Gjest OlavKL Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei, er mann 37 år. Trener, skadet i perioden fra 2003-2005. Tok opp trening for fult i 2006 med snitt 230 km pr mnd. Fikk i 2006 problemer med at begge leggene - de økte i volum under trening. Opp mot 50% økning, samt at de i perioder var svært vonde. Begynte bl.a. med compex muskelstimulator, massasje, akkupunktur. Siste tiltak har vært å ta i bruk Kinesio taping. I 2006 var problemet på nivå 9 av 10. Er nå nede i 5 av 10. Har sjekket for compartment syndrom men ingen påvist sammenheng. I dag blir leggende tunge og vonde, men med mindre hevelse enn tidligere. Taper med Kinesio taping 1 gang i uke, noe som gjør at beina er gode i 2-3 dager. Har du noen formening om hva problemet kan være og hvilke spesialist jeg bør kontakte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Når det gjelder leggene dine er det meste allerede gjort diagnostisk og behandlingsmessig. Men uansett, jeg synes "det lukter" copartmentsyndrom) lang vei. Den jeg synes er flinkest med dette er Dr. Odd Dahljord på NIMI Ullevål stadion. Noen bedre har ikke jeg å forslå. God Jul og lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olav K Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Når det gjelder leggene dine er det meste allerede gjort diagnostisk og behandlingsmessig. Men uansett, jeg synes "det lukter" copartmentsyndrom) lang vei. Den jeg synes er flinkest med dette er Dr. Odd Dahljord på NIMI Ullevål stadion. Noen bedre har ikke jeg å forslå. God Jul og lykke til ! Hei, har vært innom NIMI, men ikke Dahljord, og de kunne ikke påvise compartment. Det ble tatt mr hvis jeg ikke husker feil. Men, har jo hatt konsultasjon hos andre på NIMI tidligere med bl.a. en akilles hvor jeg ble anbefalt å hvile - hvile og hvile for så å ta turen til Dahljord og så bli anbefalt en "skraping" - problem solved. Så tar i mot rådet og søker å få en time hos Dahljord. Takk for din interesse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.