Gå til innhold

Ølsalg julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg begynte å lure på om det er ølsalg i butikkene julaften. Han mener ja, jeg tror nei. Men vi er altså litt nysgjerrige på dette. Noen som vet?

Det er kun teoretisk interesse, altså. Våre drikkevarer er allerede innkjøpt, både med og uten alkohol. ;)

Skrevet

Så vidt jeg vet så er julaften vanlig dag frem til kl 12, så det burde være mulig å få kjøpt øl.

Skrevet

Det er dagen før hellligdag og da får man vel ikke kjøpt øl.

Skrevet

Det er dagen før hellligdag og da får man vel ikke kjøpt øl.

''Det er dagen før hellligdag og da får man vel ikke kjøpt øl.''

De selger nå øl hver lørdag!

Skrevet

Fra alkoholloven

§ 3. Salgstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol

Salgs- og utleveringstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol følger utsalgsstedets åpningstid, dog slik at alkoholholdig drikk ikke kan selges eller utleveres mellom kl 20.00 og kl 09.00 på hverdager. På dager før søn- og helligdager, unntatt dagen før Kristi Himmelfartsdag, kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres før kl 09.00, og ikke etter kl 18.00.

Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres senere enn kl 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av alkoholholdig drikk ikke tillatt.

Mannen din og Geir har rett og du og jeg har feil ;o) Søren også

Skrevet

Du har rett :o)

Skrevet

Fra alkoholloven

§ 3. Salgstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol

Salgs- og utleveringstiden for alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol følger utsalgsstedets åpningstid, dog slik at alkoholholdig drikk ikke kan selges eller utleveres mellom kl 20.00 og kl 09.00 på hverdager. På dager før søn- og helligdager, unntatt dagen før Kristi Himmelfartsdag, kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres før kl 09.00, og ikke etter kl 18.00.

Påske-, pinse-, jul- og nyttårsaften kan alkoholholdig drikk ikke selges og utleveres senere enn kl 15.00. Søn- og helligdager, valgdager, 1. og 17. mai er salg og utlevering av alkoholholdig drikk ikke tillatt.

Mannen din og Geir har rett og du og jeg har feil ;o) Søren også

*Plystrer*

Skrevet

''De selger nå øl hver lørdag!''

Ja, men det er forskjell på helligdag og høytidsdag. Søndag er en av delene, og da går det visst an å være bakfull. Eller full, for den saks skyld.

Ikke selges det øl dagen før valgdagen heller. Akkurat som om det hjelper å være edru når man velger hvem som skal styre landet.

;-)

Gjest Sensibell
Skrevet

Glemte å kjøpe øl til akevitten i dag og ble lykkelig da de på MENY sa at de selger øl på Julaften...juuhuu! ;-)

Skrevet

''De selger nå øl hver lørdag!''

Ja, men det er forskjell på helligdag og høytidsdag. Søndag er en av delene, og da går det visst an å være bakfull. Eller full, for den saks skyld.

Ikke selges det øl dagen før valgdagen heller. Akkurat som om det hjelper å være edru når man velger hvem som skal styre landet.

;-)

''Ikke selges det øl dagen før valgdagen heller. Akkurat som om det hjelper å være edru når man velger hvem som skal styre landet.''

Nei nå tuller du fælt her. :-)

Det er _valgdagen_ de ikkje selger øl!

Men du har rett, eg syns faktisk det burde vært påbudt å være full når det var valg så kanskje de hadde fått opp valgprosenten, og etterpå kunne vi bare skyldt på alkoholen om vi fikk ei ubrukbar regjering. :)

Skrevet

''Ikke selges det øl dagen før valgdagen heller. Akkurat som om det hjelper å være edru når man velger hvem som skal styre landet.''

Nei nå tuller du fælt her. :-)

Det er _valgdagen_ de ikkje selger øl!

Men du har rett, eg syns faktisk det burde vært påbudt å være full når det var valg så kanskje de hadde fått opp valgprosenten, og etterpå kunne vi bare skyldt på alkoholen om vi fikk ei ubrukbar regjering. :)

''Nei nå tuller du fælt her. :-) Det er _valgdagen_ de ikkje selger øl!''

Vel - ettersom valgdagen her i landet alltid er på en mandag og det - såvidt jeg vet - ikke er ølsalg på søndager så er det faktisk riktig at det ikke er alkoholsalg dagen før valgdagen heller. :o)

Skrevet

Vel - ettersom valgdagen her i landet alltid er på en mandag og det - såvidt jeg vet - ikke er ølsalg på søndager så er det faktisk riktig at det ikke er alkoholsalg dagen før valgdagen heller. :o)

Der tok du meg gitt. :)

Så det er der utrykket "blåmandag" kommer fra altså.

Ps! God jul! Eg reiser om ca 1 time, pakker bilen innimellom Dol.

Skrevet

Nå er mange valglokaler også åpne på søndager, så det stemmer ikke.

Skrevet

Nå er mange valglokaler også åpne på søndager, så det stemmer ikke.

Joa, stemmer det, men selve valgdagen er nå på en mandag lell. :o) Vi forhåndsstemmer jo i 4 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...