? Hvis man planlegger hva man skal kjøpe i gaver så godt som mulig først, klarer man å få gjort shoppingen unna på en mye mer effektiv måte. Godt for en stressa mamma, og godt for oss som må gå rundt alle barnevognene. Det må da være et helvetes mas å dra med seg barn på juleshopping nå når det er så mye folk på sentrene? Jeg syns det er slitsomt nok på en vanlig hverdag i september. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 *LOL* !!!! Man skal jammen lese mye før øynene faller ut....! :) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Tror ærlig talt at det er andre ting i livet ditt som gjør deg sliten og misfornøyd... God jul! 0 Siter
Gjest anonym nå pga garantert hets fra sinte mødre Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197746318' post='3751727] Tror ærlig talt at det er andre ting i livet ditt som gjør deg sliten og misfornøyd... God jul! Jeg er ikke sliten og misfornøyd. Bare fornudret over at ikke andre foreldre planlegger sånt. Jeg har kanskje lav toleranse for barnemas når jeg er stressa. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg legger ikke så mye merke til andres unger, men mine egne er høyst tilstede under juleshoppingen. Derfor er mannen min hjemme med dem mens jeg kjøper julegaver. Det er en deal vi begge to er veldig fornøyd med. Hvis barnevogner irriterer deg kan du prøve å legge shoppingen til tider der de fleste barn er i seng. Det er ikke alle som har muligheten til å sende ungene til andre, så barnevogner kan du nå risikere å treffe så lenge butikkene er åpne. Tålmodighet er løsningen her 0 Siter
Gjest anonym nå pga garantert hets fra sinte mødre Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 *LOL* !!!! Man skal jammen lese mye før øynene faller ut....! :) Men ikke så mye skjenning på barn før man skulle ønske man kunne skru av lyden i ørene. 0 Siter
Gjest anonym nå pga garantert hets fra sinte mødre Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg legger ikke så mye merke til andres unger, men mine egne er høyst tilstede under juleshoppingen. Derfor er mannen min hjemme med dem mens jeg kjøper julegaver. Det er en deal vi begge to er veldig fornøyd med. Hvis barnevogner irriterer deg kan du prøve å legge shoppingen til tider der de fleste barn er i seng. Det er ikke alle som har muligheten til å sende ungene til andre, så barnevogner kan du nå risikere å treffe så lenge butikkene er åpne. Tålmodighet er løsningen her Proff shopper du altså! Det er like mye foreldrene jeg tenker på som andre handlende. Jeg må innrømme at jeg blir småforbanna når noen stopper barnevogna rett foran enden på rullebåndet slik at vi bak må dulte borti for å gå av. Særlig når barnevognføreren sender deg et dødelig blikk etterpå. Men dette gjør jo gamle damer også, bortsett fra at de går det an å gå rundt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Ettersom dette åpenbart er et stort problem for deg, og du selv er så flink til å planlegge, vil vel det beste for deg være å planlegge juleshoppingen din sånn at du slipper å bli stressa av folk med barnevogner? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har aldri brukt så mye tid på julehandelen som året jeg hadde permisjon - med plenty tid til å shoppe _med_ barnevogn :-). Fordelen for deg var at jeg stort sett var ute på dagtid; da var du antakelig på jobb? Var selv på julehandel i dag, og det som forundrer meg (men ikke irriterer meg) er hvor mange småbarnfamilier jeg traff - mor og far og flere mindreårige barn, minste gjerne på armen. At de orker! Selv ville jeg/vi foretrukket å handle på skift. Selv om enkelte PK dol-mødre nok vil påpeke at det er stor opplevelse for de små å være med. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 HELT ENIG! Og det er ikke bare til juleshopping. Sorry mødre men ei barnevong ER STOR! Det er ikke SÅ vanvittig stor plass mellom hyller, men likevel, barnevogna SKAL inn. Så er det vanskelig å gå forbi. Leste kjapt igjennom noen kommentarer her, så vil bare si jeg forstår om noen av dere "forsvarer" dere med at ikke alle har familie/venner osv til å passe barnet. Greit. Da er dere garantert i mindretall, for de fleste har jo det. Altså trenger ikke de aller fleste som drar med barnevogna overalt, å gjøre nettopp det. Hva har en unge på et senter fullt av lyd å gjøre uansett? Antar de blir holdt våkne av det? Og da blir de bare sure og skriker, som om det ikke er nok støy på et senter fra før. Og dere som må ta med dere ungen "overalt", dere forstår da vel selv også at mellom hyller blir det trangt? Om jeg får meg barn engang, så vil jeg sette fra meg vogna i enden av hylla og gå inn mellom hyllene og se etter det jeg skal ha, trenger ikke å dra ungen gjennom. Spesielt ikke om det er veldig smalt. Og hva med å ta med dere andre venninner som kanskje har barn også, så kan en av dere stå med 2 vogner utenfor butikken, og den andre gå inn og se, og så omvendt? Så har dere "barnepass" og shoppingmuligheter samtidig! Sier ikke at alle mødre må være hjemme osv, men det går an å vise litt hensyn til oss som IKKE har barn. Vi syns ikke barnevogner i "veien" overalt er så veldig søtt. Og butikkene kan dessverre ikke ta hensyn til store vogner heller, spesielt ikke butikker hvor man ikke skal ta med handlevogner inn i heller. Da er det gjerne en lite butikk som såklart vil ha mest mulig varer der inne. Skulle de tatt hensyn kun til barnevogneiere, så ville de hatt ca 2 hyller der inne. Så vær så snill, ikke ta det personlig og stygt men, men tenk litt over det. Mål gjerne barnevogna og se hvor stor den faktisk er. Den tar litt plass. Blir fort trangt nok om 2 stk står mellom 2 hyller, hva tror dere ikke en slik vogn + mor gjør? Er det ikke bedre å vise litt hensyn enn å hjelpe til at "alle" barnemødre blir stemplet som "i veien hele tida og hensynsløse"? Og, ikke ta med unger som skriker og hyler. Vær så snill. Dere syns kanskje ikke det er så vondt å høre på, men det er mange av oss som blir stresset nok bare av å måtte gå og handle noe, som kanskje MÅ på senteret for å finne noe. Eller i det hele tatt i dagligvarehandelen, så skjer det i blant at unger sitter i vogner og hyler og bærer seg og foreldrene ikke hører/vil høre det. Ta litt hensyn og hysj på ungen, ungen har godt av å lære seg litt folkeskikk også. Hyling i offentlig er ikke bra folkeskikk uansett. Og ta litt hensyn og enten planlegg handlingen slik at det finnes barnepass eller ta med venner som kan stå utenfor. Så blir det garantert svært få igjen som MÅ ha med ungen overalt. Tror endel mødre tror de har rett til å ta så mye plass de føler for, bare fordi de har en unge. Greit, dere trenger litt mer plass, men ikke hele jævla butikken. Skulle handle meg et par sko engang, skulle inn og titte på en liten skobutikk (og alle kan se for seg en liten skobutikk). 2 venninner som også hadde vær sin barnevogn tok faktisk mesteparten av butikken. Var god plass utenfor, og det var senter, altså like varmt utenfor butikken som inni. Men neida, vi parkerer midt i butikken så ingen andre får handlet! 0 Siter
tonie Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Haha, det å kunne irritere vettet av de barnløse er et lite høydepunkt for enhver sliten og litt misunnelig mor. Vi gjør det med vilje og vi nyter å se de sure ansiktene deres. Selv finner jeg stor glede i å la sønnen gå berserk på kafé, og jeg stopper ham aldri før han har hylt i minst ti minutter:) Herregud, du kan jo bare gå hjem så har du så mye fred og ro du bare kan ønske deg, og shopping må jo være perfekt når det er nattåpent og vi er hjemme og synger so ro lillemann. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det har aldri falt meg inn å bli irritert over dette. Men generelt blir jeg irritert når folk står og skravler og regelrett sperrer veien for andre på senteret/handlegater/inngangsdører. Og det mener jeg om folk uansett om de er gamle, unge, har barnevogn, rullator eller hva som helst.. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det har aldri falt meg inn å bli irritert over dette. Men generelt blir jeg irritert når folk står og skravler og regelrett sperrer veien for andre på senteret/handlegater/inngangsdører. Og det mener jeg om folk uansett om de er gamle, unge, har barnevogn, rullator eller hva som helst.. Skulle til å legge til dette selv.. Det er mange som står i veien overalt på kjøpesentre og butikker. Spesielt grupper som tilfeldig treffer hverandre og står 5 stk + handlevogner midt i midtganger slik at man MÅ spørre dem høflig om å få komme forbi (altså at de sperrer helt), er alltid en slager. Flott at folk kan snakke sammen osv, men akkurat der hvor folk går ;-)? Men så er jeg veldig "gå inn og finn det jeg skal og gå ut igjen" da mange folk og mye mas og lys kan gi meg migrene. Så jeg handler lite rundt jul, og da helst på dagtid, når det ikke er sprengfullt. Men likevel, selv om det er lite folk, så er det ofte man ser folk som barnemødre som da står i veien med vogner, eller skravlesyke som sperrer midtgangen. Så det er absolutt ikke et "full butikk og liten plass"-greie. 0 Siter
Gjest solstice Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har et barn som er så lite ennå at det bare får pupp. Jeg rekker ikke til byen for å handle og så hjem igjen mellom to matinger. Dermed har jeg lite valg annet enn å ta med ungen. Når den blir større kommer jeg nok til å handle alene, det er jo bare stress å gå rundt med vognen. Jeg har en litt motsatt irritasjon. På de kjøpesentrene der man er avhengig av heis, er heisen garantert stappfull av tenåringer og voksne (ikke eldre) damer. Spesielt de voksne damene irriterer seg fælt over hvor treig heisen er. Jamen så ta trappen da, og overlat heisen til oss med barnevogn/rullestol/krykker som ikke har noe valg! Så ville det gå fortere både for dere og oss... 0 Siter
morsan Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har aldri brukt så mye tid på julehandelen som året jeg hadde permisjon - med plenty tid til å shoppe _med_ barnevogn :-). Fordelen for deg var at jeg stort sett var ute på dagtid; da var du antakelig på jobb? Var selv på julehandel i dag, og det som forundrer meg (men ikke irriterer meg) er hvor mange småbarnfamilier jeg traff - mor og far og flere mindreårige barn, minste gjerne på armen. At de orker! Selv ville jeg/vi foretrukket å handle på skift. Selv om enkelte PK dol-mødre nok vil påpeke at det er stor opplevelse for de små å være med. ''Var selv på julehandel i dag, og det som forundrer meg (men ikke irriterer meg) er hvor mange småbarnfamilier jeg traff - mor og far og flere mindreårige barn, minste gjerne på armen. At de orker! Selv ville jeg/vi foretrukket å handle på skift. '' Helt enig. Vi har også stort sett handlet på skift, enten det er snakk om julehandel eller annen handling. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det er nok best å dra på senteret uten barna, men det går jo ikke alltid, og jula kommer om man vil eller ei, så derfor må man ta barna med for å bli ferdig. Jeg tror det er mange som irriterer seg over mye folk i disse dager, med og uten vogn. Det kommer av stress Er du stresset for tiden? 0 Siter
morsan Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 HELT ENIG! Og det er ikke bare til juleshopping. Sorry mødre men ei barnevong ER STOR! Det er ikke SÅ vanvittig stor plass mellom hyller, men likevel, barnevogna SKAL inn. Så er det vanskelig å gå forbi. Leste kjapt igjennom noen kommentarer her, så vil bare si jeg forstår om noen av dere "forsvarer" dere med at ikke alle har familie/venner osv til å passe barnet. Greit. Da er dere garantert i mindretall, for de fleste har jo det. Altså trenger ikke de aller fleste som drar med barnevogna overalt, å gjøre nettopp det. Hva har en unge på et senter fullt av lyd å gjøre uansett? Antar de blir holdt våkne av det? Og da blir de bare sure og skriker, som om det ikke er nok støy på et senter fra før. Og dere som må ta med dere ungen "overalt", dere forstår da vel selv også at mellom hyller blir det trangt? Om jeg får meg barn engang, så vil jeg sette fra meg vogna i enden av hylla og gå inn mellom hyllene og se etter det jeg skal ha, trenger ikke å dra ungen gjennom. Spesielt ikke om det er veldig smalt. Og hva med å ta med dere andre venninner som kanskje har barn også, så kan en av dere stå med 2 vogner utenfor butikken, og den andre gå inn og se, og så omvendt? Så har dere "barnepass" og shoppingmuligheter samtidig! Sier ikke at alle mødre må være hjemme osv, men det går an å vise litt hensyn til oss som IKKE har barn. Vi syns ikke barnevogner i "veien" overalt er så veldig søtt. Og butikkene kan dessverre ikke ta hensyn til store vogner heller, spesielt ikke butikker hvor man ikke skal ta med handlevogner inn i heller. Da er det gjerne en lite butikk som såklart vil ha mest mulig varer der inne. Skulle de tatt hensyn kun til barnevogneiere, så ville de hatt ca 2 hyller der inne. Så vær så snill, ikke ta det personlig og stygt men, men tenk litt over det. Mål gjerne barnevogna og se hvor stor den faktisk er. Den tar litt plass. Blir fort trangt nok om 2 stk står mellom 2 hyller, hva tror dere ikke en slik vogn + mor gjør? Er det ikke bedre å vise litt hensyn enn å hjelpe til at "alle" barnemødre blir stemplet som "i veien hele tida og hensynsløse"? Og, ikke ta med unger som skriker og hyler. Vær så snill. Dere syns kanskje ikke det er så vondt å høre på, men det er mange av oss som blir stresset nok bare av å måtte gå og handle noe, som kanskje MÅ på senteret for å finne noe. Eller i det hele tatt i dagligvarehandelen, så skjer det i blant at unger sitter i vogner og hyler og bærer seg og foreldrene ikke hører/vil høre det. Ta litt hensyn og hysj på ungen, ungen har godt av å lære seg litt folkeskikk også. Hyling i offentlig er ikke bra folkeskikk uansett. Og ta litt hensyn og enten planlegg handlingen slik at det finnes barnepass eller ta med venner som kan stå utenfor. Så blir det garantert svært få igjen som MÅ ha med ungen overalt. Tror endel mødre tror de har rett til å ta så mye plass de føler for, bare fordi de har en unge. Greit, dere trenger litt mer plass, men ikke hele jævla butikken. Skulle handle meg et par sko engang, skulle inn og titte på en liten skobutikk (og alle kan se for seg en liten skobutikk). 2 venninner som også hadde vær sin barnevogn tok faktisk mesteparten av butikken. Var god plass utenfor, og det var senter, altså like varmt utenfor butikken som inni. Men neida, vi parkerer midt i butikken så ingen andre får handlet! Jeg går ikke rundt og generelt irriterer meg over barn og barnevogner, men det er ikke fritt for at jeg også har opplevd mødre som nærmest måker ned andre med barnevogna - tut tut - jeg skal fram. Men de er tross alt i mindretall, da. Men kanskje disse har bidratt til at du føler at sannheten for deg er slik som du beskriver: '' Er det ikke bedre å vise litt hensyn enn å hjelpe til at "alle" barnemødre blir stemplet som "i veien hele tida og hensynsløse"?'' Men kanskje det har noe med tidspunktet på dagen du handler, ettersom du opplever det som så utrolig mange? Er det 'rett etter skoletid' klokka ett, eller 'etterarbeid&middag' klokka 18-19? Det er fullt mulig å handle om kvelden da det oftere er bare folk som er alene, ikke tidligere på dagen da butikken oftere er fylt opp av folk som oftere går i større eller mindre 'grupper', og dermed 'breier seg' litt mer, slik som familier med mor far og barn, skoleelever, vennegjenger med ungdommer som skravler og fniser, samt eldre ektepar som alltid handler to og to og står og diskuterer hver matvare uten å flytte handlevogna. ;-) 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Jeg går ikke rundt og generelt irriterer meg over barn og barnevogner, men det er ikke fritt for at jeg også har opplevd mødre som nærmest måker ned andre med barnevogna - tut tut - jeg skal fram. Men de er tross alt i mindretall, da. Men kanskje disse har bidratt til at du føler at sannheten for deg er slik som du beskriver: '' Er det ikke bedre å vise litt hensyn enn å hjelpe til at "alle" barnemødre blir stemplet som "i veien hele tida og hensynsløse"?'' Men kanskje det har noe med tidspunktet på dagen du handler, ettersom du opplever det som så utrolig mange? Er det 'rett etter skoletid' klokka ett, eller 'etterarbeid&middag' klokka 18-19? Det er fullt mulig å handle om kvelden da det oftere er bare folk som er alene, ikke tidligere på dagen da butikken oftere er fylt opp av folk som oftere går i større eller mindre 'grupper', og dermed 'breier seg' litt mer, slik som familier med mor far og barn, skoleelever, vennegjenger med ungdommer som skravler og fniser, samt eldre ektepar som alltid handler to og to og står og diskuterer hver matvare uten å flytte handlevogna. ;-) De siste årene har jeg både vært arbeidsledig og ikke gått på skole, så jeg har handlet på dagtid. Både i dagligvarebutikker og på kjøpesentre før jul (sjeldent jeg ellers er på kjøpesentre om det ikke er noe "spesielt" jeg ser etter). Og det er da jeg både har møtt flokker som stenger midtganger, og mødre som breier seg utover halve den lille butikken de er i, med barnevogna. Så det er overhodet ikke bare noe jeg har sett de få gangene jeg har handlet "sent". Tror folk som har den uvanen at de tror de er de eneste på butikken, står i veien uansett når på dagen det er :-). 0 Siter
Gjest rullekanin Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Hahahahaha, dette er noe av det dummeste jeg har lest!! Greit nok at unger har det best hjemme, men at de skal være hjemme fordi du skal slippe å gå rundt barnevognene ble veldig morsomt for meg... Kan ikke heller du sette av litt mer tid, godta at før jul er det mye folk alle plasser og roe reka og slappe av på julehandel? Jeg blir så vanvittig irritert på alle sure kjerringer som skal ut å shoppe. Kan ikke dere gjøre fra dere shoppionga i oktober da? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Hahahahaha, dette er noe av det dummeste jeg har lest!! Greit nok at unger har det best hjemme, men at de skal være hjemme fordi du skal slippe å gå rundt barnevognene ble veldig morsomt for meg... Kan ikke heller du sette av litt mer tid, godta at før jul er det mye folk alle plasser og roe reka og slappe av på julehandel? Jeg blir så vanvittig irritert på alle sure kjerringer som skal ut å shoppe. Kan ikke dere gjøre fra dere shoppionga i oktober da? Hvis du ikke har noe bedre å gjøre enn å klage på absolutt alt som skrives her, hva med å la være å lese det? Ok? Siden dette er det dummeste du har hørt så leser du tydeligvis ikke det du skriver selv. Fatter ikke gleden i å kommentere ting som irriterer deg. Sløsing med tid. For meg er innlegget til trådstarter mer en liten vekker til barnemødre som ikke tenker over den "store" vogna si, enn generell klaging. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.