frosken Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Når man er dum nok til å kjøre utenfor veien på vei til hytta, så er ingenting så verdifullt som et medlemsskap i NAF! Jeg ringer det magiske nummeret til NAFs veghjelp, og en snill og omsorgsfull dame spør bekymret om jeg har det bra. Siden jeg så avgjort har det bra da jeg var 200 meter unna hytta når det skjedde, så sørget den snille damen for at en snill mann med stor bil ringte fem minutter senere. Så nå kommer det straks en snill mann og rydder opp etter min noe uryddig kjøring . Tenk om det hadde vært like hyggelig å ringe andre steder som det er til NAF! 0 Siter
Gjest Ikke like fornøyd... Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Synd ikke NAF har medlemsskap på bilen, men på den enkelte fører... Vi har en bil, og medlemsskapet sto på mannen min. Så startet ikke faenskapen en dag, jeg hadde bilen, og ringte NAF - som forklarte at jeg ikke hadde noe medlemsskap. Dermed måtte min mann ringe dem, men det holdt heller ikke - fordi de visste jo at han ikke hadde kjørt i og med at jeg hadde ringt noen minutter før. Så da sto jeg der, da, med en bil som var død og uten veihjelp. Takke faen for at dette skjedde i en by, og ikke på hytta... Så nå har vi byttet veihjelper, og NAF får seile sin egen sjø. Men det var jo godt at du fikk hjelp, da! ;-) 0 Siter
Gjest såfrekt! Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Synd ikke NAF har medlemsskap på bilen, men på den enkelte fører... Vi har en bil, og medlemsskapet sto på mannen min. Så startet ikke faenskapen en dag, jeg hadde bilen, og ringte NAF - som forklarte at jeg ikke hadde noe medlemsskap. Dermed måtte min mann ringe dem, men det holdt heller ikke - fordi de visste jo at han ikke hadde kjørt i og med at jeg hadde ringt noen minutter før. Så da sto jeg der, da, med en bil som var død og uten veihjelp. Takke faen for at dette skjedde i en by, og ikke på hytta... Så nå har vi byttet veihjelper, og NAF får seile sin egen sjø. Men det var jo godt at du fikk hjelp, da! ;-) Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM??? Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen... Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort.... Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM??? Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen... Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort.... Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer Det var jo også noe å bli så hissig for 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Når man er dum nok til å kjøre utenfor veien på vei til hytta...'' Men koffor i himmelens navn kjørte du utenfor veien på vei til hytta? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM??? Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen... Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort.... Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer ''Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen...'' Det var da faens så rart at NAF pleier å reparere bilen da, hvis det er slik du sier så burde jo alle ansatte i NAF ha vært leger da! 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 ''Når man er dum nok til å kjøre utenfor veien på vei til hytta...'' Men koffor i himmelens navn kjørte du utenfor veien på vei til hytta? Noe må ha vært feil med veien - eller muligens med bilen? Ikke med meg! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM??? Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen... Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort.... Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer Vi hadde tidligere bare ett medlemskap som stod på meg, men mener temmelig bestemt at mannen min fikk hjelp også når jeg ikke var med. Nå stod bilen også på meg da, vet ikke om det hadde noe å si. Nå har vi to biler og dobbelt medlemskap... 0 Siter
Orio Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Noe må ha vært feil med veien - eller muligens med bilen? Ikke med meg! Antagelig var det veien. Som bilfører har du jo et ansvar for at bilen er i forsvarlig stand. :- ) 0 Siter
Gjest såfrekt! Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen...'' Det var da faens så rart at NAF pleier å reparere bilen da, hvis det er slik du sier så burde jo alle ansatte i NAF ha vært leger da! Fra NAF sine sider: # Medlemskapet er personlig og sikrer deg hjelp - også når du kjører lånt/leid bil eller som passasjer - i hele Europa. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Fra NAF sine sider: # Medlemskapet er personlig og sikrer deg hjelp - også når du kjører lånt/leid bil eller som passasjer - i hele Europa. Ok! takk for opplysningen. 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 Antagelig var det veien. Som bilfører har du jo et ansvar for at bilen er i forsvarlig stand. :- ) NAF-mannen var snill, og fremhevet hvor vanskelige føreforhold det var her oppe - for ikke å snakke om da han også fortalte at han også hadde vært utenfor veikanten med sin egen bil for en uke siden. Kanskje han egentlig var ekspert på hvordan bidra til best mulig selvfølelse hos litt (eller svært) inkompetente bilister? 0 Siter
cathlin Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 VIl du dele med oss hva det magiske nummeret var? 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 Synd ikke NAF har medlemsskap på bilen, men på den enkelte fører... Vi har en bil, og medlemsskapet sto på mannen min. Så startet ikke faenskapen en dag, jeg hadde bilen, og ringte NAF - som forklarte at jeg ikke hadde noe medlemsskap. Dermed måtte min mann ringe dem, men det holdt heller ikke - fordi de visste jo at han ikke hadde kjørt i og med at jeg hadde ringt noen minutter før. Så da sto jeg der, da, med en bil som var død og uten veihjelp. Takke faen for at dette skjedde i en by, og ikke på hytta... Så nå har vi byttet veihjelper, og NAF får seile sin egen sjø. Men det var jo godt at du fikk hjelp, da! ;-) Det virker som om de er blitt svært nøye med å kontrollere at det er bilføreren som er naf-.medlem, og de spurte også om det var jeg som sto som eier av bilen, uten at jeg vet om det også har betydning. Men jeg er fortsatt imponert over hvor greie de er:-) Han som kom passet til og med på at jeg fikk parkert bilen på en måte som er ganske idiotsikker i forhold til å komme meg ut neste gang jeg skal kjøre... 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM??? Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen... Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort.... Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer Vet du tilfeldigvis hvor mange ganger i året man kan få veihjelp gratis? 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 VIl du dele med oss hva det magiske nummeret var? Er litt usikker på om det ikke er best å holde det for seg selv. Avhenger litt av hvor mange ganger jeg kommer til å kjøre meg fast denne julen... Naf-mannen syntes jeg skulle investere i nye piggdekk. Han mente at fem år gamle piggdekk ga økt ulykkesrisiko. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Er litt usikker på om det ikke er best å holde det for seg selv. Avhenger litt av hvor mange ganger jeg kommer til å kjøre meg fast denne julen... Naf-mannen syntes jeg skulle investere i nye piggdekk. Han mente at fem år gamle piggdekk ga økt ulykkesrisiko. Hallo! 5 år gamle piggdekk??? Du må ha ei meget god livsforsikring. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Vet du tilfeldigvis hvor mange ganger i året man kan få veihjelp gratis? Jeg tror det er bare 2 ganger i året nå. Tidligere var det vel ubegrenset, men det var noen få som utnyttet dette så til de grader at de ble nødt til å sette et tak. ) 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 Hallo! 5 år gamle piggdekk??? Du må ha ei meget god livsforsikring. Dekkene skiftes på det faste verkstedet hvert år, og jeg har bedt dem vurdere hvorvidt jeg trenger nye dekk hver gang. Verkstedet (og bilforhandleren) har vært helt entydige på at de er gode nok fortsatt... 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Skrevet 20. desember 2007 Jeg tror det er bare 2 ganger i året nå. Tidligere var det vel ubegrenset, men det var noen få som utnyttet dette så til de grader at de ble nødt til å sette et tak. ) Da må jeg holde meg på veien til over nyttår! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.