Gå til innhold

1.grads frostskade+alkoholinntak...noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag oppdaget jeg at jeg var veldig rød i kinnene,og det gikk ikke bort..dette var på jobb-det var veldig kaldt da jeg gikk til og fra jobb. Kom hjem senere på kvelden og kjente at jeg var veldig varm i kinnene,det svidde en del og huden va rlitt opphovnet. Leste på internett og det virket somd et kunne stemme at det var en 1.grads frostskade. Hsr ingen blemmer, så det kan ikke være noen alvorligere grad. Leste også at "froskader kombinert med alkoholinntak øker faren for alvorlig frostskade" ,men jeg anntok at dette gjaldt de med mer alvorlig frostskade... Jeg drakk altså alkohol igår, og idag svir/klør det veldig, og jeg har fått flere røde partier. Minner veldig om soleksem,det klør bare enda mer. Men har fortsatt ingen blemmer, så det jeg lurer på er om det da går over av seg selv? Det virker som jeg gjorde vondt verre da jeg drakk alkohol, fordi før jeg begynte å drikke hadde faktisk hevelsen gitt seg litt. Idag er jeg bare enda rødere. Er det noe jeg må gjøre for å få det bort,eller skal jeg bare vente og se om det går over?Jeg smører meg inn med "A krem" ofte. Må gå frem og tilbake til jobb imorgen også, så kan ikke holde meg helt borte fra kulda heller...men hvis jeg dekker til ansiktet bør det vel gå bra. Håper bare ikke jeg har ødelagt huden helt nå, med det alkohol inntaket igår!? Siden det stod at alkohol øker faren for alvorlig frostskade. Men selv om jeg klør og er rødere idag, er det vel fortsatt bare 1.grads frostskade jeg har, siden jeg ikke har de blemmene f.eks`?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg *tror* det er sånn at problemet med alkohol er når du blir utsatt for kulde etter du har drukket. Tror ikke alkoholinntak etterpå har noe å si. Dekk deg godt til og smør godt med en fet krem, så går det nok fint :)

Skrevet

Hvis du allerede har pådratt deg en frostskade, så vil ikke alkoholinntak forværre dette. Det er etter alkoholinntak (altså hvis du er berust/full) og befinner deg ute, så vil frostskadene som regel bli verre, fordi man i beruset tilstand ikke er i stand til å tolke/ikke merker kulda så godt... Så at du fikk skader på fredag, og drikker lørdag har ingenting å si (såfremt du ikke er ute i kulda i fylla da:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...