Gjest Funlight-fanatiker Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Hei. Jeg har en stor last i livet, nemlig at jeg er "avhengig" av light-brus, fun light og te med masse suketter. Jeg er alvorlig bekymret fordi jeg drikker MYE av dette, og har gjort det nå i mange år. Huff. Men jeg klarer ikke slutte med det, har noen gode råd for hvordan man kan gjøre seg mindre avhengig av disse light-tingene? Jeg vil IKKE gå opp i vekt, så å drikke vanlig Cola prøver jeg stadig, men klarer det ikke pga at jeg er redd for å gå opp i vekt. Er bekymret for kreft og sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nutcasegirl Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 jeg kan dessverre ikke hjelpe deg,men jeg har et spørsmål til deg. Går man opp i vekt av light brus? jeg drikker utrolig mye pepsi max og da er det snakk om litervis hver dag! så det haddde vært fint om du svarte:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Den beste tørstedrikk er vann, vet du! ;o) Jeg anbefaler dessuten på det sterkeste følgende leskedrikk: appelsinjuice og grønn Farris blandet i et 50-50 forhold - friskt og godt!! Jeg er som du skeptisk til "overdrevet" bruk av kunstige søtstoffer, selv om de stoffene som benyttes her til lands er godkjent nettopp med tanke på evt. kreftrisiko. For en stund siden fikk jeg følgende artikkel sendt til meg fra en helsekostforretning: http://www.angelwater.net/y2k/aspartame.html Det er et par kritkkverdige punkter ved artikkelen (bl.a. at den har bestillingskupong for et alternativt søtningsstoff til slutt..), men den er allikevel virkelig til ettertanke. Mtp. søtt i te - det er bare et tilvenningsspørsmål! Bruk fruktteer i "avvenningsperioden", så vil du se at det etterhvert også går greit å drikke vanlig te uten søtt i. Du vil kanskje til og med få en helt annen opplevelse av teen uten den emne søtsmaken.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest funlight-fanatiker Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 jeg kan dessverre ikke hjelpe deg,men jeg har et spørsmål til deg. Går man opp i vekt av light brus? jeg drikker utrolig mye pepsi max og da er det snakk om litervis hver dag! så det haddde vært fint om du svarte:o) Noen sier at man går opp i vekt av lightprodu. , andre ikke. Lightting inneh. ingen kcal, men mange sier man legger på seg likevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Hei Funlight-fanatiker Alternativer til Fun-light og andre light-drikker kan være vann med lime/sitron og isbiter i. Det er både sunt, energifritt og godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.