Gå til innhold

Jeg liker NAF!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om det ikke er best å holde det for seg selv. Avhenger litt av hvor mange ganger jeg kommer til å kjøre meg fast denne julen...

Naf-mannen syntes jeg skulle investere i nye piggdekk. Han mente at fem år gamle piggdekk ga økt ulykkesrisiko.

Lov meg å kjøre forsiktig:-)

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

21

• Orio

10

• cathlin

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet du tilfeldigvis hvor mange ganger i året man kan få veihjelp gratis?

Med sikkerhet: 2 ganger!

Skrevet

Lov meg å kjøre forsiktig:-)

Jeg lover! Jeg lovte naf-mannen det også. Jeg skulle kjøre sakte, holde god avstand og passe på de som kom bak. Så du ser jeg er godt forberedt!

Skrevet

Synd ikke NAF har medlemsskap på bilen, men på den enkelte fører...

Vi har en bil, og medlemsskapet sto på mannen min. Så startet ikke faenskapen en dag, jeg hadde bilen, og ringte NAF - som forklarte at jeg ikke hadde noe medlemsskap. Dermed måtte min mann ringe dem, men det holdt heller ikke - fordi de visste jo at han ikke hadde kjørt i og med at jeg hadde ringt noen minutter før. Så da sto jeg der, da, med en bil som var død og uten veihjelp. Takke faen for at dette skjedde i en by, og ikke på hytta...

Så nå har vi byttet veihjelper, og NAF får seile sin egen sjø.

Men det var jo godt at du fikk hjelp, da! ;-)

Nå har jeg lest gjennom vedtektene til naf*s veghjelp, og der står det at dersom en husstand bare har en bil, så vil medlemsskapet også gjelde om ektefelle eller samboer kjører bilen.

Gjest Ikke like fornøyd...
Skrevet

Hvorfor i all verden venter du hjelp fra NAF når du ikke er MEDLEM???

Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen...

Jeg regner ikke med å kunne trene på mannens medlemsskap på SATS, ei heller å kunne kjøre buss på hans månedskort....

Her i huset er vi BEGGE medlem av NAF, slik at vi begge kan få hjelp om noe skjer

Kjære, hyggelige DOL'er: Beklager at jeg skrev et svar her, og fortalte om min egen erfaring. Jeg lover dyp og hellig å aldri gjøre det igjen, slik at du slipper å hisse deg opp.

Dette var ubetenksomt av meg, og jeg håper du klarer å roe deg ned igjen. Til mitt usle forsvar så kan jeg ikke si annet enn at nei, jeg hadde ikke lest i vedtektene, fordi det var så usannsynlig at det ikke var BILEN som sto i sentrum i medlemsskapet.

Igjen: Jeg er lei for at jeg plaget deg.

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom vedtektene til naf*s veghjelp, og der står det at dersom en husstand bare har en bil, så vil medlemsskapet også gjelde om ektefelle eller samboer kjører bilen.

Dette ligger noen små år tilbake i tid, så det kan godt være slik nå. Flott at du fikk hjelp!

Skrevet

Vi hadde tidligere bare ett medlemskap som stod på meg, men mener temmelig bestemt at mannen min fikk hjelp også når jeg ikke var med. Nå stod bilen også på meg da, vet ikke om det hadde noe å si.

Nå har vi to biler og dobbelt medlemskap...

Det er jo det som ville være det mest riktige, da, at det er bilen som er sentralt i medlemsskapet. Men slik gikk det ikke dengang.

Skrevet

''Det er PERSONER som er medlem, ikke bilen...''

Det var da faens så rart at NAF pleier å reparere bilen da, hvis det er slik du sier så burde jo alle ansatte i NAF ha vært leger da! :)

He-he...

Gjest såfrekt!
Skrevet

Kjære, hyggelige DOL'er: Beklager at jeg skrev et svar her, og fortalte om min egen erfaring. Jeg lover dyp og hellig å aldri gjøre det igjen, slik at du slipper å hisse deg opp.

Dette var ubetenksomt av meg, og jeg håper du klarer å roe deg ned igjen. Til mitt usle forsvar så kan jeg ikke si annet enn at nei, jeg hadde ikke lest i vedtektene, fordi det var så usannsynlig at det ikke var BILEN som sto i sentrum i medlemsskapet.

Godt, takk for at du tok til fornuft!

Skrevet

Min kjære var på NAF forleden for å gjøre ett eller annet med bilen og han kunne fått det på mitt medlemsskap hadde de bare klart å finne meg i databasen. :o)

Skrevet

Drit nå i dem da!

Skrevet

Jeg liksom gled litt utfor i dag og min omsorgsfulle bilmann serverte pepperkaker og gløgg og hentet pledd mens han gjorde noe med bilen så den startet igjen og så trillet han den på plass for meg. :-)

Pepperkaker frosken! PEPPERKAKER!!!

Skrevet

Jeg liksom gled litt utfor i dag og min omsorgsfulle bilmann serverte pepperkaker og gløgg og hentet pledd mens han gjorde noe med bilen så den startet igjen og så trillet han den på plass for meg. :-)

Det er hva jeg kaller service! :)

Skrevet

Saken er avgjort. Hvis jeg får meg bil skal jeg melde meg inn i falck. Pepperkaker og pledd mens bilen blir fiksa, det slår alt.

Skrevet

Vet du tilfeldigvis hvor mange ganger i året man kan få veihjelp gratis?

Bør jeg bli bekymret? Du pleier vel å holde deg på veien når du er ute og kjører?

Skrevet

Saken er avgjort. Hvis jeg får meg bil skal jeg melde meg inn i falck. Pepperkaker og pledd mens bilen blir fiksa, det slår alt.

ikke sant! :-) en årsavgift på kroner et eller annet og så kan man henge på telefonen så mye man vil (og tro meg jeg har erfaring!).

Skrevet

Noe må ha vært feil med veien - eller muligens med bilen? Ikke med meg!

Jeg tror veien der er helt fin.

Skrevet

Jeg liker også Falck. Det gjorde kjæresten min også, da han hadde glemt å fylle bensin på bilen min da vi var på hytta sist.

Skrevet

ikke sant! :-) en årsavgift på kroner et eller annet og så kan man henge på telefonen så mye man vil (og tro meg jeg har erfaring!).

Bør jeg være bekymra for deg også? Høres ut som du og frosken trenger å bli litt mer forsiktige i trafikken, ikke drive og kjøre av veien i ett sett. :- )

Skrevet

Åh, falckene er så søte! Det er nesten så jeg kjører utfor med vilje for å få litt omsorg og sånn:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...