Gå til innhold

Tenker på selvmord

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Ikke noe tap for barna om jeg blir borte tror jeg. ''

Det var med hensyn til ovenstående jeg er sikker på du tror feil. Barn trenger begge sine foreldrene selv om de ikke er perfekte.

Det er vanlig at voksne bebreider foreldrene for at de ikke var til stede eller for at de ikke så barna sine ordentlig fordi de var altfor nedgravd i egne problemer. Det er ikke mange som bebreider dem fordi de ikke lå øverst på alle prestasjonslister.

Dette har ingenting med min egen familie å gjøre. Jeg forsøker ikke å få barna til å tro at jeg er ufeilbarlig, det vet de godt at jeg ikke er. Men de kommer til å huske at jeg var der sammen med dem. Jeg tillater meg å tro at det er et pluss at jeg er der og gjør så godt jeg kan, og oppfordrer deg og alle andre til å gjøre det samme. Vi strever alle sammen, det er sånn livet er.

''Det er vanlig at voksne bebreider foreldrene for at de ikke var til stede eller for at de ikke så barna sine ordentlig fordi de var altfor nedgravd i egne problemer. Det er ikke mange som bebreider dem fordi de ikke lå øverst på alle prestasjonslister.''

Vanvittig bra skrevet og reflektert laban!!

Jeg må si jeg kommer til å ta meg med dette som et sitat videre i tiden som kommer. For det er nettopp detter som er kjernen i det jeg har slitt med den siste tiden og det jeg selv er redd for å overføre til mine unger!

Takk for disse ordene! :)

Gjest haterjulen
Skrevet

''Ikke noe tap for barna om jeg blir borte tror jeg. ''

Det var med hensyn til ovenstående jeg er sikker på du tror feil. Barn trenger begge sine foreldrene selv om de ikke er perfekte.

Det er vanlig at voksne bebreider foreldrene for at de ikke var til stede eller for at de ikke så barna sine ordentlig fordi de var altfor nedgravd i egne problemer. Det er ikke mange som bebreider dem fordi de ikke lå øverst på alle prestasjonslister.

Dette har ingenting med min egen familie å gjøre. Jeg forsøker ikke å få barna til å tro at jeg er ufeilbarlig, det vet de godt at jeg ikke er. Men de kommer til å huske at jeg var der sammen med dem. Jeg tillater meg å tro at det er et pluss at jeg er der og gjør så godt jeg kan, og oppfordrer deg og alle andre til å gjøre det samme. Vi strever alle sammen, det er sånn livet er.

Jeg er så møkka lei av å være alenemamma :-( Fem år nå. Barna er enda små, og jeg føler meg ensom selv sammen med dem.

Skrevet

Jeg er så møkka lei av å være alenemamma :-( Fem år nå. Barna er enda små, og jeg føler meg ensom selv sammen med dem.

''Barna er enda små, og jeg føler meg ensom selv sammen med dem.''

Rart...Hva med barnas far da?

Skrevet

Det kan jeg forstå, og det er på ingen måte unormalt.

Men denne store, urettferdige oppgaven viser jo nettopp hvor viktig du er og hvor vesentlig det er at du fortsetter å være her.

Håper du klarer å slappe av og bruke tid på deg selv mens barna er hos faren. Forsøk å gjøre noe du har lyst til, ikke noe du synes du må.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...