frosken Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Etter en høst med utrolig mange lettere luftveisinfeksjoner, så har jeg nå klart å holde meg frisk i hele desember ved bruk av rinexin. Med en gang jeg slutter å ta rinexin kjenner jeg at det ene øret mitt begynner å krangle (men det er vissstnok ikke rødt eller tilsvarende, men det ser ut som om det er væske i mellomøret i følge legen), og jeg får også en tørrhoste. En lege lyttet på meg sist hosten var plagsom, og han kunne ikke høre noe "galt". Det som har preget mønsteret i høst, er at jeg har blitt syk hver gang jeg har begynt å trene igjen. Jeg er for tiden på fjellet, og her har jeg tålt trening godt så lenge jeg tar rinexin. Hvor lenge kan jeg fortsette å ta rinexin (er godt fonøyd med å ha fått utdelt 100 tabletter...), og hva kan denne tendensen til luftveisinfeksjoner skyldes? Jeg har visstnok hatt væske i mellomøret i tre måneder nå, og jeg kjenner at øret ikke er helt som det skal, men det holdes som sagt under kontroll med min nye vidundermedisin. God jul forresten :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Kortere perioder med Rinexin kan være greit men ikke uker og mndr. i sammenheng. Det er et adrenalin-liknende stoff som tørrer ut slimhinnene og dessuten er en mulig uheldig "påvirker" av blodtrykket. Med stadig forkjøleleser osv. hadde jeg prøvd å tenke på uheldig luftmiljø i heimen og/eller på jobben. Dessuten hadde jeg latt en ØNH-spesialist ta en titt. God Jul og lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.