Gjest [email protected] Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg er fysioterapeut og burde vite bedre, men jeg jogget litt for langt på asfalt her om dagene og har nå smerter på lateralsiden av foten ved festet for M. fibularis longus. smertene er verst når jeg fotavvikler. jeg er ganske sikker på at det er snakk om en akutt fibularistendinitt. det er også rødt og hovent og varmt på stedet. Jeg lurer nå på om ikke det beste er at jeg får en kortisoninjeksjon med en gang og blir ferid med det. Jeg har aldri vært plaget med dette før og trener veldig mye aerobic etc Det var nok joggingen som ikke var bra og det skal jeg slutte med. Dessuten skal jeg skaffe meg innleggssåler mot overpronasjon. Tror du det er best jeg prøver NSAIDs først eller kan jeg gå direkte på en injeksjon? Kan fastlegen sette injeksjonen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Greit med deg som stiller diagnose selv osv. Men når jeg tenker tilbake på egen løping, overbelastning, skader osv., ser jeg at jeg ikke bestandig var helt realistisk og kanskje "litt kjapp i svingene". Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men heller hva vi pleier å gjøre ved slike skader som du beskriver. Nedising ett par ganger daglig, avlasting og alternativ trening og kanskje NSAID en ukes tid. Cortison ser vi ofte an !! Noen ganger kan man i dette området oppleve tretthetsbrudd også, så hvis ro ikke fører til bedring, så bør nok dette også vurderes. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.