Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet to munnspill og en munnharpe og vært veldig fornøyd med pris, kvalitet og service. Noe stort har jeg ikke turt å kjøpe enda, men vurderer sterkt å bestille gitar fra USA. Det er vel som på QXL viktig å sjekke karakterboka til selgeren.

Skrevet

Ja, masse. Har importert varer for salg også. Erfaring: bruk paypal og sjekk karakterbok. Jeg fikk tilbake 2000kr fra paypal da noen som prøvde å svindle meg engang. Riktig bruk og følg retningslinjene gjør deg ganske sikker. Du kan også motta varer som ikke er som forklart, så vær obs på det. Det koster som regel mer å returnere varen og tape på fraktkostnadene enn å bare beholde varen å innse at pengene er tapt...MEN spør heller en gang or ye enn for lite om du lurer på noe, sørg for å sjekke fraktkostnadene til DIN adresse før du byr på noe (ikke alle sender internationalt og noen tar urimelig mye i fraktkostnader). Varene jeg har motatt har stort sett vært kjempefine og som beskrevet. Så mye som jeg har handlet er det såvidt jeg har vært borte i dårlige handler.

Jeg har derimot fått dårlig karakter tilbake fra noen jeg gav minus. Dette "truer" enkelte med i auksjonene sine. Jeg gav minus da varen ikke var som forventet, portoen var skyhøy ifh til faktiske kostnader (bortimot 100$), vanskelig å komme i kontakt med- og ikke interesert å hjelpe meg på noe vis med å finne en løsning på "konflikten". Men på den andre siden var vedkomende ferdig med salget og ikke gjort noe ulovlig. Men man lærer så lenge man lever.:0)

Varer under 200kr er tollfritt.

Varer for opp til 1000kr er tollfrie hvis man merker varen "gift". Altså er det lov å motta gaver for opp til 1000kr tollfritt. Da må ikke varen være fra et firma og avsender må merke varen som nevnt. Ikke alle selgere ønsker å gjøre dette-så spør først.

Over dette må du betale toll på. Da blir avgjørelsen om hvor mye varen vil komme til å koste deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...