Gjest visabruker Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Igår handlet jeg på en stooor elektrobutikk. Varen kostet ca 200kr. Jeg betalte med kort og fikk opp GODKJENT i displayet. Vedkommende "ekstrahjelp" insisterte på at det ble reserveløsning så jeg måtte underskrive. Deretter trengte han kontrollnr på kortet mitt. Han skrev ned de 3 nr på kortet jeg er nesten sikker på at de ikke har lov å notere. Jeg utførte "ordre" og gikk. Hva gjør jeg nå? Finner ikke noe sted på nettet opplysninger om dette. Er det ulovlig? Hvem informerer jeg? Tenkte sende mail til sjefen, men trenger å referere til fakta om dette ikke er lov! Tips mottaes med takk. 0 Siter
Enina Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Hvis du fikk GODKJENT i displayet så skal det ikke komme reserveløsning. Hvis det skulle komme r.løsning, så tar det først litt lengre tid enn vanlig, + at da kommer det opp en lang kassalapp. Da skal du signere på en striplet linje, men IKKE oppgi disse 3 numrene. Disse 3 numrene brukte vi før i tiden da vi tok imot sjekker. Håper jeg husker riktig nå, det er noen år siden jeg sluttet i butikk. 0 Siter
Gjest visabruker Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Hvis du fikk GODKJENT i displayet så skal det ikke komme reserveløsning. Hvis det skulle komme r.løsning, så tar det først litt lengre tid enn vanlig, + at da kommer det opp en lang kassalapp. Da skal du signere på en striplet linje, men IKKE oppgi disse 3 numrene. Disse 3 numrene brukte vi før i tiden da vi tok imot sjekker. Håper jeg husker riktig nå, det er noen år siden jeg sluttet i butikk. Jeg vet alt dette, så derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå? Jeg gav beskjed om at jeg fikk godkjent i displayet. Javel svarte han, men det har vært reseveløsninger i hele dag hvertfall så du må skrive under her.... Jeg er ikke den som bestrider "ordre" i en slik situasjon liksom, så hva gjør jeg videre? 0 Siter
Enina Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Jeg vet alt dette, så derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjøre nå? Jeg gav beskjed om at jeg fikk godkjent i displayet. Javel svarte han, men det har vært reseveløsninger i hele dag hvertfall så du må skrive under her.... Jeg er ikke den som bestrider "ordre" i en slik situasjon liksom, så hva gjør jeg videre? Stikke innom butikken og ta en prat med daglig leder? 0 Siter
tonie Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Dette synes jeg høres ganske så tvilsomt ut. Jeg ville tatt kontakt med banken så raskt som mulig og fått kortet sperret. Hvis han skrev ned både kortnummer og de andre tallene kan han vel handle så mye han vil på nettet med kortet ditt? 0 Siter
sweetness Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Det er da flere plasser som bruker de tre kontrollsiffrene fortsatt. Jeg tror ikke du har grunn til å være skeptisk, men du kan jo evt gå tilbake å snakke med dem om hvilke rutiner de har på dette. 0 Siter
Gjest visabruker Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Det er da flere plasser som bruker de tre kontrollsiffrene fortsatt. Jeg tror ikke du har grunn til å være skeptisk, men du kan jo evt gå tilbake å snakke med dem om hvilke rutiner de har på dette. Det er ikke lenge siden det sto i avisen at de IKKE har lov å skrive ned disse 3 nr. Kontrollnr er nr med tall og bokstaver...Skal jeg ta kontakt med butikken må jeg nesten ha ref. å vise til... 0 Siter
Gjest Ikke noe problem dette Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Stikke innom butikken og ta en prat med daglig leder? Jeg har selv jobbet i forretning, og opplevde en gang i blant at transaksjonene gikk over på reserveløsning(spesielt før jul). Vi skulle da notere kontrollnummeret på kortet, utløpsdato, samt at kunden skulle underskrive(såvidt jeg husker). Uansett, følg med på bankutskriften din(ta vare på kvitteringen du har) - kommer den en transaksjon som du ikke vedkjenner så klag til visa. Hvis noen skal misbruke kortinformasjonen din så er det ikke du som sliter - det er visa(så lenge det ikke er din underskrift som er brukt. 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Det er ikke lenge siden det sto i avisen at de IKKE har lov å skrive ned disse 3 nr. Kontrollnr er nr med tall og bokstaver...Skal jeg ta kontakt med butikken må jeg nesten ha ref. å vise til... Sperr kortet. Det kan brukes til å handle på nettet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.