Gå til innhold

Vaske håndklær for seg selv.. HVORFOR???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, de aller fleste vasker seg jo i dusjen da, eller så mister man jo faktisk ganske mye av poenget. Og får man bremsespor på handduken etter dusj så har man missa poenget med å dusje...

''Vel, de aller fleste vasker seg jo i dusjen da, eller så mister man jo faktisk ganske mye av poenget. ''

LOL

Jeg vasker gjerne håndklær på 60 grader, og tar da med alt annet i samme farge som tåler den temperaturen.

Og det samme gjør jeg! :-)

Ser ikke noen grunn til et 'prinsippielt skille' mellom håndklær og annen bomull i passende kulør som tåler 60 grader;-)

Ok, det kan være så.. Men, jeg liker ikke skrubbe-effekten man får uten, så her er det først skyllemiddel, så tørketrommel:-)

Jeg bruker bare skyllemiddel på slikt som ikke kan tas i trommelen.

I "gamle dager", før jeg fikk trommel, brukte jeg skyllemiddel for å få det mykt, men nå med trommel synes jeg at skyllemiddelet bare tilfører parfyme.

Gjest ChiengMai

Jeg vasker handklær kun sammen med vaskekluter, kjøkkenkluter og koppehandklær. Vasker det ikke sammen med klær, syns klærne blir nuppete av det. Dessuten kokvasker jeg de tingene jeg har nevnt, ikke særlig lurt å kokvaske klær.

Annonse

Gjest ChiengMai

For at håndklær, truser etc skal bli reine nok, skal temperaturen være 60 grader eller mer. Jeg blander alt som tåler den temperaturen, og sorterer mest etter farge. Tull at man ikke skal bruke skyllemiddel i håndklær. Plagg med stretch derimot skal ikke ha skyllemiddel.

Man skal ikke bruke skyllemidler i handklær av den enkle grunn at man ødelegger noe av absorberingsevnen med skyllemiddelet. Det har stått på bruksanvisninga til de luksushåndklærne jeg har fått i gave opp gjennom årene.

Man skal ikke bruke skyllemidler i handklær av den enkle grunn at man ødelegger noe av absorberingsevnen med skyllemiddelet. Det har stått på bruksanvisninga til de luksushåndklærne jeg har fått i gave opp gjennom årene.

Og det stemmer med min erfaring :-) Av og til når jeg er på besøk og får utlevert et badehåndkle, så synes jeg det tar en evighet å bli tørr... I hvertfall hos broren min skyldes det bruk av skyllemiddel .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...