Gå til innhold

Hvem pynter juletreet hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge jentene mine på 6 og 3,5 er med og pynter juletreet. I år til rungende Superjulmusikk. Begge sang med av full hals.

Treet fikk klar overvekt og det meste av pynten havna på nederste halvdel, men jeg lot det stå slik til de var i seng, så ommøblerte jeg det etter eget ønske. De merket det faktisk ikke!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

4

• mariaflyfly

3

• Glimtipper

3

• Lillemus

2

Skrevet

Hm nei, de fleste av oss bærer vel med oss erfaringer, og det er vel summen av erfaringene som til sammen danner minner, som igjen er platformen for tradisjoner, som igjen er hva vi først tyr til når vi skal etablere våre egne liv.

Jeg har heldigvis stort sett bare gode minner fra jula! Jeg har dog andre minner fra andre tider som ikke er like gode. De påvirker meg i mine valg og avgjørelser i andre deler av livet mitt.

Men er det ikke noe i deg som savner å kunne nyte julefeiring? Hva med å lage noe helt annet og eget som kan skape gode minner for deg når du blir eldre?

(Sorry, du har ikke bedt meg om å gi deg råd, så hvis du synes jeg tramper over grensa så bare ignorer meg... fikk medfølelse med deg, så jeg levde meg litt inn i det.)

Det er ingenting som frister ved å skulle skape en fin jul, bortsett fra at jeg vil at ungene skal ha det ok og ikke helt få med seg hvor mye jeg sliter for å holde maska. ;) Men jeg har ikke lagt lista så høyt, og vi skal nok få det koselig i morra. :)

Skrevet

Ungene gleder seg sånn til å pynte treet at jeg har ikke hjerte til å nekte dem :o) Og dessuten vil jeg være ferdig med alt og sitte i ro og mak.

Det har nok hendt at jeg har flyttet litt rundt på pynten når de er i seng, men pytt :-)

Skrevet

nick jr vet ikke at vi skal ha juletre. Han får seg en overraskelse i morgen tidlig.

Jeg la ned veto mot å pynte det med han til stede.

Skrevet

Hos oss har alltid ungene vært med å pynte juletreet. Nå i dag var det bare den yngste som ville :) Ho er jo ni, så det er morro enda. Treet ble pent det! Men vi var nok litt griske når vi valgte ut tre, det endte med å klippe av drøye 20cm tenker jeg :) Vårt går til taket nå.

Nå gleder vi oss til å stå opp til den nydelige duften av juletre :)

Skrevet

hehe..jeg henger opp lysa, så får barna lov og pynte treet akkurat sån som dei vil ha det.

Det har dei fått lov til i mange år og dei syns det er det som er juleforberedelse, det var et år jeg pyntet treet en dag tidligere uten barna, det var ikke populært...:-)

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Idag var det barna og gemalen i huset som pyntet juletreet, det blei så flott atte :). Jeg holdt på på kjøkkenet å lagde Waldorfsalaten, samt rettet litt på nye julekurver barna har laget, og som var blitt litt krøllete.

Skrevet

Far satt opp treet, jeg og minstemann (7) satt på lysene og ungene tok seg av resten av pyntingen, bortsett fra at jeg måtte supplere litt i toppen hvor de ikke rakk opp.

Da eldstemann var under 3, pyntet vi når han var i seng. Det var også koselig å se han stå opp og se treet med lys og pynt.

Skrevet

Hele familien er med på det!!!

Men jeg henger opp de fineste/dyreste kulene,laaangt oppe! :0)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge at ungene skal få være med å pynte treet, det er halve stasen. Husker fra egen barndom at det var større stas å få være med å pynte enn å stå opp til ferdig pynta tre. Seksåringen henger gjerne alle kulene på ett sted, men det er sånt som vi snakker om hvordan han heller bør gjøre, og til slutt er vi så fornøyde hele gjengen. :-)

Gjest Isflaket
Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge at ungene skal få være med å pynte treet, det er halve stasen. Husker fra egen barndom at det var større stas å få være med å pynte enn å stå opp til ferdig pynta tre. Seksåringen henger gjerne alle kulene på ett sted, men det er sånt som vi snakker om hvordan han heller bør gjøre, og til slutt er vi så fornøyde hele gjengen. :-)

''sånt som vi snakker om hvordan han heller bør gjøre, og til slutt er vi så fornøyde hele gjengen. :-)''

Ja, dette blir det nok gode barndomsminner av.. Greit å pynte, men ikke bra nok:-/

Gjest Isflaket
Skrevet

''sånt som vi snakker om hvordan han heller bør gjøre, og til slutt er vi så fornøyde hele gjengen. :-)''

Ja, dette blir det nok gode barndomsminner av.. Greit å pynte, men ikke bra nok:-/

Er nok forresten en grunn til at mange av oss velger å gjøre det selv.. Da blir i alle fall ingen andre "kritisert".

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Ja, dette blir det nok gode barndomsminner av.. Greit å pynte, men ikke bra nok:-/''

Svært då flink du er til å lese mellom linjene, du da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er nok forresten en grunn til at mange av oss velger å gjøre det selv.. Da blir i alle fall ingen andre "kritisert".

Du er nok helt på jordet, stakkar. Det er ikke snakk om kritikk når man f.eks spør en seksåring om han ikke syns det skal være kuler et annet sted på treet også. Det gjelder faktisk mange ting her i livet, at vi må lære ungene våre _å_se_. Syns han kulene skal bli hengende så får han faktisk lov til det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Akkurat på denne tiden av året nyter jeg spesielt godt at jeg bare har en. En på flyplassen, en på flyet, en + meg selv å pakke til, en å bake med, en å leke ute med... Det er deilig å ha god tid til han :)

God jul til deg og dine :)

Men så har foreldrene gjerne avlasting når det er flere søsken, de underholder hverandre og trenger innimellom foreldrene mindre. På den andre sida, freden i heimen forsvant da nummer to kom.

Skrevet

Du er nok helt på jordet, stakkar. Det er ikke snakk om kritikk når man f.eks spør en seksåring om han ikke syns det skal være kuler et annet sted på treet også. Det gjelder faktisk mange ting her i livet, at vi må lære ungene våre _å_se_. Syns han kulene skal bli hengende så får han faktisk lov til det.

:) Ja sånn blei det omsider her hos oss også!

(Men jeg innrømmer at jeg flytta rundt litegrann etter at han hadde lagt seg, hysj, ikke si det høyt!) ;-)

Skrevet

Hele familien. Vi har et overpynta tre, med alt som ungene har laga + en god del julepynt som har samlet seg oppigjennom tiden. Og det er verdens koseligste juletre, synes

Gjest ChiengMai
Skrevet

:) Ja sånn blei det omsider her hos oss også!

(Men jeg innrømmer at jeg flytta rundt litegrann etter at han hadde lagt seg, hysj, ikke si det høyt!) ;-)

Nei, bevares. Er tett som en potte, jeg! ;-)

Skrevet

Selvsagt er ungene med og pynter juletreet! Mine har faktisk pyntet 3 juletrær i år. :o) Hos morfar, hos pappa og stemor og her hos meg og stefar. Like koselig hver gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...