Gå til innhold

Bruker du barnas julepynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig bruker vi barnas julepynt - det er jo det mest sjarmerende som finnes. ;o)

Mamma pynter fremdeles treet med de rare, skeive englene og nissene jeg lagde på barneskolen, forresten.

Fortsetter under...

Skrevet

Å ja, julepynt lagd av tre "barn" i årenes løp må fram i jula. Her er det nok "rotete", ja, men alle ting har sin faste plass og der skal de stå. Det samme gjelder pynten på juletre, masse hjemmelagd. Likeså pynteting vi har arvet etter avdøde slektninger og broderte juleduker etter bestemor.

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Selvfølgelig :)

Her står nissene barna har laget fremme, juletrepynten de lager bruker vi også. Juletreet blir jo ikke perfekt uten den spesielle pynten :)

Jeg vet om noen som kaster all julepynt barna kommer hjem med .... det verste av alt er at hun kan gjøre det mens barna ser på .... stakkars barn.

Skrevet

Ungene mine har aldri laget noe julepynt, jeg er ikke av det kreative slaget. Men jeg har min egen julepynt som jeg laget da jeg gikk på skolen og det hender det jeg putter bak sånn at ingen egentlig ser det ;o)

Skrevet

Her står nissene barna har laget fremme, juletrepynten de lager bruker vi også. Juletreet blir jo ikke perfekt uten den spesielle pynten :)

Jeg vet om noen som kaster all julepynt barna kommer hjem med .... det verste av alt er at hun kan gjøre det mens barna ser på .... stakkars barn.

Herre-min-jesus, det er enkelte som aldri skulle ha fått lov til å formere seg.

Skrevet

At det går an å gjøre noe sånt mot sine egne barn. Tenker hun ikke i det hele tatt?

Annonse

Skrevet

Jeg får helt tårer i øynene når jeg hører sånt. Her beundres alt ungene har med seg hjem av selvlagde ting og skrytes masse av - det er jo så koselig! Kunne ikke falle meg inn å kaste det nei! Det er jo proppfullt av gode minner selv om det ikke er stilfult og lekkert.

Skjønt - poden lagde noen påskeegg i barnehagen for 5-6 år siden, en eller annen teknikk hvor de dyppet utblåste egg i lilla maling. Det er den mest dyrebare og lekreste påskepynten jeg har! De er bare utrolig fine!

Skrevet

Mine foreldre bruker fortsatt barnas julepynt, selv om det er mange år siden vi var barn (og siden vi lagde den). Noe har selvfølgelig måttet gi tapt i årenes løp, men de har fortsatt et filthjerte jeg lagde i førsteklasse.

Skrevet

Snuppa har laget en kjempefin julekrybbe i papir på skolen, den er pent pakket inn og den skal kjæresten min få fra henne til jul. :o) Den skal frem hver jul fremover - uten tvil!

Det spørs vel om dere er sammen i fremtiden det da.

Skrevet

Jeg synes synd på de som ikke klarer å se skjønnheten i pynten som egne barn har lagd. Å henge opp kjøpt, masseprodusert pynt kan alle gjøre.

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg er ikke noe pyntemenneske, men til jul pynter vi. Og da pynter vi med alt barna har laget, selv dorullnisser og merkelige troll. Før vi fikk barn hadde vi minimalt med pynt også til jul, nå er det forholdsvis pyntet her.

Skrevet

Bruker alt som barna har laget opp igjennom årene, såframt det er noe igjen av det :-). Synes dette er viktig jeg da, og barna liker jo at vi setter pris på det de har laget. Treet vårt ble egentlig ganske "innholdsrikt" i år :-)

Annonse

Skrevet

Ja, her brukes alltid barnets egenlagede pynt. Jeg synes det er kjempestas å hente frem ting han laget da han var mindre - produksjonen har dessverre avtatt selv om ferdighetene har økt;-)

Synes det er trist med dem som prioriterer det perfekte juletre fremfor barnas pynt. Vi har noen slike i familien...

Skrevet

Kjøper du ny juletrepynt hvert år?

Mye av kosen med juletrepynting er nettopp å hente frem igjen den samme pynten hvert år, som det er knyttet så gode minner til.

Hva gjør du med pynten etterpå da? Kaster alt sammen?

''Mye av kosen med juletrepynting er nettopp å hente frem igjen den samme pynten hvert år, som det er knyttet så gode minner til.''

Enig. Jeg kjøper også gjerne en julepyntting på utenlandssturer, og så tenker jeg på turen når jeg henger opp pynten derfra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...