Gå til innhold

Fikk mindre i julegave hos far enn mine søsken..

Anbefalte innlegg

Gjest lei seg i går
Skrevet

Må si jeg ble litt lei meg i går da de tre søskene mine fikk 1000 kr av vår far i julegave. Jeg fikk halvparten. Grunnen var at jeg tidligere hadde lånt penger av han som jeg ikke har betalt tilbake til en flybilett. Dette skulle han få når jeg fikk penger. Han hadde skrevet på julekortet at derfor fikk jeg mindre. Vet jo at jeg skylder han penger, men følte ikke at det var riktig tidspunkt å gjøre det på i alles nærvær av familien min.

Fortsetter under...

Gjest kreditten
Skrevet

Noen har en tendens til å glemme penger de har lånt.

Om dette ikke var første gang du er på etterskudd, forstår jeg faren din. Flere burde kankjse gjort slik.

Du fikk vel like mye, man halvparten ble nedbetalt på lånet.

Skrevet

Dette var helt rett fra faren din sin side. Det er ikke noe å sippe for. Tenk på de sultne barna i Afrika som ikke har noen verdens ting.

Skrevet

Tja - du fikk jo like mye som de andre, bare at du har brukt halvparten på forhånd.

Skrevet

Hvis faren din haddde grunn til å tro at du samme kveld ville stikke til ham de 500? du skyldte, forstår jeg deg. hvis ikke forstår jeg kanskej ham, selv om alt slikt blir kinkig julaften.

Gjest slik er det
Skrevet

Jeg forstår faren din, men jeg forstår også deg.

Jeg fikk en gang 250 kr mens søsken fikk ipod.

Annonse

Skrevet

Jeg kan støtte deg på at jeg ikke synes det var helt koslig julegave da. I julen er man snill, og forsøker ikke å "lære andre enn lekse" eller sånt.

Skrevet

Du får trekke fra 500 kroner på pengene du lånte av ham når du betaler tilbake ;)

Kan det være at faren din ser seg lei på at du "låner" penger og er veldig treig til å betale tilbake? Uansett synes jeg ikke det passa seg å gi deg en "lærepenge" på denne måten, så jeg skjønner at du ble lei deg...

Gjest jomensajegsnørrunge
Skrevet

Du forventet kanskje å få 1000 kroner og ettergitt gjelden?? Uten et ord i alles nærvær?

Skrevet

Det var vel gått ei god stund siden du lånte pengene, da? Han var sikkert lei av å vente, og i prinsipp er saken rettferdig.

Gjest lei seg i går
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1198623955' post='3760389]

Det var vel gått ei god stund siden du lånte pengene, da? Han var sikkert lei av å vente, og i prinsipp er saken rettferdig.

Lånte pengene 16 desember.

Skrevet

Nei det var ikkje hverken rett tid, sted og tidspunkt til å gjøre dette.

Så eg er enig med deg, det var sikkert ydmykendes i alles påsyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...