Gå til innhold

Bekymret for helsen pga light-ting

Gjest Funlight-fanatiker

Anbefalte innlegg

Gjest Funlight-fanatiker

Hei.

Jeg har en stor last i livet, nemlig at jeg er "avhengig" av light-brus, fun light og te med masse suketter. Jeg er alvorlig bekymret fordi jeg drikker MYE av dette, og har gjort det nå i mange år. Huff.

Men jeg klarer ikke slutte med det, har noen gode råd for hvordan man kan gjøre seg mindre avhengig av disse light-tingene?

Jeg vil IKKE gå opp i vekt, så å drikke vanlig Cola prøver jeg stadig, men klarer det ikke pga at jeg er redd for å gå opp i vekt.

Er bekymret for kreft og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nutcasegirl

jeg kan dessverre ikke hjelpe deg,men jeg har et spørsmål til deg. Går man opp i vekt av light brus? jeg drikker utrolig mye pepsi max og da er det snakk om litervis hver dag! så det haddde vært fint om du svarte:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste tørstedrikk er vann, vet du! ;o) Jeg anbefaler dessuten på det sterkeste følgende leskedrikk: appelsinjuice og grønn Farris blandet i et 50-50 forhold - friskt og godt!!

Jeg er som du skeptisk til "overdrevet" bruk av kunstige søtstoffer, selv om de stoffene som benyttes her til lands er godkjent nettopp med tanke på evt. kreftrisiko. For en stund siden fikk jeg følgende artikkel sendt til meg fra en helsekostforretning: http://www.angelwater.net/y2k/aspartame.html Det er et par kritkkverdige punkter ved artikkelen (bl.a. at den har bestillingskupong for et alternativt søtningsstoff til slutt..), men den er allikevel virkelig til ettertanke.

Mtp. søtt i te - det er bare et tilvenningsspørsmål! Bruk fruktteer i "avvenningsperioden", så vil du se at det etterhvert også går greit å drikke vanlig te uten søtt i. Du vil kanskje til og med få en helt annen opplevelse av teen uten den emne søtsmaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest funlight-fanatiker

jeg kan dessverre ikke hjelpe deg,men jeg har et spørsmål til deg. Går man opp i vekt av light brus? jeg drikker utrolig mye pepsi max og da er det snakk om litervis hver dag! så det haddde vært fint om du svarte:o)

Noen sier at man går opp i vekt av lightprodu. , andre ikke. Lightting inneh. ingen kcal, men mange sier man legger på seg likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Funlight-fanatiker

Alternativer til Fun-light og andre light-drikker kan være vann med lime/sitron og isbiter i. Det er både sunt, energifritt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...