Gå til innhold

Bruk av rinexin

frosken

Anbefalte innlegg

Etter en høst med utrolig mange lettere luftveisinfeksjoner, så har jeg nå klart å holde meg frisk i hele desember ved bruk av rinexin. Med en gang jeg slutter å ta rinexin kjenner jeg at det ene øret mitt begynner å krangle (men det er vissstnok ikke rødt eller tilsvarende, men det ser ut som om det er væske i mellomøret i følge legen), og jeg får også en tørrhoste. En lege lyttet på meg sist hosten var plagsom, og han kunne ikke høre noe "galt".

Det som har preget mønsteret i høst, er at jeg har blitt syk hver gang jeg har begynt å trene igjen. Jeg er for tiden på fjellet, og her har jeg tålt trening godt så lenge jeg tar rinexin.

Hvor lenge kan jeg fortsette å ta rinexin (er godt fonøyd med å ha fått utdelt 100 tabletter...), og hva kan denne tendensen til luftveisinfeksjoner skyldes?

Jeg har visstnok hatt væske i mellomøret i tre måneder nå, og jeg kjenner at øret ikke er helt som det skal, men det holdes som sagt under kontroll med min nye vidundermedisin.

God jul forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Kortere perioder med Rinexin kan være greit men ikke uker og mndr. i sammenheng. Det er et adrenalin-liknende stoff som tørrer ut slimhinnene og dessuten er en mulig uheldig "påvirker" av blodtrykket.

Med stadig forkjøleleser osv. hadde jeg prøvd å tenke på uheldig luftmiljø i heimen og/eller på jobben. Dessuten hadde jeg latt en ØNH-spesialist ta en titt.

God Jul og lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...