Gjest stresset doler Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Jeg kjenner noen som besøker mange lille julaften. De kjører rundt og har kanskje ti eller flere småbesøk. Hva tenker dere om det? For meg er det en travel dag; begge skal på jobb og vi har mye å ordne denne dagen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Helt i orden - de må bare komme innom. Men de kan ikke forvente særlig til servering eller selskap egentlig, det er jo da man pynter juletre, stryker juleklær og lager det man kan gjøre ferdig eller forberede av maten til julaften. ) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi pleier dra rundt med julegavene til venner lille julaften. Inviterer noen oss inn da så hender det at vi tar en kaffekopp, men intensjonen er å bare levere pakkene og dra videre til neste. En gang hadde vi besøk lille julaften av noen som var ferdige med alt de skulle mens vi knapt hadde kommet halvveis, og de ble sittende i flere timer. Har aldri vært så stressa i hele mitt liv, og vi brukte halve natta på å gjøre ferdig det vi skulle. Dette var dessuten en venninne som kunne finne på å ta det ille opp om vi hadde antydet at vi hadde mye igjen, så det ble ikke sagt ifra om at det passet dårlig med langt besøk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi pleier dra rundt med julegavene til venner lille julaften. Inviterer noen oss inn da så hender det at vi tar en kaffekopp, men intensjonen er å bare levere pakkene og dra videre til neste. En gang hadde vi besøk lille julaften av noen som var ferdige med alt de skulle mens vi knapt hadde kommet halvveis, og de ble sittende i flere timer. Har aldri vært så stressa i hele mitt liv, og vi brukte halve natta på å gjøre ferdig det vi skulle. Dette var dessuten en venninne som kunne finne på å ta det ille opp om vi hadde antydet at vi hadde mye igjen, så det ble ikke sagt ifra om at det passet dårlig med langt besøk. Hadde noen gjort det hos meg så hadde jeg satt dem i sving med å hjelpe til. ) Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hadde noen gjort det hos meg så hadde jeg satt dem i sving med å hjelpe til. ) Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt. ''Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt.'' For å si det sånn: Det har ikke jeg heller. Ikke nå lenger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 ''Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt.'' For å si det sånn: Det har ikke jeg heller. Ikke nå lenger. *Humrer* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hadde noen gjort det hos meg så hadde jeg satt dem i sving med å hjelpe til. ) Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt. Samme her. Og hadde det vært meg som kom på besøk, hadde jeg søren meg spurt hva jeg kunne gjøre for å hjelpe til. Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli satt til å stryke et par skjorter og en juleduk, henge opp en klesvask eller tørke støv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 ''Jeg har ikke venner som blir fornærmet over sånt.'' For å si det sånn: Det har ikke jeg heller. Ikke nå lenger. Hehe 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi besøker aldri noen lillejulaften, men noen ganger har vi levert julegaver den dagen. Da går vi ikke inn, bare leverer presangene. Vi får ofte besøk, men det er av nær familie som ikke krever å bli oppvartet og underholdt når vi styrer på med julepynten 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hvis vi gjør det er det kun korte besøk. Smake litt på julekaker, levere julekort, en klem og en liten gave, og snakke om videre planer i jula og for nyttårsaften. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi drar alltid på obligatorisk "åpent hus" hos tanta og onkelen min på julaften. Ikke skjønner jeg at de orker å ha så masse folk på besøk denne dagen, men det gjør de altså ;-) Veldig hyggelig for oss andre:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Samme her. Og hadde det vært meg som kom på besøk, hadde jeg søren meg spurt hva jeg kunne gjøre for å hjelpe til. Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli satt til å stryke et par skjorter og en juleduk, henge opp en klesvask eller tørke støv. Samme gjelder for meg, jeg hadde enten tilbudt meg å hjelpe eller ikke blitt sittende. 0 Siter
Retz Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi har i alle år hatt åpent hus med gløgg og julekaker på lille julaften. Faklene settes ut kl. 16.00 og venner, familie, naboer og andre bekjente er hjertelig velkomne. Noen blir bare en halvtime, andre må vi kaste ut ved midnatt, he he. Det varierer hvor mange som kommer, noen år er det få andre juler myldrer det. Vi har gjester i alle aldre fra babyer til gamlinger som undertegnede. Opplever det ikke som stress i det hele tatt, bare kos. Det er jo bare å være ferdig med alle juleforberedelsene en dag før. 0 Siter
Gjest stresset doler Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi har i alle år hatt åpent hus med gløgg og julekaker på lille julaften. Faklene settes ut kl. 16.00 og venner, familie, naboer og andre bekjente er hjertelig velkomne. Noen blir bare en halvtime, andre må vi kaste ut ved midnatt, he he. Det varierer hvor mange som kommer, noen år er det få andre juler myldrer det. Vi har gjester i alle aldre fra babyer til gamlinger som undertegnede. Opplever det ikke som stress i det hele tatt, bare kos. Det er jo bare å være ferdig med alle juleforberedelsene en dag før. Det er nok bare meg, men jeg trenger ro om kveldene. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Svigerfar har bursdag lille julaften så vi drar alltid til svigers hvis vi er i byen. De har da åpent hus hvor det detter innom diverser familiemedlemmer og venner av dem. Vi pleier å ta en runde til venner på bittelille julaften vi. Altså i dag. Så først nå skal vi handle kl.15-17 og så skal vi rundt til tre vennepar i noen timer etter det. Koselig å ønske gode venenr skikkelig god jul! 0 Siter
mamma til ni Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Nei, eg besøker ikkje folk lille julaften. Folk er så stressa så. Har opplevd å bli avvist av mi eiga mor, så det tør eg ikkje ta sjangsen på :-) Det er ikkje beste dagen for meg heller å få besøk. Men derimot kl.12 julaftan er det fritt fore å kome på kanelbollar og gløgg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Samme her. Og hadde det vært meg som kom på besøk, hadde jeg søren meg spurt hva jeg kunne gjøre for å hjelpe til. Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli satt til å stryke et par skjorter og en juleduk, henge opp en klesvask eller tørke støv. ''Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli satt til å stryke et par skjorter og en juleduk'' Du kommer hit i morgen? Ja? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 ''Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli satt til å stryke et par skjorter og en juleduk'' Du kommer hit i morgen? Ja? Blir nok i denne byen i jula. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi har i alle år hatt åpent hus med gløgg og julekaker på lille julaften. Faklene settes ut kl. 16.00 og venner, familie, naboer og andre bekjente er hjertelig velkomne. Noen blir bare en halvtime, andre må vi kaste ut ved midnatt, he he. Det varierer hvor mange som kommer, noen år er det få andre juler myldrer det. Vi har gjester i alle aldre fra babyer til gamlinger som undertegnede. Opplever det ikke som stress i det hele tatt, bare kos. Det er jo bare å være ferdig med alle juleforberedelsene en dag før. Det hørtes innmari hyggelig ut! 0 Siter
KaVa Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vi har alltid søster'n med familie på besøk lillejulaften - julegrøt med mandel og marsipangris til finneren. Kjempekoselig :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.