Gjest Fru Frost Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg nevnte for venninnen min at kanskje vi skulle feste litt på nyåret, og at jeg da også kunne spørre en annen venninne som hun ikke har møtt. Så sa hun at jeg måtte ikke tro hun var rasistisk, men hun likte ikke disse kineserene. Hun er fra --- sa jeg, overrasket over det hun sa. Hun hadde prøvd å snakke med noen på jobb, men hun fant ikke tonen med de (eller noe slikt) sa hun. Jeg ble skuffet og lei meg. Tenk å ikke gi henne sjangsen en gang. Hun er veldig hyggelig, sa jeg. Ja, det er hun nok. Men jeg sier nei takk, sa hun. :-( Javel sa jeg, og begynte raskt å snakke om noe annet. :-0 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Syns du takla det på en fin måte eg. Om venninnen din ikkje liker folk fra --- så får det være hennes sak, ho har vel aldri vært i --- kan eg tenke meg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jøsses. Jeg hadde tatt det som en dårlig spøk tror jeg. Mente hun det virkelig alvorlig?! Snakker om å være forutinntatt og fordomsfull! 0 Siter
Gjest Fru Frost Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jøsses. Jeg hadde tatt det som en dårlig spøk tror jeg. Mente hun det virkelig alvorlig?! Snakker om å være forutinntatt og fordomsfull! Ja, hun mente det alvorlig. 0 Siter
Gjest Fru Frost Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Syns du takla det på en fin måte eg. Om venninnen din ikkje liker folk fra --- så får det være hennes sak, ho har vel aldri vært i --- kan eg tenke meg. Takk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det er noe av det teiteste jeg har hørt. Det går ikke an å skjære alle over en kant på den måten uansett hvor de kommer fra. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg hadde vært så "barnslig" at jeg da ikke hadde invitert henne på fest mer, og om hun da "tilfeldigvis" fikk høre at jeg hadde hatt fest en helg, så ville jeg svart "det kom folk fra --- så da antok jeg at du ikke ville komme?" og gi inntrykk av at du heller inviterer folk som godtar alle (f eks de fra --- og andre land kommer jo på fest med deg som er hvit), heller enn de som er trangsynte og vanskelige. Kanskje hun tar et hint at det ikke er noe koselig å være den som blir "utelatt", og finner ut at hun vil prøve å inkludere folk litt mer selv? Eller du kan si halvveis på spøk at du skal ha fest i helga, men folk fra *hjembyen hennes om den er ulik fra din/eller folk med briller osv* ikke er invitert idag pga de er vanskelig å holde en samtale med.. mulig hun da ser selv hvor "teit" hun er? Grer man alle under en kam blir det lett floker 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Ikke så mye annet du kunne gjort enn det du gjorde! :0) Ikke alle liker alle,så det må man respektere. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Hvis man tror at man finner tonen med folk ut fra hudfarge så har man fremdeles mye å lære. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.