Gå til innhold

Jobb - og være hjemme med syke barn


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Det blir vel noe mindre egenmelding dersom man skriver noe av det som timer? Eller tar de tre dager i ett uansett om det er halv dag eller tre dager?? Ikke vet jeg, mulig mannen min tar det ut som avspasering senere.... Kan ikke få spurt han nå.

Vanligvis er det slik at man bruker en egenmelding enten man er borte en dag eller tre dager. Dersom man jobber halve dagen, kan man vel ofte velge å heller avspasere de timene man er borte fra arbeidet.

Man kan ikke ha sykedag/egenmelding og samtidig opparbeide seg flexitimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis er det slik at man bruker en egenmelding enten man er borte en dag eller tre dager. Dersom man jobber halve dagen, kan man vel ofte velge å heller avspasere de timene man er borte fra arbeidet.

Man kan ikke ha sykedag/egenmelding og samtidig opparbeide seg flexitimer.

Jamen.... egentlig hadde jeg jo ikke trengt å gjøre noe for jobben i dag, siden jeg hadde "sykt-barn-dag". Så er jeg snill og bruker noen timer på jobben (telefon og mail) likevel - som jeg forsåvidt kunne ha gjort i kveld (og da regnet timer for det, men da hadde jeg ikke kunnet ta to av de telefonene, som til sammen tok 30-40 minutter).

Så det må da være korrekt at jeg skriver opp disse timene, slik jeg gjør for annet kveldsarbeid eller enkelttimer jeg jobber i helgene hjemme - og samler det opp og avspaserer?

Ser ikke noe galt i dette i det hele tatt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen.... egentlig hadde jeg jo ikke trengt å gjøre noe for jobben i dag, siden jeg hadde "sykt-barn-dag". Så er jeg snill og bruker noen timer på jobben (telefon og mail) likevel - som jeg forsåvidt kunne ha gjort i kveld (og da regnet timer for det, men da hadde jeg ikke kunnet ta to av de telefonene, som til sammen tok 30-40 minutter).

Så det må da være korrekt at jeg skriver opp disse timene, slik jeg gjør for annet kveldsarbeid eller enkelttimer jeg jobber i helgene hjemme - og samler det opp og avspaserer?

Ser ikke noe galt i dette i det hele tatt!!!!

Sykt-barn-dag er ikke en fridag, men en mulighet til å være hjemme for å ta seg av sykt barn. Har man anledning til å jobbe litt er det fint, men ikke noe man har krav på ekstra fri eller ekstra betalt for. Man har jo allerede fått betalt for denne dagen, og det er _ikke_ en feriedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt-barn-dag er ikke en fridag, men en mulighet til å være hjemme for å ta seg av sykt barn. Har man anledning til å jobbe litt er det fint, men ikke noe man har krav på ekstra fri eller ekstra betalt for. Man har jo allerede fått betalt for denne dagen, og det er _ikke_ en feriedag.

Men hvis det er slik, vil jeg jo heller "drite" i jobben den dagen, og ikke være så fleksibel som jeg pleier å være - og heller vente til jeg er på jobb igjen med å ta de telefonene og skrive de mailene.....

Er jeg kynisk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ungene var mindre fikk jeg stadig telefoner hjemme når de var syke. Det var da som regel fra kunder som hadde fått hjemmenummeret mitt på jobben. Da sa jeg klart fra at det ikke kom på tale å snakke med kunder når jeg har syke barn, det er ikke mulig å snakke med kunder når det sitter en gråtende unge på fanget.

Nå som de er blitt større (7 og 9) er det ikke noe problem å jobbe litt, så jeg leser e-post og tar evt. noen telefoner selv hvis det er nødvendig, men ettersom jeg sa såpass klart fra tidligere er det sjelden noen som ringer til meg. Den jobben jeg evt. gjør når jeg har syke barn tar jeg på fleksibel-kontoen som går begge veier på min jobb, dvs. jeg kan evt. gå tidligere en dag for å høre skolekoret f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er slik, vil jeg jo heller "drite" i jobben den dagen, og ikke være så fleksibel som jeg pleier å være - og heller vente til jeg er på jobb igjen med å ta de telefonene og skrive de mailene.....

Er jeg kynisk nå?

Kynisk og kynisk - ikke så engasjert i jobben din, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kynisk og kynisk - ikke så engasjert i jobben din, i hvertfall.

Jo, jeg er engasjert i jobben min - men har ikke lyst til å jobbe gratis, eller ekstra uten å få betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er engasjert i jobben min - men har ikke lyst til å jobbe gratis, eller ekstra uten å få betalt.

Det jobber jo ikke gratis denne tiden, du får jo betalt hele denne dagen, skulle du liksom ha betalt dobbelt? Du har jo bare fått anledning til å være hjemme for å ta deg av barnet; om barnet ikke trenger din fulle oppmerksomhet hele tiden kan du vel jobbe litt? Jeg kan bare ikke forstå slik tankegang...

Nå er min jobb også slik at ingen tar unna det jeg ikke får gjort - om jeg får jobbet et par timer hjemme, "ryddet" i mailboksen etc., får jeg det _litt_ lettere dagen etter, derfor er det en vinn-vinn-situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...