Gå til innhold

Hva er den største og den minste gaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det største og det minste du har kjøpt?

Vi bruker ikke så mye på gaver, så det største er nok en dvd-serie og det minste en liten konfekteske til 50 kroner.

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker du i størrelse eller i pris?

I størrelse er vel i år et lego-sett som Poden får fra morfar (jeg har kjøpt det) det desidert største og noen små glassengler som flere får den minste tror jeg.

I pris er det vel drillen til kjæresten som står øverst på lista, den kosta 850,- (satt ned fra 1350,-.). Den billigste er nok på mange måter den mest dyrebare, nemlig en dvd med en haug filmsnutter av ungene fra de to siste årene. :o)

Skrevet

Den største både i størrelse og pris er en bæremeis (praktisk gave :), de minste i pris og størrelse er hjemmelaget konfekt (men de ligger det til gjengjeld en hel del tid og omsorg i) :)

AneM1365380603
Skrevet

Den største og dyreste presangen i år er en stor rutsjebane til småsnuppene. De rimeligste gavene er mamsengavene som er en pose til hver av barna med nissesnop.

Gjest Jul er veldig moro
Skrevet

Den største i størrelse er vel kanskje skriveren (tre i en sak) til ene poden.

Den største i sum er digitalkameraet til gubben, fikk prutet 500.- så med forsikring så kom det på ca 1500.-

Det minste i størrelse er vel boksen med kattemat til katta *ler* Til folk og fe så er det vel en legoboks tror jeg.

Minste i sum, er vel katteboksen det også :D , men til folka så er det vel kanskje lego det også, til en femtilapp.

Hadde bare ungene her i huset hatt interessen som meg så hadde største og dyreste julegaven "under treet" i år vært en hest!!!!

Jeg har veldig lyst på men orker ikke ha ansvaret helt alene :)

Annonse

Skrevet

I den største gaven er det slalomutstyr og i de minste gavene er det sjokoladenisser (pakke med ti stk, fra Nille). Vi har to fadderbarn som får julegave fra oss. Disse har søsken som da får en slik liten oppmerksomhet fra oss på julaften.

Skrevet

Den største i størrelse er vel kanskje skriveren (tre i en sak) til ene poden.

Den største i sum er digitalkameraet til gubben, fikk prutet 500.- så med forsikring så kom det på ca 1500.-

Det minste i størrelse er vel boksen med kattemat til katta *ler* Til folk og fe så er det vel en legoboks tror jeg.

Minste i sum, er vel katteboksen det også :D , men til folka så er det vel kanskje lego det også, til en femtilapp.

Hadde bare ungene her i huset hatt interessen som meg så hadde største og dyreste julegaven "under treet" i år vært en hest!!!!

Jeg har veldig lyst på men orker ikke ha ansvaret helt alene :)

''Hadde bare ungene her i huset hatt interessen som meg så hadde største og dyreste julegaven "under treet" i år vært en hest!!!!''

Jeg jobber hardt for å påvirke ungene i den retningen, men foreløbig er de såpass små at det ikke er aktuelt av flere grunner. Men jeg håper på hest på stallen i løpet av noen år ja. :o)

Skrevet

Minste i størrelse og pris er forstørrelse av eldstejenta, som tanten hennes har ønsket seg. Det er vel bare 13x18 tror jeg, og kosta 5-10 kr. (Har egentlig avtalt null gavekjøp mellom søsken)

Har ikke kjøpt noe særlig som det er noe voldsom størrelse på, men mamma får en gavepose fra kaffespesialen, med julekaffe, kakaomandler og noe spesiell (og dyr) konfekt.

Den som kommer til å ruve mest i stua tror jeg blir gaven fra mammaen min til 2,5-åringen, hun får nemlig leke-kjøkken.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dyrest er nok GPS til gubben til 2500 kroner, billigst er en pyjamas til Storebror fra Nissen til 69 kroner.

Gjest Jul er veldig moro
Skrevet

''Hadde bare ungene her i huset hatt interessen som meg så hadde største og dyreste julegaven "under treet" i år vært en hest!!!!''

Jeg jobber hardt for å påvirke ungene i den retningen, men foreløbig er de såpass små at det ikke er aktuelt av flere grunner. Men jeg håper på hest på stallen i løpet av noen år ja. :o)

Jeg kan gi opp å få ungene her interesserte, de ser ikke noe poeng i hest.

Har tantebarn da, som håper tante skal kjøpe hest :) men de bor for langt unne til å kunne være til hjelpe for meg.

Er bare en hårbredd fra å kjøpe heste føler jeg, men jeg tør ikke satse på å få meg stalljenter heller så det er litt vanskelig det der.

Hadde jeg bare jobbet litt mindre så hadde det "ligget et hest under juletreet i år", fra meg til meg :D

Skrevet

Jeg kan gi opp å få ungene her interesserte, de ser ikke noe poeng i hest.

Har tantebarn da, som håper tante skal kjøpe hest :) men de bor for langt unne til å kunne være til hjelpe for meg.

Er bare en hårbredd fra å kjøpe heste føler jeg, men jeg tør ikke satse på å få meg stalljenter heller så det er litt vanskelig det der.

Hadde jeg bare jobbet litt mindre så hadde det "ligget et hest under juletreet i år", fra meg til meg :D

Min kjære har jo hest, en traver, men han er ikke noe å ri på, dessuten står han ikke hjemme heller.

Når jeg en gang i tiden flytter hit ut så er faren stor for at det blir hest på stallen, men det er ikke så veldig mange ridemuligehter rundt her dessverre. :o(

Vi var på telttur i sommer og der gikk det en fjording løs utenfor gjerdet og ungene var veldig opptatte av den. Guttungen på 9 klappet og strøk og koste med den som bare det. :o) Jentungen på 7 var litt mer reservert, men var veldig opptatt av den da. Så jeg håper....

Skrevet

Størst og dyrest er nok "bilbanen" fra Little People, som 2-åringen får. Nest etter det kommer jakken til broren min.

Minst... En lydbok, tror jeg. Jeg gir bare gaver til nærmeste familie, så det meste ligger på 300-700 kroner.

Annonse

Skrevet

Det kommer litt an på hvordan man vrir på gavene. Den billigste/og minste enkelttingen jeg har kjøpt som en del av en pakke var en sjokolade til 17. Den billigste pakken var konfekt til 50. Den dyreste var en undulat, og den største var en elektrisk kost.

Gjest anonym-line ;)
Skrevet

det dyreste er nok x-boks med utstyr og det billigte er sånn iq sak til 30kr.

Gjest Jule er veldig moro
Skrevet

Min kjære har jo hest, en traver, men han er ikke noe å ri på, dessuten står han ikke hjemme heller.

Når jeg en gang i tiden flytter hit ut så er faren stor for at det blir hest på stallen, men det er ikke så veldig mange ridemuligehter rundt her dessverre. :o(

Vi var på telttur i sommer og der gikk det en fjording løs utenfor gjerdet og ungene var veldig opptatte av den. Guttungen på 9 klappet og strøk og koste med den som bare det. :o) Jentungen på 7 var litt mer reservert, men var veldig opptatt av den da. Så jeg håper....

Traver er jo stas det og, men det er ikke det jeg vil ha. Jeg ønsker meg en hobbyhest, en som jeg kan både ri på og som kan dra kjerrer av et eller annet slag.

Jeg ser ikke på hest som noe ungene kan ha glede av, det er en egoistisk ting blitt som jeg ønsker å gi til meg selv. (har spurt dem om de har lyst på men det har de ikke, de er dessuten store nok til å ønske seg det hvis det var tilfelle, og det er gutter jeg har, og de dåner jo ikke alltid av hest da *ler*)

Akkurat som at jeg går og trener et par ganger i uka for min egen vinst - som også blir deres selvsakt - tror jeg hesten også må bli det.

En gave fra meg til meg, som nok kommer til å gi meg mang en flashbacks fra ungdommen :)

Tenk deg så morro å kjøpe hest til seg selv i julegave da Lillemus :D

Skrevet

Dyreste er et stereoanlegg til 3000 kr. Den billigste er et lite speil til 50 kr. :)

Gjest Bjølsen
Skrevet

Om du tenker i kroner og øre, så er den "største" gaven en Playstation 2 og den "minste" ei flaske vin

Skrevet

Den minste: et par sokker med navnet til mannen min på kjøpt i Tyskland i sommer, men han får et par gaver til da...

Den største: en lekekomfyr med kjeler etc. til barnebarnet på snart to år.

Skrevet

Tenker du i kroner så er det en pc til "attpåklatten" så hun får sin egen som er den dyreste.

Den billigste er nok den samme som i det andre innlegget mitt: sokkene til min mann:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...