Gå til innhold

Hjelp! Fotoredigering julekort..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Koster? Hvor?

Photoshop koster rundt 8000 kroner. Det er ikke noe å anbefale når du sier du ikke har peiling. Picasa er bra, men du kan også kjøpe en "light"-versjon av Photoshop som heter Adobe Photoshop Elements, siste versjon er 6. Koster fra i overkant av 600 til rundt 900 kroner. Tenker du greier deg lenge med Picasa.

Annonse

Jeg har bare åpnet bildene i paint, høyreklikk på bildet, velg Åpne i.... og paint. (OBS - opprett først en kopi av bildet, så du ikke ødelegger det eneste du har :-)

Der har jeg klippet ut deler av bilder, men det er vanskelig å få de ulike delene man klipper ut like store. Har også måttet forminske dem siden bildet ikke scroller nedover når man fører markøren ned.. Du kan velge Bilde - Strekk/Forskyv og skriv inn f.eks 50% både horisontalt og vertikalt, dermed halverer du str. Mer enn det bør du ikke forminske, siden kvaliteten fort blir for dårlig for julekortene.

Jeg har virkelig heller ikke peiling, og ingen fancy programmer, men mitt julekort ble ganske fint likevel. Riktignok satte jeg bare sammen to utklipp. Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...