Gjest bare meg trallalalala Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 heisann. skal til thailand i februar å gud som e gleder meg. men lurer veldig på hvor mye ting koster der??? sånn som mat, drikke (øl) er det masse fine klær der til en billig peng?? hva kan man gjøre som man bare må gjøre liksom som er billig?? masasje hørte jeg var 40 kr. for hele kroppen.... konge om det stemmer... Hehe håper på noen svar fra dere:) klem 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 God mat kan du få fra en femmer og oppover. Du kan få skreddersydde klær for et par tusenlapper, avhengig av hva du bestiller. Ellers er det bare å innrømme det, du får kopier av det meste til en billig penge. Som noen som kjøpte en Levi'sbukse der og spurte om den var ekte. "Yes, yes," var svaret, "real copy" 0 Siter
Gjest thaijajajaj Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 100Bath = ca 16kr Mat fra 30bath-200bath (lett frokost eller dyr middag. Som regel ligger maten på rundt 80-120bath. Anbefaler stekt ris med kylling eller svin til lett-måltid. Kjempegodt og kjempebillig! Drikke Brus/Øl: 20bath-50bath (butikk eller restaurant) Massasje i en hel time (går fort) og du betaler alt fra 100-300bath. Klær: D&G gensere til 150-450 bath, Dior og D&G belter 100-300bath, solbriller 100-200bath. Barne t-skjorter med Disneybiler eller prinsessene 100-150 bath. Jeans fra 100bath opp til 1200bath (uten merke eller eks R&R, Diesel osv). På butikker alt fra 200bath til 400bath. Spør alltid om pris på Taxi og prut! Prut hos skredderen også. Et vennepar av meg fikk en kjole til 4500bath, jeg betalte 5000bath for 3 kjoler (1 til meg og 1 til hver av døtrene mine, min var likedan som hennes). Chinasilke er den beste kvaliteten. Thaisilke er billigere. Ikke stol blindt på den typiske "brenningen" av silken for å vise deg at det er Ekte vare! osv osv. I Phuket er det dyrere. De samme beltene og solbrillene jeg betalte 100 bath for i Bangkok kostet 700bath i Phuket/ Patong!! Og jeg fikk ikke prutet ned til samme pris (dette pga kostandene dem har også med en reise til bangkok der de stort sett gjør storinnkjøp). Jeg fikk derimot prutet ned solbrillene.:0) Massasje i Phuket skulle dem ha mellom 5-600bath for. Prut og prut!!! Si at du betalte så mye osv på et annet marked eller i Bangkok feks. Og så kommer det an på hvor du tar massasje (På stranden, hotellet eller Spa.) Opplevde at de største turistmarked tar mer for en vare en 7-eleven borti gata. De skulle ha 350bath for en snurredings for barn, fikk pruta til 250kr eller beskjed om å gå videre. Jeg gikk. 7-eleven solgte samme dings til 70 bath og det er ikke den billigste butikken! Første gang man er i Thailand kan man shoppe seg gal da det er så billig, men man kan på større turiststeder som Phuket og området rundt, Hua Hin og området rundt og Pattaya prute til det halve (minst). Bangkok er det litt mindre å gå på. Kos dere på tur! Du vil helt sikkert dra dit igjen! 0 Siter
Gjest bare meg trallalalala Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 100Bath = ca 16kr Mat fra 30bath-200bath (lett frokost eller dyr middag. Som regel ligger maten på rundt 80-120bath. Anbefaler stekt ris med kylling eller svin til lett-måltid. Kjempegodt og kjempebillig! Drikke Brus/Øl: 20bath-50bath (butikk eller restaurant) Massasje i en hel time (går fort) og du betaler alt fra 100-300bath. Klær: D&G gensere til 150-450 bath, Dior og D&G belter 100-300bath, solbriller 100-200bath. Barne t-skjorter med Disneybiler eller prinsessene 100-150 bath. Jeans fra 100bath opp til 1200bath (uten merke eller eks R&R, Diesel osv). På butikker alt fra 200bath til 400bath. Spør alltid om pris på Taxi og prut! Prut hos skredderen også. Et vennepar av meg fikk en kjole til 4500bath, jeg betalte 5000bath for 3 kjoler (1 til meg og 1 til hver av døtrene mine, min var likedan som hennes). Chinasilke er den beste kvaliteten. Thaisilke er billigere. Ikke stol blindt på den typiske "brenningen" av silken for å vise deg at det er Ekte vare! osv osv. I Phuket er det dyrere. De samme beltene og solbrillene jeg betalte 100 bath for i Bangkok kostet 700bath i Phuket/ Patong!! Og jeg fikk ikke prutet ned til samme pris (dette pga kostandene dem har også med en reise til bangkok der de stort sett gjør storinnkjøp). Jeg fikk derimot prutet ned solbrillene.:0) Massasje i Phuket skulle dem ha mellom 5-600bath for. Prut og prut!!! Si at du betalte så mye osv på et annet marked eller i Bangkok feks. Og så kommer det an på hvor du tar massasje (På stranden, hotellet eller Spa.) Opplevde at de største turistmarked tar mer for en vare en 7-eleven borti gata. De skulle ha 350bath for en snurredings for barn, fikk pruta til 250kr eller beskjed om å gå videre. Jeg gikk. 7-eleven solgte samme dings til 70 bath og det er ikke den billigste butikken! Første gang man er i Thailand kan man shoppe seg gal da det er så billig, men man kan på større turiststeder som Phuket og området rundt, Hua Hin og området rundt og Pattaya prute til det halve (minst). Bangkok er det litt mindre å gå på. Kos dere på tur! Du vil helt sikkert dra dit igjen! tusen takk for kjempe flot svar !!!!!!!!! TAKKTAKK:) Å nå gleder e meg!!! HEHE 0 Siter
Speak Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 100Bath = ca 16kr Mat fra 30bath-200bath (lett frokost eller dyr middag. Som regel ligger maten på rundt 80-120bath. Anbefaler stekt ris med kylling eller svin til lett-måltid. Kjempegodt og kjempebillig! Drikke Brus/Øl: 20bath-50bath (butikk eller restaurant) Massasje i en hel time (går fort) og du betaler alt fra 100-300bath. Klær: D&G gensere til 150-450 bath, Dior og D&G belter 100-300bath, solbriller 100-200bath. Barne t-skjorter med Disneybiler eller prinsessene 100-150 bath. Jeans fra 100bath opp til 1200bath (uten merke eller eks R&R, Diesel osv). På butikker alt fra 200bath til 400bath. Spør alltid om pris på Taxi og prut! Prut hos skredderen også. Et vennepar av meg fikk en kjole til 4500bath, jeg betalte 5000bath for 3 kjoler (1 til meg og 1 til hver av døtrene mine, min var likedan som hennes). Chinasilke er den beste kvaliteten. Thaisilke er billigere. Ikke stol blindt på den typiske "brenningen" av silken for å vise deg at det er Ekte vare! osv osv. I Phuket er det dyrere. De samme beltene og solbrillene jeg betalte 100 bath for i Bangkok kostet 700bath i Phuket/ Patong!! Og jeg fikk ikke prutet ned til samme pris (dette pga kostandene dem har også med en reise til bangkok der de stort sett gjør storinnkjøp). Jeg fikk derimot prutet ned solbrillene.:0) Massasje i Phuket skulle dem ha mellom 5-600bath for. Prut og prut!!! Si at du betalte så mye osv på et annet marked eller i Bangkok feks. Og så kommer det an på hvor du tar massasje (På stranden, hotellet eller Spa.) Opplevde at de største turistmarked tar mer for en vare en 7-eleven borti gata. De skulle ha 350bath for en snurredings for barn, fikk pruta til 250kr eller beskjed om å gå videre. Jeg gikk. 7-eleven solgte samme dings til 70 bath og det er ikke den billigste butikken! Første gang man er i Thailand kan man shoppe seg gal da det er så billig, men man kan på større turiststeder som Phuket og området rundt, Hua Hin og området rundt og Pattaya prute til det halve (minst). Bangkok er det litt mindre å gå på. Kos dere på tur! Du vil helt sikkert dra dit igjen! Oj, dette var spennende lesing. Skal dit i påsken:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.